FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia od połowy maja,
w Empikach, mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia - jak zwykle od 17 lat - pojawi się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Mało tego, sporo miejsca poświęcamy motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. Podobno świetny prezent pod choinkę lub na Nowy Rok.
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi Q2 - Quo vadis PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
Q2Najpierw było Q7, później mniejsze Q5, następnie Q3 a teraz Q2. Nie wiemy czy tendencja do coraz bardziej kompaktowych crossoverów rodem z Ingolstadt zatrzyma się na tym rozmiarze, wszak już istnieją tego typu auta mniejsze od Q2. Należy jednak przypuszczać, że Audi zatrzyma się na tym modelu, bo przecież jest marką premium. Inna sprawa, że samochody z generacji na generację były coraz większe, więc Q2 wcale nie jest takie małe jak mogłoby się wydawać.

Świadczą o tym rozmiary zewnętrze auta 4,2x1,8x1,5 m, rozstaw osi 2,60 m oraz wielkość wnętrza. Oczywiście trudno się spodziewać by było ono tak przestrzenne jak w większych modelach, nie mniej do jazdy w 4 osoby miejsca nie brakuje. Do tego jeszcze pozostaje bagażnik o pojemności 405 litrów. Jadąc samemu bądź we dwójkę możemy złożyć tylną ławę i zabrać ze sobą 1050 dm3 sprzętu weekendowego lub wakacyjnego.

Jak widać po desce rozdzielczej, w Q2 wykorzystanosystemy connectivity, infotainment i wsparcia kierowcy wprost z luksusowych limuzyn.Standardowo otrzymujemy m.in. ABS, ASR, EDS oraz ESC, progresywny układ kierowniczy, system Start-Stop oraz czujniki ciśnienia w oponach. A opcjonalnie można mieć szereg systemów zwiększających komfort jazdy i bezpieczeństwo – w tym Audi virtual cockpit, system MMI Navigation plus, jak również asystent parkowania. Do tego istnieją promocyjne pakiety Comfort lub Technology, oraz pakiet stylistyczny S-line selection. Zresztą bogaty wybór aluminiowych felg o różnych wzorach i rozmiarach 17, 18 lub 19 cali świadczy o podejściu do klienta, który z założenia jest młody, mieszka i pracuje w mieście, aktywnie spędza wolny czas, i oczekuje dużej sprawności od swojego auta oraz niskich kosztów eksploatacji. Właśnie z myślą o nich w benzynowym silniku 1.4 TFSI (150 KM) stosowany jest system COD (cylinder on demand) pomagający ograniczać zużycie paliwa. Dla zwolenników diesli przewidziano z zasady superoszczędny 116-konny silnik 1.6 TDI.

Generalnie w pierwszej fazie produkcji przewidziano trzy silniki benzynowe TFSI i trzy turbodiesle TDI, które pokrywają zakres mocy od 116 do 190 KM. Napęd płynie na przednie koła. Czy pojawi się wersja 4-napędowa? – zobaczymy. Nie sposób przy tej okazji nie wspomnieć o designie. Nawet jeśli ktoś powie, że rewolucji nie ma, to ewolucyjne zmiany bez wątpienia są, na co wskazuje wysoko poprowadzona linia boczna, wklęsłe powierzchnie na drzwiach, akcentujące nadkola, oraz ośmiokątna osłona chłodnicy. Uwagę zwracają też tzw „side blades” – czyli powierzchnie słupków C odróżniające się kolorem od pozostałych elementów nadwozia.

Audi Q2, produkowane w Ingolstadt rozprowadzane jest z Niemiec na rynki całego świata. Docelowo montaż ma osiągnąć wolumen 450 egzemplarzy dziennie. To oznacza, że wkrótce takie auto będzie często widywane na drogach.

 

 

 Q2 Galeria zdjęć

Zmieniony ( 23.08.2016. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych