SsangYong XAV-Adventure - Współczesne Korando PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
XAVSsangYong zasypuje nas podobnie wyglądającymi konceptami, ale nie sposób powiedzieć, by nie było efektów w postaci aut seryjnych, o czym świadczy model Tivoli. Podczas IAA przedstawiono prototyp XLV-Air, bazujący na przedłużonej jego wersji, która już w przyszłym roku pojawi się na rynku.

Również XAV-Adventure bazuje na tym samym projekcie co Tivoli. Jednak zdecydowanie odbiega od niego wyglądem, bo nawiązuje do legendarnego modelu Korando. Właściwie stanowi współczesną jego interpretację (wystarczy spojrzeć na specyficzne przednie kierunkowskazy). Wzorem poprzednika, XAV-Adventure odznacza się dobrymi właściwościami jezdnymi w terenie. Dzieje się tak dzięki podwyższonemu zawieszeniu, relatywnie krótkim zwisom nadwozia, oponom run-flat i oczywiście dzięki konstrukcji układu napędowego.

Samochód wyposażony jest w silnik R4-1.6 (TD lub B), jak również w hybrydowy elektryczny system E-4WD, składający się z akumulatora litowo-jonowego i dwóch zamontowanych z tyłu silników elektrycznych, które umożliwiają jazdę w dwóch trybach: hybrydowo-oszczędnym i hybrydowo-wyczynowym. XAV dysponuje także systemem 3S-Cube, zawierającym czujnik z inteligentnym systemem kontroli ruchu, elektronicznie sterowanym zawieszeniem pneumatycznym i „wizją stereo”, dzięki czemu automatycznie identyfikuje warunki panujące na drodze i dostosowuje zawieszenie w celu optymalizacji komfortu jazdy. Pudełkowate nadwozie z obszernym wnętrzem może pomieścić sporo sprzętu turystyczno-sportowego.


XAV Galeria zgjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »