DesignForum 2004 oraz rozwiązanie konkursu Sen o Warszawie PDF Drukuj Email
Oceny: / 9
KiepskiBardzo dobry 
25 maja DesignForum powstałe przy redakcji rocznika AutoRok wraz z redakcją Automobilisty, zorganizowało w Muzeum Techniki w Warszawie kolejne spotkanie poświęcone stylizacji samochodów i ich rysowaniu. Tym razem motywem przewodnim był konkurs stylizacyjny "Sen o Warszawie", polegający na stworzeniu współczesnej wizji samochodu Warszawa. Partnerami organizacyjnymi i medialnymi zostały: Muzeum Techniki, portal Interia, Klub Pracowników i Przyjaciół FSO, Daewoo-FSO oraz Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich.

Na konkurs wpłynęło 1169 prac od 141 osób. Jurorami konkursu byli: Tomasz Jara - stylista Forda, Tadeusz Jelec - stylista Jaguara, Justyn Norek - stylista ośrodka I.DE.A, Zbigniew Maurer - stylista Centro Stile Alfa Romeo i Profesor Cezary Nawrot - stylista Warszawy. Każdy z jurorów wybrał własnego zwycięzcę. Swoich faworytów wybrali także nasi partnerzy oraz redakcja AutoRok, która poza konkursem również przedstawiła własną wizję współczesnej Warszawy.
Choć pierwotnie nie zakładaliśmy wyłonienia jednego zwycięzcy, zbieżność wyników poszczególnych jurorów wyraźnie wskazała, że najwyżej oceniona została praca Kamila Łabanowicza z Katowic.

  Zapraszamy do galerii zdjęć prac konkursowych


W DesignForum 2004 udział wzięło ok. 100 osób, w tym rysownicy, dziennikarze, dyrektor Muzeum Techniki Jerzy Jasiuk, dyrekcja Daewoo-FSO z prezesem Januszem Woźniakiem, członkiem zarządu Wojciechem Krupnikiem, dyrektorem Zbigniewem Szczepanikiem i dyr Krystyną Danilczyk, osoby kiedyś związane z FSO w tym dyrektor FSO Edward Pietrzak, dyrektor OBRSO Włodzimierz Sel i inż. Wiesław Wiatrak, oraz nasz gość specjalny Tomasz Jara z ośrodka Ford Design w Merkenich, który prowadził Akademię Designu, a całe spotkanie prowadzili Jerzy Metelski z Marketing Europa i Wojciech Sierpowski. Zabytkową halę dawnej odlewni zdobiły 2 modele Warszawy i prace Marleny Witek. Spotkanie trwało od 12 do godz. 19.

Warszawa DF.jpgNasza Agencja również przygotowała własną wizję nowej Warszawy - oczywiście po za konkursem :)


Zgodnie z tradycją, pod koniec spotkania, odbył się konkurs rysowniczy, którego tematem była następna generacja Forda Ka, a nagrody ufundowała firma Ford Polska. Juror - Tomasz Jara najwyżej ocenił pracę, jaką narysował Michał Łój-Loy. Z kolei nagrodę rysowników otrzymał Sławomir Kreft.

 Prace z konkursu ''Współczesna wizja Forda Ka''- DesignForum 2004



Werdykt poszczególnych jurorów:


Tomasz Jara,
stylista Forda

1. Kamil Łabanowicz
2. Jerzy Cyrulik
3. Ryszard Szymański
4. Remigiusz Skomro

„Jeżeli chodzi o Kamila Łabanowicza, był od samego początku moim faworytem. Z Cyrulikiem, Szymanskim i Skomro miałem kłopot ich posegregować. Cyrulik wprawdzie nie zrobił 3-wymiarowego modelu, ale trafił charakter Warszawy w swoich szkicach bardzo dobrze. Szymański zrobił technicznie bardzo ładny model, który ma niestety mniej charakteru Warszawy. Skomro zrobił bardzo ładne szkice i model, ale trochę za bardzo retro i offroad.”

Tadeusz Jelec,
stylista Jaguara
1.Kamil Łabanowicz
2. Jerzy Cyrulik
3. Ryszard Szymański

„Jeżeli chodzi o decyzje to bezsprzecznie Kamil jest liderem pod każdym względem jeżeli chodzi o drugie miejsce to moim zdaniem Jerzy zaprezentował swoim projektem bardzo dojrzale spojrzenie na temat 'nowej Warszawy' ( bardzo mi się podobał rzut 3/4 z góry CyrulikJerzy_02jpg ) . Ryszard natomiast jest bardzo dobry pod względem technicznym.
Uważam również (nie pomyliłem się pod tym względem), że w Polsce jest sporo utalentowanych młodych ludzi i kilkoro z nich pokazało, że potrafią coś zrobić bez uprzedniego przygotowania w tym kierunku i to jest najważniejsze. Entuzjazm jest cecha bardzo pozytywna w tym wypadku i tego im nie brakuje.
Chciałbym jeszcze wymienić kilka nazwisk ludzi, którzy moim zdaniem maja zadatki na projektantowi samochodowych: Kreft, Popławski, Rezmer, Wojtaszek oraz ''dwie rodzynki w cieście'' panie Balcerek i Witek. Jest to niezmiernie ważne w świecie zdominowanym przez płeć męską, aby kobiety miały coś do powiedzenia przecież stanowią one coraz większa grupę kupujących samochody.”

Prof. Cezary Nawrot
i "Automobilista"

wyróżnione prace:
- Piotr Nowak
- Krzysztof Grochulski
- Michał Madeja

Justyn Norek,
Stylista ośrodka I.DE.A
styl młodzieżowy:
   1. Wafel Mateuszek
   2. Dworaczek Norbert
   3. Grzegorz Zet
       Robert
       Mazur Paweł

styl profesjonalny:
      
Wojtaszek Michał
       Kreft Sławomir
       Popławski Bartosz
       Balcerek Małgorzata

Zbigniew Maurer,
stylista Alfa Romeo
wyróżnione prace:
- Robert Rezmer
- Kamil Łabanowicz
- Remigiusz Skomro

„Wybrałem trzech autorów ex aequo: -Kamil Łabanowicz i Remigiusz Skomro za współczesną interpretacje Warszawy zachowując jej elementy charakterystyczne oraz Robert Rezmer, który chociaż w sposób karykaturalny, ale bardzo skutecznie zsyntetyzował charakter Warszawy.
Jeśli musiałbym koniecznie wybrać zwycięzcę to byłby nim  Robert Rezmer.”

Wojciech Sierpowski,
red. AutoRok

Sylwetka – Kamil Łabanowicz
Deska rozdzielcza - Marek Antczak
Jacek Jurecki,
portal Interia
1. Kamil Łabanowicz

Daewoo-FSO1. Kamil Łabanowicz
Wszystkim wyróżnionym osobom serdecznie gratulujemy. Nagrody dla osób, które nie mogły wziąć udziału w DesignForum 2004 zostaną przesłane pocztą.
Zmieniony ( 12.05.2009. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »