Skoda Kodiaq Scout - Bliżej terenu PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
KodiaqScoutCrossovery z zasady są autami o podwyższonym zawieszeniu. Terenowe być nie muszą, ale na złe drogi powinny się nadawać. Skoda Kodiaq nie ma problemu z marnymi nawierzchniami, ale żeby zwiększyć jej zastosowanie, Czesi wprowadzili o jedno oczko bardziej offroadowy model o tradycyjnej już nazwie Scout.

Jego zdolności terenowe wynikają z ‘goemetrii’ pojazdu a więc prześwitu 19,4 cm, kąta rampowego 21,3 stopnia, kąta natarcia 20,1 stopnia oraz zejścia 22,8 stopnia. Warunkiem uzyskania takich parametrów były małe zwisy nadwozia z przodu i z tyłu. Sprawność auta dodatkowo podnoszą najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, w tym standardowy pakiet na bezdroża, tryb jazdy Offroad oraz napęd AWD. Ten ostatni oparty jest na sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym, umieszczonym bezpośrednio przed mechanizmem różnicowym, zapewniającym optymalny rozdział momentu obrotowego na poszczególne koła. Do wyboru są cztery silniki o mocy od 150 do 190 KM.Scout wyróżnia się z zewnątrz plastikowymi nakładkami chroniącymi nadwozie przy jeździe w terenie. Nakładki na zderzakach, relingi dachowe, obudowy lusterek bocznych i ramki szyb bocznych wykończono kontrastowo srebrnym lakierem. Standardowo montowane są koła z 19-calowymi felgami w kolorze antracytowym oraz pakiet przyciemnianych szyb bocznych i tylnych Sunset. Pod względem wyposażenia Scout bazuje na wersji Ambition, wzbogaconej o elementy akcentujące terenowy charakter. Modyfikacje dokonane w Kodiaqu nie zmieniły jednego – wielkiego bagażnika, nadal mieści on 720-2065 litrów. WS

 

 

 KodiaqScout Galeria zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »