Start
Toyota FJ Cruiser - Fenomen Japoński PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Toyota, której do niedawna zarzucano nadmierną powściągliwość w stylizacji nowych modeli, dziś może służyć za przykład odwagi nie tylko w zakresie designu. Doskonałym tego przykładem jest seryjny offroader FJ Cruiser. Podczas prezentacji prototypu w 2003 roku, chyba nikt nie przypuszczał, że za niespełna trzy lata auto o tak śmiałym wyglądzie znajdzie się w sprzedaży. FJ Cruiser wygląda jak wielki matchbox, stworzony przez stylistę kierowanego duszą Nikifora. Zresztą niewiele mija się to z prawdą, wszak jest to projekt 25-letniego rysownika z kalifornijskiego ośrodka Calty Design Research. Wielkie koła, wysoko poprowadzona talia i masywne, pionowo stojące przednie słupki sprawiają, wrażenie solidności, mocy i olbrzymich możliwości roboczych w terenie. To wszystko zostało okraszone detalami wyciętymi z Land Cruisera FJ z 1955 roku, który rozpoczął wielką wędrówkę Toyoty poza drogami.

Generalnie chodziło o stworzenie auta względnie taniego, dającego wyjątkową frajdę podczas jazdy, które poruszyłoby młodych nabywców prowadzących aktywny styl życia. Współczesny FJ bazujący na zmodyfikowanej płycie podłogowej 4-Runnera, ma pod maską 245-konny silnik V6-4.0, który przekazuje swoją moc poprzez 5-biegowy automat na 2 lub 4 koła z 17-calowymi felgami i tarczowymi hamulcami. Wersja 4x4 dostępna jest też z 6-biegową przekładnią manualną.

O bezpieczną jazdę dbają elektroniczne systemy ABS, EBD, VSC i TRAC. Wersja z napędem na 2 koła dodatkowo wyposażana jest w mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu ALSD. 3-drzwiowy, 5-miejscowy FJ Cruiser odznacza się rozstawem osi 269 cm, długością 451 cm, szerokością 189,5 cm, wysokością 180 cm i prześwitem 24,4 cm.

FJ Cruiser 2005 07.jpg FJ Cruiser 2005 17.jpg Zapraszamy do galerii zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »