Start
VW Beetle Dune - Plażowy żuczek PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
DuneW latach 60 i 70 w Kalifornii dość popularne stały się buggy Baja California opracowane na bazie poczciwego „Chrabąszcza”. Jakiś czas temu VW opracowało prototypy uterenowionych Beetle Dune, a teraz w Los Angeles zaprezentował współczesne seryjne wydanie Beetle Dune w wersji Coupe i Cabrio.

Obie wyróżniają się charakterystyczną stylizacją z licznymi off-roadowymi elementami, dużymi 18-calowymi obręczami kół oraz wyżej osadzonym nadwoziem. Dune jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia. Nowością są lakiery „Sandstorm Yellow Metallic” i „Dark Bronze Metallic”. Coupe można zamówić z dachem lakierowanym na czarno. Z kolei Beetle Dune Cabriolet jest wyposażany w czarny dach typu softtop. Modny wygląd nadano również wnętrzu auta.

W oczy rzucają się przede wszystkim lakierowany w kolorze nadwozia tzw. Dash Pad (ozdobny panel na tablicy rozdzielczej) oraz szwy tapicerki utrzymane w kontrastowych barwach, znajdujące się na sportowych fotelach, pokrytej skórą kierownicy czy na dźwigni hamulca ręcznego. W kontraście do nich siedziska foteli, poszycie drzwi i słupków dachowych oraz podsufitkę utrzymano w kolorze czarnym.

Beetle Dune wyposażono w najnowszej generacji zestawy multimedialne, które można wzbogacić o system cyfrowego odbioru radia DAB+ czy o drugi interfejs bluetooth dla telefonu. Radiem, telefonem oraz dostępem do urządzenia multimedialnego można sterować wydając komendy głosowe, w wypadku systemu „Discover Media” dotyczy to również nawigacji. Choć Beetle Dune opracowany został głównie z myślą o rynku północnoamerykańskim, dostępny jest też w Europie, gdzie występuje z trzema benzynowymi silnikami turbo o mocy 105, 150 i 220 KM oraz z dwoma turbodieslami 110 i 150 KM.

 

 

 Dune Galeria zdjęć

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »