Honda Civic Sedan - Maksimum człowieka, minimum maszyny PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
CivicSedan Był taki czas w niedawnej historii Hondy, że na rynku zabrakło zupełnie nowych modeli, ale wraz z 2015 rokiem i z 12% wzrostem sprzedaży na przełomie dwóch lat rozpoczął się dobry okres dla tej japońskiej marki. W 2016 roku sprzedano (od 1963r) 100-milionowy samochód – Hondę Civic.

Pierwszy model o tej nazwie pojawił się w 1973 roku i nieprzerwanie po dziś dzień sprzedawany jest w 170 państwach na świecie i produkowany w 9 fabrykach na 4 kontynentach. Właśnie na rynki całego świata wprowadzana jest X generacja rodziny Civic w wersjach sedan, coupe, hatchback oraz Type R. Jest całkowicie nowym samochodem, począwszy od płyty podłogowej, a skończywszy na zespole napędowym - jak mówią twórcy auta - wszystko w zgodzie z filozofią „Man Maximum, Machine Minimum”.

Sedan swoim wyglądem nawiązuje do „starych dobrych Civiców”, oczywiście skrojony został na miarę XXI wieku. Smukła sylwetka, nowoczesne diodowe reflektory oraz duże koła podkreślają sportowego ducha. W porównaniu z hatchbeckiem jest aż o 90 cm dłuższy (465 cm) oraz 45 cm szerszy (180 cm), za to wysokość zmniejszono aż o 20 cm (141,6 cm). Rozstaw osi zyskał 30 cm (270 cm). Wnętrze jest więc bardzo przestronne, dzięki czemu pasażerowie, przede wszystkim tylnych siedzeń, otrzymali więcej miejsca na nogi. Pojemność bagażnika wynosi 519 L. Zmniejszenie wysokości oraz poszerzenie nadwozia zaowocowało niższym współczynnikiem oporu powietrza, przyczyniającym się do ograniczenia zużycia paliwa. W efekcie w cyklu mieszanym znajduje się ono na poziomie 5,7l/100 km.

Wnętrze odznacza się ciekawym designem. Centralnie umieszczona konsola z dużym ekranem dotykowym i rozciągająca się daleko na boki deska rozdzielcza z charakterystycznym wgłębieniem wraz z nowoczesnym cyfrowym wyświetlaczem TFT LCD potęgują sporą szerokość kokpitu. Materiały są wyważone, dobrego gatunku z widocznymi szwami. Znacznie zredukowano szumy w kabinie poprzez troskliwe wyciszenie maski, nadkoli przednich i tylnych, podłogi, dźwiękochłonnej przedniej szyby oraz przegrody czołowej.

Fani elektroniki na pewną będą zadowoleni z multimedialnego systemu Honda Connect, którego obsługa jest intuicyjna i nie sprawia żadnych problemów. Ponadto kierownica wyposażona została w przełączniki umożliwiające wyszukiwanie wielu funkcji. 7-calowy ekran w jakości HD odznacza się bardzo wysokim kontrastem, przez co cała zawartość widziana jest w każdych warunkach oraz pod bardzo dużym kątem. Zadbano także o bezpieczeństwo. Zaawansowany system Sensing pozwala na obserwację wszystkiego, co dzieje się dookoła auta oraz informuje o zagrożeniach kolizyjnych nawet przy dużych prędkościach. Mamy więc takie systemy jak CMBS, FCW, LKAS, LDW, PDM, BSI oraz CTM. Brzmi jak czarna magia? Dla mniej wtajemniczonych na pewno tak, ważne, że dzięki nim czujemy się bardzo pewnie i bezpiecznie. Nie zapomniano również o najnowszych technologiach, które w XXI wieku należy zaliczyć do Must Have, czyli m.in. systemie rozpoznawania znaków TSR, inteligentnym ograniczniku prędkości ISL oraz inteligentnym ACC+LSF zintegrowanym ze skrzynią CVT przewidującym zachowania innych kierowców.

Sedan oferowany jest z nowym 1,5-litrowym silnikiem VTEC Turbo odznaczającym się mocą maksymalną 182 KM przy 5500 obr/min współdziałającym z automatyczną skrzynią CVT bądź z 6-biegową przekładnią manualną. Nowa konstrukcja płyty podłogowej dzięki wykorzystaniu wysokowytrzymałościowej stali pozwoliła nie tylko na obniżenie masy o 22 kg, ale również na poprawienie sztywności skrętnej o 25%. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona z wahaczami poprzecznymi, natomiast z tyłu niezależne zawieszenie wielowahaczowe. Masa własna z pełnym 46-litrowym zbiornikiem w zależności od wersji wynosi od 1279 do 1348 kg. Auto rozpędza się do setki w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h.

Aby nabyć sedana z silnikiem 1,5 w wersji wyższej niż podstawowa, idąc do salonu musimy mieć setkę w kieszeni. Najtańsza wersja kosztuje 90 tys, czyli ponad 7 tys. mniej niż takie samo auto w wersji hatchback.
AgaeM

  

 CivicSedan Galeria zdjęć









 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »