Toyota Yaris GRMN - Prawie WRC PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
YarisGRMNKompaktowy Yaris zasłynął z ekonomicznej jazdy, ale ma również drugie oblicze, wynikające z faktu, iż Toyota właśnie tym modelem rozpoczęła rywalizację w rajdowych mistrzostwach świata WRC. By wysiłek rajdowców nie szedł na marne, producent praktycznie musiał stworzyć namiastkę auta upodobnionego do wyczynowego.

Zrobił to z pomocą działu sportu Gazoo Racing zajmującego się rajdówkami. W drodze wyjątku opracował serię limitowaną dość ostrego Yarisa GRMN. Ten dziwny skrót pochodzi od nazwy Gazoo Racing Meister of Nürburgring – miejsca, w którym auto było dostrajane. O ile dotychczas auta GRMN były dostępne jedynie w Japonii, teraz przyjemność dynamicznej jazdy będą mogli zaznać Europejczycy, aczkolwiek seria szybkich Yarisów została ograniczona do 400 sztuk, więc nie będziemy widywali ich zbyt często. Za układ napędowy i projekt wnętrza odpowiadał dział europejski, natomiast podwozie oraz układ hamulcowy skonstruowali japońscy inżynierowie. Silnik 1.8 z kompresorem, o mocy 215 KM, za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów napędza przednią oś. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s, zużywa 7,5 l/100 km benzyny i emituje 170 g/km CO2. Związek z rajdową odmianą znajduje odzwierciedlenie w sportowej stylizacji nadwozia, kolorystyce i projekcie wnętrza skoncentrowanym na kierowcy, ale zapewne fani rajdów chcieliby otrzymać auto jeszcze bardziej upodobnione do wersji WRC. Samochód jest dostępny tylko w wersji 3-drzwiowej, z czarnym spojlerem na klapie bagażnika. Zawieszenie z 17-calowymi kołami tuningowano na Nürburgring Nordschleife. We wnętrzu pojawiły się między innymi sportowe fotele, niewielka skórzana kierownica znana z coupe GT86, a także sportowe aluminiowe pedały i przeprojektowane zegary.

  

YarisGRMN Galeria zdjęć

 
następny artykuł »