FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia od połowy maja,
w Empikach, mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia - jak zwykle od 17 lat - pojawi się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Mało tego, sporo miejsca poświęcamy motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. Podobno świetny prezent pod choinkę lub na Nowy Rok.
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi R8 Spyder V10 plus - Ósemka z plusem PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
Audi R8 Spyder V10 plusKoncern VW ma w swoim portfolio między innymi takie marki jak Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, więc opracowanie dowolnego samochodu sportowego nie stanowi żadnego problemu technicznego. Najlepszym przykładem Audi R8, któremu do ‘Lambo’ nie tak daleko jak mogłoby się wydawać. Najnowsza wersja tego auta to Spyder V10 plus, będącanajszybszym seryjnym kabrioletem spod znaku czterech pierścieni.

Zielony lakier Micrommata sprawia, że niska sylwetka wywiera on na oglądających jeszcze większe wrażenie niż zwykle. A gdy ruszymy, wszystko potęgowane jest w tempie szybko wychylającej się wskazówki prędkościomierza. Wbudowana centralnie jednostka napędowa V10 generuje 610 KM. Współpracuje ze stałym napędem quattro, więc w każdej chwili i w każdej sytuacji możemy wykorzystać przyspieszenie zapierające dech w piersiach. Największą sprawność sportową auto uzyskuje w trybie Performance. Sprint do 100 km/h w 3,3 sekundy raczej nie wymaga komentarza. Bez wątpienia jest to wielkość wciskająca kierowcę i pasażera w fotele. Prędkość maksymalna 328 km/h też robi wrażenie.

Ciekawostkę stanowi fakt, iż 5,2-litrowy silnik FSI odznaczający się momentem obrotowym 560 Nm obchodzi się bez turbosprężarki (kręci się do 8700 obr/min), zużywając średnio 12,5 l benzyny na 100 km. Jeśli uwzględnimy poziom osiągów, to ten samochód podważa sens downsizingu. Oczywiście umiejętność oszczędzania energii nie jest sprawą przypadku. Pomaga w tym system cylinder on demand (COD) przy niskim i średnim obciążeniu wyłączający jeden rząd cylindrów oraz podwójny wtrysk do kolektora dolotowego i do komór spalania. Jeżeli przy prędkości powyżej 55 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, silnik jest odłączany od układu napędowego – auto sunie wtedy na biegu jałowym, z pomijalnym zużyciem paliwa. Do tego system start-stop dezaktywuje jednostkę napędową przy każdym zatrzymaniu pojazdu. 7-stopniowa, automatyczna skrzynia S tronic błyskawicznie przełącza biegi.

Sercem systemu quattro jest uruchamiane elektrohydraulicznie sprzęgło wielopłytkowe, za sprawą którego moment obrotowy rozprowadzany jest między dwoma osiami. W sytuacji ekstremalnej, nawet jego 100% może popłynąć na jedną oś. Sterownik sprzęgła zintegrowany jest z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca może wybrać jeden z czterech jego trybów: comfort, auto, dynamic i individual. W seryjnie montowanym tu dodatkowym trybie performance, dochodzą jeszcze programy dry, wet i snow.

Opcjonalnie dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy ze zmiennym stopniem przełożenia. W granicznych obszarach zakrętu generuje on lekkie kontrimpulsy, delikatnie korygujące kąt skrętu kół. Standardowo montowane są koła 19-calowe z oponami 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu, a na życzenie koła 20-calowe, z oponami odpowiednio: 245/30 i 305/30.

Jeśli chodzi o sam temat kabrio, to zewnętrzna warstwa składanego dachu wykonana jest z tkaniny, a jego szkielet w przeważającej części z lekkich materiałów - magnezu i aluminium. Dzięki temu, dach waży tylko 44 kg. Elektrohydrauliczny napęd otwiera i zamyka dach w 20 sekund – również podczas jazdy do 50 km/h. Komu nie odpowiada wiatr we włosach, może wybrać zamknięte nadwozie coupe.

 

 

 Audi R8 Spyder V10 plus Galeria zdjęć

Zmieniony ( 23.06.2017. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych