Start
VW Tiguan GTE Active Concept - Napęd bliskiej przyszłości PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
TiguanGTE Na przykładzie tego konceptu VW przedstawił rozwiązanie napędu na 4 koła, które niedługo będzie wykorzystane w autach seryjnych.Hybryda plug-in dysponująca łączną mocą 225 KM składa się z trzech silników – turbodoładowanej jednostki benzynowej (150 KM), silnika elektrycznego na osi przedniej (54 KM) oraz na osi tylnej (115 KM).

Automatycznie lub po naciśnięciu odpowiedniego przycisku siła napędowa przekazywana jest do wszystkich kół. Technologia takiego napędu na cztery koła sprawia, że ten SUV jest bardzo sprawny w terenie także wtedy, gdy porusza się w trybie wyłącznie elektrycznym. Bezpośrednio po uruchomieniu, Tiguan GTE porusza się w trybie E-Mode, czyli wyłącznie elektrycznym i z napędem na tylną oś. Dopiero, gdy grozi mu utrata przyczepności, w ciągu ułamka sekundy zostaje dołączony napęd na oś przednią. Gdy kierowca korzystając z nowego i skonfigurowanego specjalnie na potrzeby tego modelu systemu 4Motion Active Control wybierze jeden z trybów jazdy off-road lub 4x4 – Tiguan ruszy z miejsca korzystając z napędu AWD, nie emitując substancji szkodliwych.

W trybie wyłącznie elektrycznym samochód może przejechać do 32 km. Całkowity zasięg (przy akumulatorach 12,4 kWh i 64-litrowym zbiorniku paliwa) wynosi 933 km. Wykorzystanie płyty podłogowej MQB pozwoliło wzorowo rozplanować przestrzeń wnętrza, które zostało wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania elektroniczne. Seryjnego wydania Tiguana GTE należy się spodziewać wiosną 2017 roku na rynku USA (także w wersji 7-miejscowej, z większym rozstawem osi).


TiguanGTE Galeria zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »