Kombi&mpvTest 2016 PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
KombiTestPo 20 latach jazd testowo-porównawczych organizowanych w Czosnowie, przenieśliśmy się na południe Warszawy do Hotelu Venecia Palace. Już podczas pierwszego organizowanego tam KombiTestu zaskoczył on wielu dziennikarzy i przedstawicieli PR swoją niepowtarzalną atmosferą i wyglądem. Do tego dopisała pogoda i co najważniejsze samochody.





Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród dziennikarzy

Audi A4 Avant 2.0 TFSI 252 KM
+ design, przepiękne wnętrze!, wysoki komfort, mocny silnik, brzmienie, skrzynia biegów, osiągi, prowadzenie, samo dobre, szkoda tylko, że drogi jak Audi,
– cena, DSG wolno reaguje nawet na dynamiczną jazdę, ekran dotykowy, zimowe opony wprowadzają nerwowość w prowadzeniu,

BMW serii 2 Active Tourer plugin hybrid 225xe 224 KM
+ wykończenie na wysokim poziomie, jakość materiałów wewnątrz, interesująca stylizacja, pierwszy crossover-suv-minivan, który naprawdę dobrze jeździ, świetny hybrydowy oszczędny układ napędowy, wygoda, łatwość personalizacji,
-niestabilny w zakrętach, duże opory powietrza, mały zasięg napędu elektrycznego, na dłuższą metę niewygodne fotele, mały kufer,
v Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDI 150 Exclusive
+ przestrzeń, wykonanie, rewelacyjny design, komfort jazdy, pulpit dla pasażerów z tyłu, panoramiczna szyba, funkcjonalność, odważny kokpit, prowadzenie,
– miękkie zawieszenie, jakość materiałów, komfort prowadzenia, położenie deski rozdzielczej, słaba widoczność deski w słońcu, niewygodne fotele w drugim i trzecim rzędzie, nacisk na pedał sprzęgła za duży,

Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech 130 More Life
+ rewelacyjny design, komfort jazdy, przestrzeń, wykonanie, zwarta zabudowa zapewniał łatwe poruszanie się w mieście,
– niewygodne fotele w drugim i trzecim rzędzie,

Dacia Lodgy Stepway 1.2 TCe 115 KM
+ dobre rodzinne auto za rozsądną cenę, drapieżny i dynamiczny silnik, obszerne wnętrze, surowe wnętrze,
-materiały, z których wykonano nadwozie i wnętrze, jakość wykonania, wygląd, dynamika, zbyt wysokie zużycie paliwa,

Dacia Logan MCV TCe LPG 90 KM
+ korzystny stosunek ceny do walorów pojazdu, bardzo przyjemny samochód, świetny dynamiczny silnik, wygodne fotele,
-słabo wyciszone wnętrze, uchwyty, słabe materiały we wnętrzu, niewyważone zawieszenie,

Fiat 500X 2.0 M-Jet 140 KM
+ wrażenie spójności, pozytywne wrażenie z jazdy, w sumie dość fajny ale trochę napompowany i to nie tylko w sensie fizycznym, znacznie więcej miejsca niż w pięćsetce, przyjemny układ kierowniczy, prześwit, silnik, fajny napęd 4×4,
-przekombinowany, mało precyzyjna szarpiąca skrzynia biegów, mały skok zawieszenia,

Fiat Tipo 1.4 95 KM
+ cena, najlepszy samochód w klasie, wyposażenie, stylizacja, pojemność kufra, bardzo interesująca propozycja, duże wnętrze, super oferta, kawał samochodu za niewielkie pieniądze, skrzynia biegów, prowadzenie, hamulce, bagażnik, fajny wygląd, jakość wykończenia, mega duży bagażnik, duże gałki i pokrętła, miękkie materiały wewnętrzna, wyraźne wskaźniki,
-słaby silnik, słaba dynamika, charakterystyka zawieszenia, ekran nawigacji mógłby być większy,

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 4×4 Titanium Guard
+ bardzo pakowny, świetne zawieszenie, układ kierowniczy, dobre prowadzenie, ładny, „uzbrojony” po zęby i na każde warunki, piękna deska rozdzielcza, ogólnie dobry design,
-brak istotnych wad, słabe fotele w 3 rzędzie,

Ford Grand C-Max 2.0 TDCi 170 Aut Titanium
+ bardzo wygodny, wyposażenie, funkcjonalność drzwi, właściwości jezdne, świetne zawieszenie,
-niewygodne fotele, zsuwanie się z foteli, słabe fotele drugiego rzędu,

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 120 KM Lifestyle ADAS
+ świetna dynamika, zestaw wskaźników, pod każdym względem poprawny, właściwości jezdne,
– brzydki z zewnątrz, jako taki wewnątrz, materiały w kabinie jak z minionej epoki, słaba widoczność do tyłu,

Jeep Cherokee 2.0 MJ 170KM A9 AWD
+ zdolności terenowe, elegancki design wnętrza, dobra jakość wykonania, wygoda, zawieszenie, stylizacja, dynamiczny silnik, przestronność wnętrza,
-okropna kabina, stylizacja i materiały, jakość, mała dynamika silnika, miękkie zawieszenie, kontrowersyjny przód chociaż może się podobać,

Kia Sportage 1.7CRDi 2WD 115 KM
+ super design, wygodny, czytelny kokpit, ergonomiczny, systemy wspomagania kierownicy, ekran nawigacyjny z funkcją panoramicznej kamery, walory trakcyjne, wygodne siedzenia – nawet z tyłu, komfort, przyspieszenie, gwarancja, najlepszy przykład jak zmienia się Kia i jej filozofia, jakość materiałów wnętrza, dobre zawieszenie,
-zbyt słaby silnik jak na tak dużą masę, słabe opony, cena,

Nissan Juke Nismo RS 1.6L turbo DIG-T 218 KM
+ sportowy styl, zadziorny wygląd, ekstremalnie dynamiczny silnik, dobra ergonomia za kierownicą, ciekawe wnętrze, sportowe fotele, wykończenie, fotele, bardzo dobre prowadzenie, fajne detale wnętrza, właściwości jezdne, efektowne wykończenie,
-kontrowersyjny wygląd, niepraktyczne ciasne wnętrze, pierwszy i drugi bieg rozczarowują, dużo hałasu, kierownica ustawiona tylko w jednej płaszczyźnie, przy dynamicznym ruszaniu podsterowny,

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 160 KM
+ trafny design, wykonanie wnętrza, wyposażenie, trakcja, silnik, bardzo dobre prowadzenie, dynamika biturbo, sprężyste i stosunkowo miękkie zawieszenie, elektroniczne gadżety, zasłużył na tytuł COTY.
-trochę za miękkie zawieszenie, za mało wyprofilowane tylne fotele,

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Ecotec 170 KM
+ fajny sportowy a zarazem dostojny wygląd, nadal najładniejsze auto tej klasy, dynamiczny silnik, dobre prowadzenie, kokpit, czytelne zegary,
-dźwięk silnika, z tyłu trochę za wysoko poprowadzona dolna linia okien drzwiowych,

Peugeot 308 SW Allure 1.2 PureTech 130 KM
+ jakość, eleganckie wnętrze, świetna mała kierownica, dynamika, dobre prowadzenie, zawieszenie, wygodne jak na tę klasę fotele,
– nieco skromna deska rozdzielcza, kierownica zasłaniająca zegary, dziwny kształt reflektorów, skrzynia biegów,

Peugeot 508 SW RXH Automat 2.0 BlueHDi 180 KM S&S
+ ładne wnętrze, komfort, dach, pojemny, fajnie jeździ, cichy, funkcjonalny kokpit, fotele z pełną regulacją, przestrzeń, super trakcja, profilowana kierownica, zasięg, wykonanie wnętrza, podwyższone zawieszenie,
-rozwiązanie RXH nie jest porywające, zwykły diesel o wiele lepszy,

Renault Espace 1.6 Energy TCe 200 KM
+ minivan z domieszką crossovera, przestronne wnętrze, wysoki komfort jazdy, dobra skrzynia, skręcające cztery koła, dynamiczny silnik, miękki, genialny wóz dla rodziny, ciekawy design, design wnętrza, ergonomiczny kokpit, dach, trakcja rewelacja, całokształt bardzo pozytywny, przyjemność z jazdy,
-system sterowania funkcjami klimatyzacji i radia odrywają kierowcę od jazdy, ciężko się połapać i zapamiętać sposób obsługi różnych funkcji, wolno działająca skrzynia biegów, głośny silnik,

Skoda Fabia Combi Ambition 1,2 TSI 90 KM 5M
+ ładna linia nadwozia, bogate wyposażenie, naprawdę dobre i fajne auto, prowadzenie, funkcjonalność, pojemność, jakość, cena,
-budżetowe materiały wnętrza, silnik, głośny na wysokich obrotach, przyspieszenie, mało przekonujący design,

Subaru Levorg 1.6 GT 170 KM
+ Sprawny układ napędowy, przestronne wnętrze, dobrze się prowadzi, świetny w zakrętach, sportowe fotele, jak sprawdzić ten samochód skoro w okolicy jest tak mało krętych dróg, wygląd, silnik, zawieszenie,
-mało wyrazisty, myszowaty design, skrzynia CVT, robi dużo hałasu, słabe osiągi, brak rasowego brzmienia, skrzynia liny lineatronic tłumiąca radość z jazdy,

Subaru Outback Eye Sight 2.5i 175 KM
+ system automatycznego hamowania, super sprawny układ napędowy, wygląd, silnik, zawieszenie, wyposażenie, kamery, piękny dźwięk silnika,
-nie najmniejsze zużycie paliwa, cena,

Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D 143 KM
+ ilość miejsca w środku, pojemny, odpowiednio mocny silnik, hamulce,
-średni komfort jazdy, głośna praca silnika, wykonanie, za słabe materiały wykończeniowe,

VW Caddy Alltrack 2.0 TDI 150 KM 4Motion DSG
+ świetne wnętrze jak na dostawczaka, bogate wyposażenie, wygodne fotele, przestronne wnętrze, funkcjonalność, napęd na cztery koła, elastyczny silnik, przyzwoite wykończenie, lajfstajlowy charakter,
-wysoko położony środek ciężkości, krótki skok zawieszenia, kąt kierownicy, mocowanie tylnej kanapy,

VW Passat Alltrack 2.0 TDI 240 KM 4Motion DSG
+ najlepszy Passat jaki kiedykolwiek istniał, flirtuje z klasą wyższą! świetne prowadzenie, 4×4, jakość wykonania wnętrza, skrzynia biegów, mocny dobry ekonomiczny silnik, wyposażenie, wygoda na długich trasach,
-zbyt miękkie zawieszenie jak na tę klasę, zbyt zachowawczy design, ospale działający system start–stop,

VW Touran 1.4 TSI 150 KM DSG
+ linia nadwozia, wnętrze, bogate wyposażenie, wysoka kultura pracy silnika, ekonomiczny, mała pojemność – niskie opłaty, wykonanie, dużo miejsca po złożeniu siedzeń, spora przestrzeń, funkcjonalność, prowadzenie,
-automatyczny odstęp – zbyt szybko hamuje, mało porywający design, brak istotnych wad,  

 

 

KombiTest Galeria zdjęć

Zmieniony ( 29.07.2016. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »