7 in 17 - Eksplozja nowości Opla PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
7in17Nigdy w historii samochodów Opel – czyli od 1899 roku – firma ta nie wprowadziła na rynek tyle nowych modeli co zamierza uczynić w 2017 roku. Wrażenia z jazdy najbardziej rewolucyjnym z nich już przedstawiliśmy (Ampera-e), poniżej trochę wrażeń z jazdy kolejnym nowym modelem – Oplem Insignią Grand Sport. Stanowi on bazę techniczną dla kombi Sports Tourer oraz uterenowionego kombi Country Tourer. Dalej idąc, planowane są crossovery segmentu B i C. Pierwszy z nich nazywa się Crossland X i jest wielkości np. Peugeota 2008, a drugi, większy, spokrewniony jest z rewelacyjnie zapowiadającym się Peugeotem 3008. I ostatnią z zapowiadanych na rok 2017 nowości jest ekskluzywna odmiana vana Vivaro zapewniająca pasażerom wyjątkowo komfortowe podróże. Na tym jednak Opel nie poprzestanie, bowiem na okres 2016-2020 zaplanowano 29 nowych modeli. Jednym słowem, będzie w czym przebierać.

Opel Insignia Grand Sport - W kamuflażu

Kiedy wsiedliśmy za kierownicę Insigni Grand Sport, jej wygląd był jeszcze tajemnicą, więc jeździliśmy w głębokim kamuflażu, aczkolwiek już po drogach publicznych. Mimo tej samej nazwy, nie jest to głęboka modyfikacja, lecz nowy model bazujący na nowej płycie podłogowej. Rozstaw osi zwiększono o ponad 9 cm, ale dzięki mniejszym zwisom nadwozia, jest ono tylko o 5,5 cm dłuższe niż w dotychczasowym modelu. W powiązaniu z wysokością ograniczoną o 3 cm sylwetka flagowego Opla zyskała jeszcze bardziej muskularny i atrakcyjny – można powiedzieć bardziej sportowy – wygląd, co niejako uzasadnia stosowanie nazwy Grand Sport. Okazuje się, że ta ostatnia cecha nie jest tylko pozorem.

Konstruktorzy zadbali o bardziej sportową charakterystykę układu jezdnego (w tym kierowniczego), o czym świadczy między innymi duża precyzja jego działania. Do dyspozycji mieliśmy modele z silnikami benzynowymi 1.5 Turbo o mocy 165 KM i przekładnią MT-6 oraz 2.0 Turbo o mocy 250 KM, przekładnią automatyczną AT-8 i układem napędowym AWD. Obie odznaczają się bardzo dobrymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy. Automat działa wyśmienicie. Do głównych celów przy projektowaniu należało efektywne wykorzystanie przestrzeni i obniżenie masy wielu zespołów (do – 175 kg). Zoptymalizowane nadwozie kryje przestronniejsze wnętrze – co się odczuwa przede wszystkim siadając na tylnych siedzeniach. Oczywiście wykorzystano wiele najnowocześniejszych technologii związanych z bezpieczeństwem i ułatwieniem prowadzenia auta. Warto podkreślić, że Opel pozostaje wierny zasadzie, iż stosowanie nowych technologii ma sens tylko wtedy, gdy szerokie grono odbiorców będzie mogło i chciało za nie zapłacić.

Pod względem designu, Insignia Grand Sport nawiązuje do Monzy Concept, ale z historycznego punktu widzenia stanie się spadkobiercą eleganckich, klasycznych Opli serii KAD - czyli Kapitän, Admiral i Diplomat, które również udostępniono do jazdy, podobnie jak przedwojennego Admirala oraz późniejszego Senatora.

Prezentując nową Insignię Grand Sport podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie Opel otworzy kolejny rozdział w historii swoich najbardziej flagowych modeli. Przypomnijmy, że niedawno sukcesy odnosiły dwie generacje Omegi, a w 2008 roku Insignia zapoczątkowała nową erę designu samochodów marki Opel. Auto okazało się wielkim przebojem, w czym zapewne pomogło wyróżnienie go tytułem Car of the Year 2009.
Wojciech Sierpowski

 

 7in17 Galeria zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »