FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia od połowy maja,
w Empikach, mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia - jak zwykle od 17 lat - pojawi się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Mało tego, sporo miejsca poświęcamy motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. Podobno świetny prezent pod choinkę lub na Nowy Rok.
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi e-tron Sportback - eGran Turismo PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
Audi e-tron Sportback Audi podobnie jak VW przygotowuje się do ofensywy związanej z samochodami elektrycznymi. Po zapowiedzi pierwszego auta (SUV e-tron), przedstawiło już drugi model, którego seryjna produkcja ruszy w 2019 roku. Nie będzie to pojazd w jakikolwiek sposób niedowartościowany, wręcz przeciwnie, bardzo dojrzały technicznie, technologicznie wyrafinowany, o dobrym designie i wysokich osiągach, a zarazem rodzinny i do tego odpowiedni dla biznesmena.

4-drzwiowe Gran Turismo Sportback debiutowało w Chinach, a więc w kraju, który w największym tempie elektryzuje motoryzację. Już dziś ponoć mija tam zainteresowanie wozami z silnikami spalinowymi; każdy pyta czy elektryczny? W przypadku koncepcyjnego Audi mógł usłyszeć tylko - oczywiście. Napędzane jest ono 3 silnikami elektrycznymi. Jeden umieszczono z przodu, a dwa dodatkowe z tyłu. Jest więc napęd AWD i moc - 320 kW (w trybie boost nawet 370 kW). Nic dziwnego, że sprint do 100 km zajmuje tylko 4,5 s. Chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy 95 kWh daje ponad 500 km zasięgu. Można go ładować zarówno prądem zmiennym, jak i stałym. 4-miejscowe wnętrze stanowi syntezę funkcjonalnej przejrzystości i redukcję do minimum elementów obsługi. Duże, dotykowe wyświetlacze służą do prezentowania informacji i do interakcji z systemami pojazdu.

Miniaturowe, cyfrowe projektory Matrix, dosłownie „zostawiają” znaki na asfalcie, czyniąc ze światła wszechstronny, dynamiczny kanał komunikacji z otoczeniem. Wąskie pasma świetlne po obu stronach pojazdu, umieszczone poniżej krawędzi maski silnika, wytwarzając światło do jazdy w dzień, wyglądają niczym oczy auta. Dzięki kombinacji diod, powierzchni z mikro zwierciadłami oraz złożonej technice sterowania, można tu ustawić wiele ruchów i sygnatur świetlnych. Poniżej świateł do jazdy w dzień znajdują się dwa dużej powierzchni pola świetlne. Każde z nich złożone jest z 250 przestrzennie uporządkowanych diod. Takie ustawienie daje ogromne możliwości generowania fascynujących grafik oraz konkretnych znaków komunikacyjnych, również wtedy, gdy pojazd jest w ruchu. Przód, to dobrze znany ośmiokąt osłony chłodnicy Singleframe z szerokim, otwartym, poziomym wycięciem. Dzięki znacznie niższemu zapotrzebowaniu silnika elektrycznego na powietrze, duży otwór jest tu zbędny. Brzegi osłony jakby zapadają się do wnętrza, co zapewnia przestrzeń dla przepływającego powietrza, zwłaszcza przy górnej krawędzi. Cały przód także ujęto w ośmiokątną, polakierowaną na czarno ramę, która wraz z ze światłami tworzy jedyną w swoim rodzaju twarz tego modelu. Główne rozmiary - 4,9x1,98x1,53 m, przy rozstawie osi 2,9 m (23-calowe koła) plasują tego Sportbacka w tym samym segmencie, co Audi A7.

 

 

Audi e-tron Sportback Galeria zdjęć

Zmieniony ( 23.04.2017. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych