Pininfarina Fittipaldi EF7 - Lepiej późno niż wcale PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
Fittipaldi Emerson Fittipaldi, (Brazylijczyk, ur. 1946 r), były kierowca Formuły 1, 2-krotny mistrz świata w latach 70, w którym płynie polska krew (mama Józefa Wojciechowska), zawsze marzył o stworzeniu własnego samochodu, a nawet własnej marki. Nastąpiło to późno, bo w wieku prawie 70 lat zaczął realizować swoje marzenie. Założył przedsiębiorstwo Fittipaldi Motors, znalazł kooperantów i w Genewie 2017 przedstawił prototyp EF7.

Nieprzypadkowo nastąpiło to na stoisku Pininfariny, bowiem włoski ośrodek wziął na siebie ciężar opracowania tego pojazdu. Z kolei niemiecka firma HWA (Hans Werner Aufrecht - założyciel AMG) przygotowała 600-konny, lekki, wolnossący silnik V8-4.0 z suchą miską olejową i połączyła z 6-biegową przekładnią sekwencyjną. Osadzono go centralnie uzyskując rozkład masy pojazdu 48/52%. Główne rozmiary auta to 460x198x112 cm, rozstaw osi 270 cm, prześwit 6 cm, masa własna ok 1000 kg, zbiornik paliwa 120 litrów.

Bazę konstrukcyjną jak w większości dzisiejszych wozów kategorii GT stanowi kabina z włókien węglowych, wyścigowy układ jezdny i nadwozie o doskonałych właściwościach aerodynamicznych. Wystarczy spojrzeć na wloty, wyloty powietrza i płytę odcinającą nadwozie od podłoża. Dla stylistów Pininfariny taki projekt to nie lada gratka. Wszystko zostało poddane rygorom związanym z utrzymaniem jak najlepszej proporcji masy pojazdu do mocy silnika. Emerson Fittipaldi uważa, że połączenie brazylijskiego zapału, doświadczenia kierowcy wyścigowego, włoskiego designu i niemieckiej konstrukcji, to recepta na sukces. Osobiście będzie wydawał klientom samochody, a nawet szkolił ich na torze wyścigowym. W domu będą mogli ćwiczyć jazdę przed telewizorami, gdyż od razu powstała wersja PlayStation - Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo. WS

 

 Fittipaldi Galeria zdjęć