Offroad&TruckTest 2015 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
OffroadTruckTestZa nami ostatnia w tym roku edycja jazd testowo-porównawczych – Offroad&TruckTest 2015. Mimo przelotnego deszczu pogoda dopisała i obecność dziennikarzy oraz samochodów również. 25 aut – w tym offroadery oraz osobowe i dostawcze vany testowało 44 dziennikarzy.

o prawda offroadery przyjemniej byłoby wypróbować w terenie a nie na drogach utwardzonych, ale prawda jest taka, że prywatnym autem rzadko kto zjeżdża z asfaltu. To samo można powiedzieć o pojazdach dostawczych, które – za wyjątkiem aut flotowych - rzadko kiedy eksploatowane są z pełnym obciążeniem. Imprezę uatrakcyjniła obecność firmy Olympus, która udostępniła dziennikarzom najnowszy sprzęt fotograficzny, a także firma Webasto, która przedstawiła urządzenie, za sprawą którego zimą możemy wsiadać do ciepłego samochodu. Poniżej przedstawiamy plusy i minusy testowanych modeli, najczęściej wymieniane przez dziennikarzy w ankietach.

 

OffroadTruckTest  OffroadTruckTest Galeria zdjęć



Audi Q7 3.0 TDI 272 KM
+ stylizacja, z zewnątrz wydaje się mniejszy, duży komfort, wielkie wnętrze, silnik, wykończenie, elegancki, segment premium, cichy, wspaniałe fotele,
- wysoka cena, trochę za dużo buja w trybie comfort,

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
+ koncepcja, wygląd zewnętrzny, innowacyjność, przyjemnie się prowadzi, środkowy panel, dynamika, komfort jazdy, ciekawa koncepcja wnętrza,
- brak obrotomierza, trudna obsługa funkcji ekranu, zbyt zabawkowy, głośny silnik, niewidoczne zegary przy zapalonych światłach,

Fiat Ducato 2.3 150 KM
+ dobra ergonomia, niezłe wyciszenie, jest wszystko, czego kierowca potrzebuje na dłuższych dystansach, osiągi aż za duże,
- czy do dostawczaków musi się tak wysoko wsiadać? Twardy, skaczący bez obciążenia,

Fiat Fiorino 1.4 77 KM
+ fajnie że silnik benzynowy, sympatyczny blaszaczek, wzorowa ergonomia za kierownicą,
- Zawieszenie mogłoby być bardziej komfortowe, przydałoby się dłuższe przełożenie najwyższego biegu,

Honda CRV 1.6 i-DTEC 120 KM
+ ekonomiczny i dynamiczny napęd, dobre właściwości jezdne, wygodne siedzenia, trakcja, komfort, silnik 1.6 diesel,
- wnętrze z twardego plastiku, głośny silnik, pozycja za kierownicą, niewyróżniająca się deska rozdzielcza, w niektórych modelach brak nawigacji,

Hyundai Tucson 1.6 GDI 132 KM
+ przyjemne wnętrzu, poprawny system audio, silnik, precyzyjna skrzynia, mocny na średnich obrotach, przełożenie skrzyni biegów,
- zbyt słaby i paliwożerny napęd, zbyt mocne wspomaganie kierownicy, słabe właściwości trakcyjne, dużo plastiku i ręczne nastawianie foteli, zbyt długie skoki dźwigni zmiany biegów, słabe przyspieszenie, dudnienie powyżej 120 km/h,

Jeep Wrangler Sahara 2.8 DOHC I-4 T CRD 200 KM
+ zwinny, idealny do terenu, bardzo dobra widoczność z miejsca kierowcy, rewelacyjne właściwości terenowe, praca zawieszenia na bezdrożach, legenda, zdecydowany i klasyczny wygląd,
- głośny silnik, mało miejsca w środku, automatyczna skrzynia, prowadzenie – ciężar auta, słabe przyspieszenie, trochę klaustrofobiczny w środku, niewygodne wsiadanie,

Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM
+ bogate wyposażenie, dobry układ jezdny, duży komfort jazdy, wyśmienity system audio / info, dobre materiały wykończeniowe, wydajny napęd, wysoka jakość, zestopniowanie skrzyni biegów, kabina, przyspieszenie, prowadzenie, bogate wyposażenie, świetny design,
- brak istotnych wad,

Kia Sportage 2.0 CRDi 184 KM
+ stylizacja nadwozia, dynamika, niezły komfort, wygląd zewnętrzny, wygodny, wysokie siedzisko, automat super działa, moc – przyspieszenie, zawieszenie,
- niska linia dachu w kabinie (głowa!), nieładne materiały w kabinie, wyciszenie silnika, słabo działa automatyczna skrzynia, duże zużycie paliwa, słaba widoczność przy słupkach A, głośny szum powietrza przy prędkości 120 km/h,

Mercedes Citan 111 CDI 110 KM
+ użyteczność pojazdu, silnik, spalanie, prowadzenie, przyspieszenie, duży zbiornik paliwa,
- poziom wykończenia Renault Kangoo - cena Mercedesa, kto projektował wskaźniki?, mimo gwiazdy to tylko Kangoo, nadwozie – brak indywidualności,

Mercedes Vito 111 CDI 115 KM
+ ekonomiczny, dobre hamulce, widoczność, zawieszenie,
- brzydkie wnętrze, mało przestrzeni dla kierowcy, brak kogokolwiek z firmy z kim można porozmawiać na temat oferty,

Mitsubishi Pajero 3.2 DOHC 200 KM
+ wygląd, klasyczne rozwiązania, bez nadmiaru elektroniki, silnik, zużycie paliwa, świetnie obklejony, dobra forma wizualna i techniczna,
- może przydałyby się nieco wyższe osiągi

Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM
+ wygląd, wykonanie, zestopniowanie skrzyni biegów, przyspieszenie, hamulce, prowadzi się jak osobówka, komfort, daje radę w terenie, silnik, VI biegowa skrzynia,
- widoczność (przód / tył), powolna skrzynia biegów, tandetne wykończenie, pseudokarbon, głośny silnik, przerośnięty Qashqai, regres wobec poprzedniego modelu, brak możliwości ustawienia podłokietnika,

Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 T Ecotec 250 KM
+ najlepszy w klasie, mocny motor, pewnie się prowadzi, wysoki komfort jazdy, ilość miejsca, wygląd zewnętrzny,
- wysoka cena w porównaniu do konkurencji, brak istotnych wad,

Opel Mokka 1.6 CDTI Ecotec 136 KM
+ poprawny pod każdym względem, dobrze się prowadzi, bogate wyposażenie, ciekawa stylizacja,
- przeładowany kokpit, słaba ergonomia, wysoka cena, słabo wyciszony,

Renault Espace 1.6 Energy dCi 160 KM
+ fantastyczny design nadwozia i wnętrza, komfort, prowadzenie, bogate wyposażenie, przestrzeń wnętrza, właściwości trakcyjne, napęd + skrzynia biegów, materiały,
- ekran nieczytelny w słońcu, nieczytelność menu tabletu, głośna praca zawieszenia, słabe wyciszenie, co jakiś czas coś pika a nie wiadomo co, skrzypienie, skomplikowana obsługa wnętrza, dziwna charakterystyka układu kierowniczego,

Renault Kadjar 1.5 Energy dCi 110 KM
+ przyjemny design nadwozia i wnętrza, praca silnika i skrzyni biegów, funkcjonalność, osiągi, trakcja,
- głośna praca zawieszenia, skrzypiące wnętrze, materiały mogłyby być przyjemniejsze w dotyku,

Renault Trafic Kombi 1.6 dCi 140 KM
+ ekonomika podróżowania, wygoda, prowadzenie, wnętrze, tylne fotele, dynamika, jakość wnętrza, ergonomia, design, cechy użytkowe, ustawienie foteli,
- hamulce, pozycja za kierownicą, wysoko podłoga w kabinie,

Seat Leon X-Perience 2.0 TDI CR 184 KM
+ wnętrze, wykończenie, układ napędowy, komfort, stylizacja, silnik, wygląd, bardzo dobry zespół napędowy, wygodne fotele,
- zbyt miękkie zawieszenie, opóźnione reakcje, materiały we wnętrzu trochę za słabe,

Skoda Yeti 2.0 TDI 150 KM
+ trakcja, ilość miejsca, silnik, skrzynia DSG, ładne i funkcjonalne kombi, dobra dynamika,
- dźwięki, ubogie wnętrze, zbyt twarde zawieszenie,

Ssangyong Tivoli 1.6 128 KM
+ rewelacyjny design, świetna dynamika pomimo małego silnika, przyjemne wnętrze, nowoczesność, design dla młodych, zawieszenie, przestronność, funkcjonalność, wygodne wnętrze, pewne prowadzenie,
- tandetne plastiki w kabinie, brak napędu 4x4, słaba skrzynia biegów, niekonsekwentne wyposażenie, gniazdo HDMI (po co?), brak nawigacji, głośno na wysokich obrotach, słabe opory Nexen, centralny kokpit z małymi i nieczytelnymi przyciskami,

Subaru Forester 2.0D 147 KM
+ trakcja, zawieszenie, jeździ jak marzenie, stały napęd 4x4 robi swoje, bardzo funkcjonalny, najlepszy silnik i skrzynia, dobrze dobrane elementy wnętrza, jakość materiałów, pewne prowadzenie, bardzo dobra praca skrzyni biegów, wysoka kultura pracy silnika, przestronność,
- design zestarzał się, słabe rozmieszczenie ekranów – wskaźniki gdzie indziej niż pokrętła, widoczność do tyłu, staroświeckie wnętrze,

Toyota Hilux 3.0 D-4D 171 KM
+ dobra praca zawieszenia na nierównościach, dobre prowadzenie, wyglądy, styl, wytrzymałość, jazda w terenie, klasyka w dobrym tego słowa znaczeniu,
- kiepska pozycja za kierownicą, niewygodna kabina, mega masa, głośny silnik, ospała skrzynia biegów, kiepsko wyglądające wnętrze,

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 190 KM
+ wzorowe wykonanie, dużo miejsca, cisza, dobrze przystosowany do terenu, poczucie pewności zarówno na drodze jak i w terenie, systemy wspomagające jazdę, legenda off-roadu,
- cena, automatyczna skrzynia, za dużo elektroniki, podstarzały design,

VW Amarok 2.0 TDI BlueMotion 184 KM
+ silnik, wykonanie, komfort, niezłe właściwości terenowe, modny design nadwozia, napęd, bardzo dobre prowadzenie, nie odczuwa się, że to pick-up,
- cena, prymitywny kokpit, brak reduktora, przy pustej skrzyni ładunkowej „skaczące” tylne zawieszenie,
Zmieniony ( 28.10.2015. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »