Start
Audi RS4 Quattro - Niepozorne monstrum PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Firma Audi ma na swoim koncie wiele sukcesów. Trzy z nich zwracają szczególną uwagę; przekonała świat do napędu na 4 koła, przebojem wdarła się w rewiry BMW oraz Mercedesa, i wreszcie stworzyła budzącą respekt linię prawdziwie rasowych aut. Modele RS stały się synonimem najwyższych osiągów, jakie tylko można sobie wyobrazić w niepozornych, seryjnych limuzynach. Ostatnio ich gamę wzbogaciło Audi RS 4. Z zewnątrz rozpoznawalne jest po pokaźnym ospoilerowaniu, które sprawia, że A4 w tym wydaniu wygląda jak dociśnięte do ziemi. W praktyce okazuje się, że nie jest to tylko wrażenie optyczne, bowiem pomiary przeprowadzone w tunelu badawczym wskazują znaczne zwiększenie aerodynamicznego docisku auta do podłoża. I nie ma co ukrywać, bez niego cały tuning wziąłby w łeb, bowiem wysoka moc wymaga szczególnych rozwiązań i zabiegów konstrukcyjnych. Są one dziełem Quattro GmbH, które ma za sobą sukcesy np. w opracowaniu wyścigówek R8 do 24-godzinnego maratonu LeMans. Znawcom tematu wystarczy ta rekomendacja.

Pod maską RS 4 znalazł się wysokoobrotowy silnik V8-4.2 o bezpośrednim wtrysku benzyny (FSI), kręcący się do 8250 obr/min. Bez doładowania osiąga on 420 KM co daje rewelacyjny wynik w postaci 100 KM z jednego litra pojemności, spotykany na ogół tylko w jednostkach wyczynowych. Ciekawostkę stanowi fakt, iż w zakresie obrotów 2250-7600/min dysponuje on 90% maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi 430 Nm.

Nic dziwnego, że auto przyspiesza w 4,8 s do setki i w 16,6 s do 200 km/h. Tak naprawdę nie wiemy, jaką prędkość maksymalną rozwija RS 4, bo ze względu na bezpieczeństwo w sposób elektroniczny ograniczono ją do 250 km/h. Podstawę dobrej trakcji, a zarazem bezpiecznej jazdy stanowi nowa generacja napędu Quattro, który otrzymał funkcję realizowanego w sposób dynamiczny asymetrycznego rozdziału momentu obrotowego. Do wysokich osiągów dostosowano układ jezdny i głębokość foteli, profilując je tak, by kierowca nie mógł się tłumaczyć pasażerce, że spycha go siła odśrodkowa.

RS4 Quattro 2005 06.jpg RS4 Quattro 2005 05.jpg Zapraszamy do galerii zdjęć

Zmieniony ( 04.09.2006. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »