Klub DesignForum

Start arrow Artykuły
Jeep Renegade 75TH Anniversary - Zadziorny twardziel PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
JeepRenagadeNa placu Hotelu Venecia stoi kilkadziesiąt samochodów przeznaczonych do testów organizowanych przez agencję MAS Wojtka Sierpowskiego. Takie imprezy lubię najbardziej ponieważ w ciągu jednego dnia, w tym samym miejscu można porównać wiele samochodów. Na pierwszy ogień dostaję kluczyki do Jeep’a Renegade. Już z daleka uśmiecha się do mnie charakterystyczny grill terenówki, mniejszego brata Grand Cherokee.

Auto prezentuje się wyśmienicie , ładny drapieżny wygląd fantastycznie dobrany wściekle zielony kolor - Jungle Green który zapewnia że nie ginie w tłumie innych szarych aut na parkingu. Smaku dodają dyskretne emblematy na drzwiach w obwódkach z czerwieni, piękne stylizowane tylne światła, matowe 18 calowe felgi , światła przeciwmgielne, ładny grill, relingi dachowe i duży dach ze zdejmowanymi panelami.

Klik i wchodzę do auta. W środku uwagę zwracają wygodne czarne fotele z ładnie dobranymi jasnymi pokryciami które rozjaśniają wnętrze. Miejsca z przodu jest dosyć, choć fotele wydają się nieco za krótkie bo nie należę do mikrusów. Z tyłu nie jest już tak różowo , brakuje trochę miejsca na nogi ale na szczęście jest wysoko i nie zaliczam dachu. Kokpit sprawia miłe wrażenie, dwa duże czytelne zegary tak jak lubię ,ładna kierownica dobrze leży w dłoniach a z jej tyłu umieszczono przyciski do sterowania audio. W środku konsoli umieszczono ekran nawigacji , radio, kamerę cofania – czytelny obraz .Testowana wersja jest wyposażona w zdejmowany dach . Aby zdjąć dwa lekkie panele dachowe trzeba użyć stylizowanego klucza , z rękojeścią w kształcie grilla Willysa z 1941r.to nawiązanie do 75lecia Jeepa. / takich retro akcentów jest więcej , Since 1941 wytłoczenie na desce rozdzielczej, szpanerskie tylne światła/ Przy ponownym montażu dach samoczynnie się zatrzaskuje – brawo, to spore ułatwienie.. Do schowania wymontowanych paneli załączono pojemnik umieszczany w bagażniku , niestety zajmuje on sporo miejsca. To przypadłość znana z kabrioletów, w końcu ten dach gdzieś musi się zmieścić.

Do napędu służy silnik benzynowy 1,4 multiair turbo o mocy 170 KM. Samochód chętnie reaguje na gaz i żywo przyśpiesza lecz silnik w górnej granicy obrotów jest trochę hałaśliwy. Auto wyposażono w napęd Active Drive 4x4. System stale napędza przednie koła a tylne są załączane automatycznie - bez działania kierowcy, w momencie wykrycia poślizgu kół przednich. Na dodatek jeśli system oceni że samochód jedzie autostradą spokojnie bez konieczności używania obu osi napędu to odłączy wał napędowy i dzięki temu ograniczy zużycie paliwa. Kierowca ma także możliwość wybrania za pomocą pokrętła 4WDLOCK - rodzaju nawierzchni po której porusza się samochód - tryb automatyczny ,śnieg ,piach, błoto. Dzięki temu system optymalnie dostroi działanie różnych podzespołów ( czułość gazu, działanie skrzyni biegów i systemów podtrzymujących trakcję, działanie hamulców…) i kierowanie będzie łatwiejsze. Samochód dobrze się prowadzi , automat płynnie zmienia biegi a w terenie też daje sobie radę . Jeśli zablokujemy skrzynię na 1 biegu ( bieg pełzający ) to powoli i skutecznie pokonamy wszystkie przeszkody a ponadto otrzymamy dodatkowo przydatną funkcję asystenta zjazdu ze wzniesienia. Auto wyposażono w nawigację a 6,5 calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, czujniki parkowania, system audio BEATS. Czas już wracać i przekazać auto w inne ręce. Powoli zjeżdżam z autostrady i staję na światłach . Obok na pasie z piskiem hamuje czarny leciwy Golf z przyciemnianymi szybami. Głośna muzyka disco i krótkie przegazówki ryczącego silnika mówią mi że mogą być kłopoty. Zielone, Golf rusza z piskiem a ja też postanawiam sprawdzić co potrafi Jeep . Wciskam mocno gaz i za chwilę widzę Golfa w tylnym lusterku. Miny kolesi na następnym skrzyżowaniu - bezcenne. Już się nie śpieszą.

Podsumowanie. Zgrabne ładne auto na szosę i wypady w teren. Dla młodych i starszych, żwawe ,zwrotne autko. Dane fabryczne: Pojemność 1368 cm3 ; benzynowy , turbo ;moc170KM/5500 ;Maks. Moment obrotowy 250Nm/2500; skrzynia biegów automat / 9 biegów ; zużycie paliwa 8,8/5,8/6,9 ; prędkość max 196km/h ; zasięg 690 km ; przyspieszenie 0-100 – 9,4 s ; hamowanie100-0 zimne 38,1m

Ps. Podziękowania dla stacji VIGGEN JEEP za udostępnienie informacji technicznych.
AGPRESS a.grzelec

 

JeepRenagade Galeria zdjęć

 
następny artykuł »