Start
Audi e-tron Sportback - eGran Turismo PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
Audi e-tron Sportback Audi podobnie jak VW przygotowuje się do ofensywy związanej z samochodami elektrycznymi. Po zapowiedzi pierwszego auta (SUV e-tron), przedstawiło już drugi model, którego seryjna produkcja ruszy w 2019 roku. Nie będzie to pojazd w jakikolwiek sposób niedowartościowany, wręcz przeciwnie, bardzo dojrzały technicznie, technologicznie wyrafinowany, o dobrym designie i wysokich osiągach, a zarazem rodzinny i do tego odpowiedni dla biznesmena.

4-drzwiowe Gran Turismo Sportback debiutowało w Chinach, a więc w kraju, który w największym tempie elektryzuje motoryzację. Już dziś ponoć mija tam zainteresowanie wozami z silnikami spalinowymi; każdy pyta czy elektryczny? W przypadku koncepcyjnego Audi mógł usłyszeć tylko - oczywiście. Napędzane jest ono 3 silnikami elektrycznymi. Jeden umieszczono z przodu, a dwa dodatkowe z tyłu. Jest więc napęd AWD i moc - 320 kW (w trybie boost nawet 370 kW). Nic dziwnego, że sprint do 100 km zajmuje tylko 4,5 s. Chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy 95 kWh daje ponad 500 km zasięgu. Można go ładować zarówno prądem zmiennym, jak i stałym. 4-miejscowe wnętrze stanowi syntezę funkcjonalnej przejrzystości i redukcję do minimum elementów obsługi. Duże, dotykowe wyświetlacze służą do prezentowania informacji i do interakcji z systemami pojazdu.

Miniaturowe, cyfrowe projektory Matrix, dosłownie „zostawiają” znaki na asfalcie, czyniąc ze światła wszechstronny, dynamiczny kanał komunikacji z otoczeniem. Wąskie pasma świetlne po obu stronach pojazdu, umieszczone poniżej krawędzi maski silnika, wytwarzając światło do jazdy w dzień, wyglądają niczym oczy auta. Dzięki kombinacji diod, powierzchni z mikro zwierciadłami oraz złożonej technice sterowania, można tu ustawić wiele ruchów i sygnatur świetlnych. Poniżej świateł do jazdy w dzień znajdują się dwa dużej powierzchni pola świetlne. Każde z nich złożone jest z 250 przestrzennie uporządkowanych diod. Takie ustawienie daje ogromne możliwości generowania fascynujących grafik oraz konkretnych znaków komunikacyjnych, również wtedy, gdy pojazd jest w ruchu. Przód, to dobrze znany ośmiokąt osłony chłodnicy Singleframe z szerokim, otwartym, poziomym wycięciem. Dzięki znacznie niższemu zapotrzebowaniu silnika elektrycznego na powietrze, duży otwór jest tu zbędny. Brzegi osłony jakby zapadają się do wnętrza, co zapewnia przestrzeń dla przepływającego powietrza, zwłaszcza przy górnej krawędzi. Cały przód także ujęto w ośmiokątną, polakierowaną na czarno ramę, która wraz z ze światłami tworzy jedyną w swoim rodzaju twarz tego modelu. Główne rozmiary - 4,9x1,98x1,53 m, przy rozstawie osi 2,9 m (23-calowe koła) plasują tego Sportbacka w tym samym segmencie, co Audi A7.

 

 

Audi e-tron Sportback Galeria zdjęć

Zmieniony ( 23.04.2017. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »