FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia od połowy maja,
w Empikach, mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia - jak zwykle od 17 lat - pojawi się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Mało tego, sporo miejsca poświęcamy motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. Podobno świetny prezent pod choinkę lub na Nowy Rok.
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi Q8 - Audi pnie się w górę PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
Q8Audi ma w swojej ofercie dwa topowe samochody – limuzynę A8 oraz coupe/cabrio R8. Czego dotychczas brakowało? – oczywiście, topowego SUV-a. Co prawda model Q7 jest wielki i ciężki, ale to jeszcze nie szczyt możliwości tego gatunku pojazdów. Modelem Audi z najwyższej półki ma stać się Q8 (już w 2018 roku), który w Detroit poznaliśmy w postaci prototypu. Od razu dodajmy – pięknego prototypu, o świeżych akcentach designerskich i sylwetce typu offroad-coupe.

Jak widać styliści starali się dokonać ewolucji typowych dla Audi wzorów. Ponad 5-metrowej długości auto (szerokość ponad 2 m, wysokość 1,7 m) ma sporo do zaoferowania w kokpicie. Co prawda jest on zaledwie 4-miejscowy, ale za to zawiera najnowsze kombinacje elektroniczno-informatyczne. Zastosowano nową koncepcję obsługi z dużymi ekranami dotykowymi, której integralnym elementem jest rozbudowana wersja Audi virtual cockpit i wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy. Wyświetlacz wykorzystuje inteligentną technikę rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality), dzięki której świat rzeczywisty przenika się ze światem wirtualnym. Audi virtual cockpit future z ekranem o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli, dzięki nowym funkcjom wyświetla jeszcze bardziej dynamiczne animacje i bardziej dokładne grafiki. Widok mapy wizualizuje trasę podróży z lotu ptaka, a po powiększeniu pojawia się trójwymiarowy obraz aktualnej pozycji i otoczenia. Przy pomocy przycisków na kierownicy, kierowca może przejść do trybu „performance”, w którym na trójwymiarowym ekranie pojawiają się duże zegary prędkościomierza i miernika mocy. Nad tunelem środkowym zawieszona jest konsola, w której umieszczono dźwignię zmiany biegów - shift-by-wire – 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic.

Konsola swoim wyglądem przypomina rufę żaglowego jachtu. Kolory i materiały użyte we wnętrzu Audi Q8 concept podkreślają wrażenie chłodnej i sportowej atmosfery. Warto zwrócić uwagę na trójwymiarową, ziarnistą okładzinę deski rozdzielczej, drzwi i podłogi. Pojemność bagażnika wynosi 630 litrów.

Za napęd odpowiedzialny jest układ hybrydowy typu plug-in (3.0 TFSI+E+quattro), o mocy systemowej 330 kW i momencie obrotowym 700 Nm. Auto przyspiesza do setki w 5,4 s i rozpędza się do 250 km/h. Według testów NEDC, potrzebuje tylko 2,3 l paliwa/100 km, emitując zaledwie 53 g CO2/km. Montowany z tyłu akumulator litowo-jonowy zbudowany jest ze 104 ogniw pryzmatycznych. Jego pojemność - 17,9 kWh, umożliwia pokonanie maksymalnie 60 km w trybie jazdy elektrycznej, a łączny zasięg, z pracującym silnikiem TFSI, wynosi nawet 1000 km. Pełne ładowanie mocą wyjściową 7,2 kW, trwa ok 2,5h. Adaptacyjne zawieszenie sportowe umożliwia regulację prześwitu w zakresie 9 cm. Koła mają rozmiar 305/35-23 cale.

 

Q8 Galeria zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych