Start
VW Golf GTI Clubsport - Siła tradycji PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
Golf GTIZ okazji 40-lecia Golfa GTI Volkswagen wprowadził jeszcze ostrzejszą od GTI wersję GTI Clubsport, w której moc 265 KM, dzięki funkcji boost, uruchamianej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM. Tym samym wzrasta ona aż do 290 KM.


Auto wyposażone w 6-biegową przekładnię mechaniczną przyspiesza do 100 km/h w 6,3 sekundy i bez problemu osiąga, ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h. Przy tak znakomitych osiągach średnie zużycia paliwa na poziomie 7,0 l/100 km świadczy o doskonałej sprawności nie tylko silnika, ale również całego układu przeniesienia napędu. Jeśli ktoś preferuje dwusprzęgłową skrzynię biegów (o sześciu przełożeniach) dopłaca do niej 8.300 zł. Tania nie jest, ale gwarantuje identyczne osiągi i zużycie paliwa jak przy skrzyni mechanicznej, a za to może zdać się na automatyczne przełączanie biegów. Za sprawą większego docisku aerodynamicznego niż w innych modelach Golfa, który generują między innymi zmieniony przedni zderzak i większy tylny spojler, wersja Clubsport pod względem dynamiki może równać się z wyczynowymi samochodami sportowymi.

Seryjnie wyposażona jest w 18-calowe, kute obręcze z lekkich stopów z oponami 225/40-18. Z profilu edycja jubileuszowa Golfa GTI przypomina model pierwszej generacji, który z boku na wysokości zderzaka miał szeroki ozdobny czarny pas, biegnący od przedniego do tylnego nadkola. Podobny pas, jako nawiązanie do Golfa GTI z 1976 roku, zdobi również wersję Clubsport.


Golf GTI Galeria zdjęć







Zmieniony ( 23.06.2016. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »