Start
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI 4MOTION DSG Wyższa kultura podróżowania PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
MultivanRower, motor, osobówka ... Multivan. Każdy z tych środków transportu ma swoje zalety. Wraz z ilością zaplanowanych kilometrów, bagażu oraz pasażerów zdecydowanie zaczynają ustępować wielofunkcyjnym, osobowym autom dostawczym, do których należy testowany przez nas Volkswagen – można wręcz rzec - będący kwintesencją komfortowego podróżowania.

Z zewnątrz niepozorny, duży, z bardzo poprawnym designem. Nowoczesne diodowe reflektory będące przedłużeniem prostej atrapy nawiązują do pozostałych modeli z nowej linii VW. Po otwarciu bocznych, szerokich, odsuwanych drzwi ukazuje się natomiast dopracowane wnętrze z bardzo dobrze rozplanowaną przestrzenią. Zdecydowanie przyjemnie odbiera się dużą powierzchnię okien, skórzaną tapicerkę oraz biało-czarną kolorystykę z licznymi chromowanymi elementami znacznie dodającą prestiżu.

W przednim rzędzie mamy dwa w pełni regulowane, podgrzewane fotele oraz liczne schowki pozwalające na trzymanie pod ręką wszelkich niezbędnych akcesoriów podczas podróży. Konsola nawiązuje do modeli osobowych, dzięki czemu kierowca nie ma poczucia, że prowadzi dostawczaka. W drugim rzędzie znajdują się dwa całkowicie niezależne i obracane komfortowe fotele, między którymi zainstalowano wielofunkcyjny przesuwny stolik. Na końcu umieszczono trzymiejscową kanapę. Przy takiej konfiguracji wnętrze jest namiastką małego saloniku, w którym można spędzać długie godziny podczas jazdy. Równie dobrze służy za mobilne biuro czy miejsce biznesowego spotkania.

Jeśli oprócz miejsc siedzących potrzebujemy przestrzeni bagażowej możemy przesunąć fotele, zmniejszając przestrzeń osobową, bądź też wyjąć jeden z rzędów siedzeń. Po usunięciu środkowych foteli i stolika oraz przesunięciu tylnej kanapy otrzymujemy tak dużą przestrzeń, że spokojnie możemy przewieźć kilka rowerów bez zdejmowania kół oraz cały ekwipunek na wyprawę. Ich bezpieczne umieszczenie umożliwia sześć specjalnych zaczepów do mocowania bagażu. Wyjęcie foteli, zamocowanych w specjalnych szynach, nie przysparza zbyt dużo problemu – zwłaszcza, gdy wiemy jak to zrobić. To nie zmienia faktu, że ze względu na ich ciężar potrzebne są dwie osoby. Trochę szkoda, że po drugiej stronie nie ma odsuwanych drzwi, które ułatwiałyby zajmowanie miejsc w trzecim rzędzie, gdy przewozimy dzieci poprzypinane do fotelików.

Warto przy tym zaznaczyć, że koszty podróżowania są zbliżone do aut osobowych. Pomimo 205 KM 2,2-litrowy Multivan średnio spalał nieco ponad 9 litrów ropy na 100 km przy niezbyt oszczędnej jeździe po autostradzie, za przejazd którą notabene na bramkach płaci się taką samą kwotę. Co więcej, napęd na wszystkie koła 4Motion, pozwala nam na beztroskie zjeżdżanie z trasy tak ciężkim autem (masa własna 2087 kg), a zastosowana 7-biegowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa DSG na dynamiczne prowadzenie. Wraz z pakietem 4Motion otrzymujemy pakiet Protection, obejmujący cztery aluminiowe osłony podwozia. Dodatkowo seryjnie montowane są najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, takie jak MCB, czyli system automatycznego hamowania po kolizji, asystent hamowania oraz system stabilizacji tory jazdy (ESP), zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oraz ich buksowaniu (ARS), jak również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS).

Komfort prowadzenia tak dużego auta w zasadzie nie odbiega od jazdy średniej wielkości pojazdem. Nie brakuje mu mocy, liczne systemy wspomagające umilają prowadzenie i parkowanie, a między innymi asystent zmiany pasa ruchu i system rozpoznający zmęczenie kierowcy zwiększają bezpieczeństwo jazdy.

Co prawda koszt zakupu auta powyżej 200 tysięcy zł może zwalić z nóg, jednak po głębszej analizie zalet pojazdu, dojdziemy do wniosku, że wart jest on swojej ceny.
AgaeM

 

 

 Multivan galeria zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »