AutoTest 2017 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
AutoTestW prawdziwie tropikalnych warunkach z temperaturą powyżej 30 stopni, w otoczeniu palm! odbył się AutoTest, z którego skorzystało 48 dziennikarzy. Mieli do dyspozycji 24 samochody segmentów B, C, D, luksusowy kabriolet, dwa crossovery oraz gościnnie trzy SUV-y.

Wśród kompaktów uwagę zwracały modele usportowione o dużej mocy i odpowiednio do niej wysokich osiągach. Testy wskazują, że mamy do czynienia z coraz lepszymi układami jezdnymi – co wpływa na podniesienie bezpieczeństwa jazdy, a także z coraz skuteczniejszym wyciszeniem samochodów. Wkrótce przekażemy plusy i minusy najczęściej wymieniane przez dziennikarzy w ankietach.

 

Lista udostępnionych aut:

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 252 KM
Citroen C3 1.2 110 KM EAT6 Shine
Fiat 500X 1.4 16V Mair 140 KM
Fiat Tipo Hatchback 1.4 T-Jet 120 KM
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 KM
Hyundai i30 1.6 CRDi 136 KM
Kia Optima Hybrid PHEV 2.0 GDI 205 KM
Land Rover Discovery 2.0 SD4 240 KM
MINI John Cooper Works 2.0 231 KM
Nissan Micra 0.9 IG-T 90 KM
Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo ECOTEC 170 KM
Opel Insignia 2.0 Turbo 260 KM
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 170 KM
Peugeot 208 GTi 1,6 e-THP 208 KM S&S
Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDi 180 KM
Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid 416 KM
Porsche Macan 2.0 252 KM
Renault Captur 1.2 Energy TCe 120 KM
Renault Clio RS Trophy 1.6 Turbo 220 KM
Renault Megane GrandCoupe DCi 110 EDC
Seat Leon FR 1.8 TSI 180 KM
Skoda Octavia 1.4 TSI 150 KMw pakiecie ACTIVE
VW Golf GTD 2.0 TDI-CR BMT 184 KM
VW Golf R 2.0 TSI BMT 310 KM


Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 252 KM
+ ładna sylwetka, duży komfort prowadzenia, tyle koni z 2 litrów robi wrażenie, przyspieszenie, design wnętrza, wykończenie, napęd quattro, znakomite wykonanie, dobre materiały w środku, virtual cockpit, świetnie trzyma się podłoża,
- spalanie, wysoka cena, trudno rozpoznawalna twarz wśród modeli Audi,

Citroen C3 1.2 110 KM EAT6 Shine
+ świeży atrakcyjny design, wykończenie wnętrza, modny, dobrze rozplanowany, doskonały silnik, ukłon do młodzieży, panoramiczny dach, młodzieżowy, miękkie zawieszenie,
- ospała skrzynia biegów, ilość miejsca z tyłu nie jest zbyt duża – podobnie jak i w autach konkurencyjnych,

Fiat 500X 1.4 16V Mair 140 KM
+ dobra włoska stylizacja, pozycja za kierownicą, miły pomruk silnika, skrzynia biegów, wygodny duży samochód,
- nie do końca czytelny wyświetlacz, ciężka zabudowa deski rozdzielczej, jakość wykończenia, mały schowek, mało schowków półek i wieszaków,

Fiat Tipo Hatchback 1.4 T-Jet 120 KM
+ duże auto – mała cena to dobry strzał Fiata, dobra jakość w przystępnej cenie, funkcjonalność, obszerne wnętrze, ładny design, system multimedialny, najlepsza oferta w segmencie, powrót Fiata do tradycji, świetne wyposażenie,
- wykończenie wnętrza, układ kierowniczy, dobre wyposażona wersja trochę za droga, za duża kierownica,

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 KM
+ interesujący i nowoczesny design, wyciszenie, żwawość i dźwięk silnika, obszerna kabina, precyzyjna skrzynia, styl, trakcja, zaskakująco dobre osiągi przy tej pojemności, dobre prowadzenie, stylizacja przodu, wyposażenie, sposób składania rolety,
- zbyt długi skok lewarka skrzyni biegów, wysoka cena wersji bazowej, mało intuicyjna deska rozdzielcza, wygląd zewnętrzny, widoczność do tyłu, cena, silnik za słaby do auta o masie 1300 kg, ręczny sam się nie zwalnia po dodaniu gazu, stylizacja, głośność silnika,

Hyundai i30 1.6 CRDi 136 KM
+ zegary, ergonomia, doskonałe audio, prowadzenie, wyciszenie, bogate wyposażenie opcjonalne, poprawny, kompaktowy, idealnie miejski, do bólu poprawny, klasyczny samochód segmentu C,
- nudny niemiecki design, głośnawy silnik,

Kia Optima Hybrid PHEV 2.0 GDI 205 KM
+ wciąż wygląda świeżo, wspaniała wygodna limuzyna, dużo miejsca w środku, ogrom miejsca we wnętrzu, oszczędności w spalaniu, cisza podczas spokojnej jazdy, dobre osiągi, plug-in, zawieszenie, bardzo płynnie pracujący system hybrydowy, wykonanie wnętrza, skrzynia nie CVT,
- zbyt słaby silnik w trasie, duża masa pogarsza dynamika, zapach plastików we wnętrzu,

Land Rover Discovery 2.0 SD4 240 KM
+ wyciszenie, uciąg do 3,5 tony, świetne materiały oraz ich dopasowanie, luksus, dobre osiągi, monumentalność, komfort, jakość kamer, bogato wyposażony, system na smartfony, pojemny, prestiżowy, gadżety terenowe, kierowca czuje się dopieszczony samochodem, możliwość dodatkowych dwóch foteli, wszechstronny,
- wysoka cena, ospały silnik 2,0 biturbo R4, zbyt wąski w stosunku do wysokości, silne przechyły karoserii, głośny silnik, za słaby silnik jak na masę 2300 kg,

MINI John Cooper Works 2.0 231 KM
+ stylowy, prowadzenie, fantastyczna trakcja, zabawka w stylu gokarta, świetna skrzynia biegów, fantastyczne osiągi, estetyka, wykończenie, mocny silnik,
- ślepy wlot na masce, cena, ciasne wnętrze zwłaszcza z tyłu, dość głośny, niestabilne opony, pojemność bagażnika, rozpraszający pulpit,

Nissan Micra 0.9 IG-T 90 KM
+ ciekawy design, 4 drzwi, dobre auto do codziennej jazdy, żwawy i fajny silnik, design wnętrza, duże zegary, kolor, Micra nie jest taka mikra, jakość wykończenia, kamera 3d,
- po co ta fala biegnąca wzdłuż nadwozia i przez maskę? , nie precyzyjna zmiana biegów, jakość kamer, silnik, duże wychyły nadwozia, głośno, mały i dość ciasny samochód mimo znacznie większych gabarytów,

Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo ECOTEC 170 KM
+ świetnie wygląda, sztywne nadwozie jak na kabrio, bardzo dobre wyciszenie przy zamkniętym dachu, la dolce vita!, wiatr we włosach, idealne auto na lato, jakość wykończenia, pojemność bagażnika,
- masa zabija dynamikę, kabriolety nie mają wad,

Opel Insignia 2.0 Turbo 260 KM
+ wsiadasz i czujesz wygodę, prestiż i luksus, świetnie się prowadzi, wielki progres względem poprzednika, duża moc, atrakcyjny design, komfort prowadzenia, wykonanie detali, duży skok jakościowy w porównaniu do poprzedniej generacji, bagażnik, doskonałe wnętrze, fajne zegary,
- dość ospała skrzynia, cena, zbyt tradycyjna deska rozdzielcza, trochę tanie plastiki, widoczność przez tylną szybę,

Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 170 KM
+ świetnie się prowadzi, wielki progres względem poprzednika, odchudzony, wygląd wewnętrzny i zewnętrzny, duży skok jakościowy, wygoda, komfort, osiągi, ekonomiczny i dynamiczny silnik,
- za mało precyzyjna skrzynia biegów,

Peugeot 208 GTi 1,6 e-THP 208 KM S&S
+ dynamiczny, super wygląd, moc, szybki, z brzmieniem, super fotele, świetna trakcja, zawieszenie, mega prowadzenie, turbodziura i kopniak od niej, żwawy, elastyczność w szerokim zakresie obrotów,
- nie wygodne wsiadanie do tyłu w 3d, silnik szybko się nagrzewa (głośna praca wentylatora, zachęca do ostrej jazdy – łatwo stracić prawko, trochę za twardy, tanie plastiki drzwi,

Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDi 180 KM
+ komfort, spokój, elegancka limuzyna z klasą, zestaw zegarów, dobrze zestopniowana skrzynia biegów,
- dość głośny diesel, ergonomia wnętrza,

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid 416 KM
+ mimo młodego wieku jest już legendą marki, prestiż, prowadzenie, pozycja za kierownicą, moc, napęd hybrydowy, ładny, tapicerka,
- cena, kobieca kolorystyka, słabe wspomaganie silnika elektrycznego, czuć dużą masę 2300 kg,

Porsche Macan 2.0 252 KM
+ prestiż, wzorowe wykonanie w tej klasie, świetne jak na SUVa prowadzenie, wygląd, właściwy rozmiar auta,
- silnik 2.0T jest za słaby jak na te standardy, dziwny odgłos silnika z głośników (w tej klasie nie powinno być sztucznych efektów),

Renault Captur 1.2 Energy TCe 120 KM
+ świetne wyposażenie, przepiękne i przewygodne siedzenia, wygląd wnętrza, wyciszenie, automatyczna skrzynia biegów,
- trochę za słabe wyciszenie, plastiki, trudno rozpoznać po twarzy jaki tro model,

Renault Clio RS Trophy 1.6 Turbo 220 KM
+ ostre ale bardzo atrakcyjne auto segmentu B, osiągi, prowadzenie, 4 drzwi, silnik, trakcja – super, dźwięk wydechu, odpowiednio twarde zawieszenie, sportowe fotele, automat, przyspieszenie, estetyka, system monitorujący parametry samochodu,
- dlaczego pieciodrzwiowy?, skrzynia biegów, za twarde zawieszenie, kiepska widoczność, system start/stop,

Renault Megane GrandCoupe DCi 110 EDC
+ piękna płynna sylwetka, dobry design, znakomite wyposażenie, cichy silnik, świetny automat, wygodne fotele,
- stuki w zawieszeniu,

Seat Leon FR 1.8 TSI 180 KM
+ przyjemność prowadzenia, wygląd, wykonanie, komfort prowadzenia, przestronne wnętrze, zegary, fotele, moc silnika, skrzynia biegów, przyspieszenie,
- design mógłby być jeszcze bardziej śródziemnomorski, a wnętrze bardziej kolorowe, brak kamery,

Skoda Octavia 1.4 TSI 150 KM pakiet Active
+ świetne auto na każdą okazję, poprawiona obsługa nawigacji i multimediów, zawieszenie, dobra skrzynia DSG, bardzo przestronne wnętrze, odświeżony ciekawy design,
- przód po liftingu stracił na urodzie, trudno zrozumieć kierunek designu jaki narzucił podział głównych świateł, mało młodzieżowe wnętrze, niektóre elementy mogłyby być wykonane z lepszych materiałów,

VW Golf GTD 2.0 TDI-CR BMT 184 KM
+ wykonanie, fajny dźwięk silnika jak na diesla, relatywnie niskie relatywnie do mocy małe zużycie paliwa, wykończenie (krata), dynamika, prowadzenie, świetna skrzynia biegów,
- cena, deficyt mocy względem GTI, wygląd auta i wnętrza mógłby być bardziej emocjonujący,

VW Golf R 2.0 TSI BMT 310 KM
+ niesamowite osiągi, idealne prowadzenie, supermoc, dźwięk wydechu, strzały z wydechu, krata w środku, przyczepność, wirtualne zegary i ich funkcjonalność, przyciągający oko design, dynamika,
- wygląd mógłby być bardziej emocjonujący, trochę podsterowny, design wnętrza, brak prawdziwych ‘kubełków’ w opcji, wysoka cena,

 

AutoTest Galeria zdjęć

 

 

 

 

 

 

Zmieniony ( 04.07.2017. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »