Mercedes-Maybach 6 - Przyszłość klasyki PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
 Mercedes-Maybach 6Po nieudanej próbie wskrzeszenia marki Maybach, Mercedes wpadł na pomysł stworzenia zupełnie nowej marki Mercedes-Maybach i pod nią w Pebble Beach zaprezentował samochód koncepcyjny o skromnym oznakowaniu liczbą 6. Luksusowe coupe o wnętrzu 2+2 stanowi współczesną interpretację klasycznego designu o opływowej sylwetce, długiej masce i kabinie pasażerskiej przesuniętej do tyłu – czyli świeższe spojrzenie na styl Mercedesa CLS, którego linia zaskakująco szybko postarzała się.

Smukłe nadwozie mierzy aż 5,7 m długości, 2,1 m szerokości i 1,33 m wysokości. Uwagę zwraca kształt głównego wlotu powietrza z daleka myląco podobny do grilla BMW. Uchylane są do góry prezentują się imponująco, choć oczywiście pod względem praktycznym mają sporo wad. Szokująco duże są koła ze specyficznie zaprojektowanymi 24-calowymi felgami. Lusterka zewnętrzne mieszczące kamery swoim kształtem przypominają małe skrzydła. Tył nadwozia zaokrąglono niczym ogon łodzi (boat tail). Dzielona tylna szyba kryje bagażnik, w którym znajduje się specjalnie do tego modelu opracowana wleczka, a także miejsce na bezpieczne przewożenie szampana.

 Wnętrze tego auta (możliwa jazda autonomiczna) to totalny odlot w przyszłość, o czym świadczy między innymi przednia szyba służąca jako - przeźroczysty - ekran. Na całej jej szerokości wyświetlają się parametry dotyczące jazdy oraz nawigacji, wzbogacając rzeczywisty obraz o dodatkowe informacje. Zakres tych informacji podróżni mogą dobierać za pomocą gestów. Na szczególną uwagę zasługuje skórzana tapicerka. Jej tradycyjny wygląd łączy się z technologią przyszłości - ozdobne guziki zastąpiono tapicerowaną powierzchnią z miniaturowymi „ekranami czujników ciała”. Skanują one ciała pasażerów i monitorują, na przykład, ich funkcje życiowe. Jedną z ciekawostek stanowi przeźroczysty tunel środkowy, wizualizujący przepływ energii elektrycznej w układzie napędowym. Tworzą go dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 750 KM. Nic dziwnego że pojazd odznacza się super osiągami: przyspieszenie do 100 km/h poniżej 4 s, V-max elektronicznie ograniczona do 250 km/h), zasięg w cyklu pomiarowym NEDC przekracza 500 km. Płaskie akumulatory (80 kWh) umieszczono po podłogą. Nieco wizjonerska wydaje się funkcja szybkiego ładowania prądem stałym bazującym na standardzie CSS ( pozwala wykorzystać moc ładowania do 350 kW). Wystarczy 5 minut, by zgromadzić energię pozwalającą na pokonanie dodatkowych 100 km. Akumulator można ładować z gniazdka domowego lub bezprzewodowo, za pomocą pola elektromagnetycznego. WS

 

 

  Mercedes-Maybach 6 Galeria zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »