Start
Audi e-tron quattro concept - Perspektywa seryjnej produkcji PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
e-tronProducenci aut elektrycznych oraz ich kooperanci walczą o zapewnienie takim pojazdom zasięgu, który mógłby nas satysfakcjonować. Ideałem byłaby możliwość pokonania na jednorazowym naładowaniu dystansu rzędu 800 km, ale wydaje się, że póki co osiągnięcie 500 km też by nas zadowoliło.

I oto podczas wystawy IAA we Frankfurcie nadeszła dobra wiadomość. Taki właśnie zasięg zapowiada Audi w seryjnym modelu, który ma być produkowany od 2018 roku. Jako zapowiedź przedstawiono koncepcyjnego SUV-a e-tron quattro, przekonując, że elektryczna jazda Audi ma być przyjemnością, a nie kompromisem. Tajemnica sukcesu tkwi nie tylko w wydajności akumulatora (litowo-jonowy, płaski pod podłogą), lecz w aerodynamice (Cx-0,25) i małej masie pojazdu. Tak niski współczynnik uzyskano gładząc nadwozie i stosując ruchome elementy z przodu, po bokach oraz z tyłu, a dodatkowo płaską od spodu płytę podłogową.

Według opracowanej przez Audi zasady „Aerosthetics“, e-tron quattro umiejętnie łączy techniczne środki zmniejszające opór powietrza, z kreatywnymi rozwiązaniami stylizacyjnymi. Pod względem wielkości, plasuje się między modelami Q5 i Q7, wnętrze mieści wygodnie 4 osoby. Audi e-tron quattro napędzają trzy silniki elektryczne: jeden umieszczony na osi przedniej i dwa na tylnej – co uzasadnia nazwę quattro. Nas najbardziej cieszyły podpisy pod rysunkami projektu. Jeśli ktoś nie może odczytać, to podpowiemy, że ich autorem jest Kamil Łabanowicz, który wygrywał konkursy rysunkowe organizowane przez nas w ramach DesignForum.


e-tron Galeria zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »