Jaguar I-Pace: Szykuje się rewelacja PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
I-PaceNadejście elektrycznej epoki w motoryzacji i konieczność opracowania samochodu niemal od nowa, staje się okazją do zaprezentowania kompetencji konstrukcyjnych. W Los Angeles Jaguar zaprezentował zaskakujący, innowacyjny crossover o nazwie I-Pace. Na razie jest konceptem, ale uwaga!; na drugą połowę roku 2017 producent zapowiada wersję produkcyjną, która już w 2018 roku ma znaleźć się w sprzedaży.

Jeśli z projektu nie ujdzie powietrze, będziemy mieli prawdziwą rewelację na rynku. Jaguar I-Pace jest elektrycznym, wszechstronnym SUV-em o wysokich osiągach. Mimo gigantycznego rozstawu osi blisko 3 m, długość nadwozia wynosi zaledwie 4,7 m. To, jak również układ cab-forward (z kabiną pasażerską przesuniętą do przodu) nadaje autu szczególnych proporcji, a optymalizacja pod kątem aerodynamiki zaowocowała współczynnikiem oporu powietrza Cx-0,29. Znawcy designu zapewne dostrzegą w tej sylwetce pewne podobieństwa do wcześniejszego koncepcyjnego superauta C-X75. Elektryczne silniki przy przedniej i tylnej osi generują łączną moc 400 KM i moment obrotowy 700 Nm, zapewniając przyspieszenie typowe dla wozów sportowych (ok 4 s do setki) oraz korzyści z napędu na wszystkie koła (265/35-23).

Akumulatory (90 kWh, litowo-jonowe) znajdują się w podłodze. Przewidywany zasięg powyżej 500 km pozwoli kierowcom pokonującym przeciętny dystans do pracy i z powrotem doładowywać samochód tylko raz w tygodniu. Ładowanie prądem stałym 50kW pozwala uzyskać 80% naładowania po 90 minutach, a 100% w ciągu zaledwie nieco ponad 2h. Nisko położony środek ciężkości w połączeniu z zaawansowanym zawieszeniem opartym na podwójnych wahaczach z przodu i wielowahaczowym Integral Link z tyłu sprawiają, że auto jeździ i prowadzi się wzorowo. 5-miejscowe, wyjątkowo obszerne wnętrze stanowi połączenie najnowocześniejszych technologii, materiałów wysokiej klasy oraz najlepszego brytyjskiego rzemiosła. Mieszanka ekranów dotykowych, przełączników pojemnościowych oraz dotykowych analogowych elementów sterujących pomaga kierowcom bardziej intuicyjnie zarządzać informacjami pokładowymi. Lekkie fotele oraz pozycja za kierownicą Sports Command zapewniają poczucie kontaktu z drogą podobnie jak to dzieje się w samochodach sportowych. Bagażnik mieści 530 litrów, a dodatkowy schowek z przodu 23 litry.

 

I-Pace Galeria zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »