FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia od połowy maja,
w Empikach, mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia - jak zwykle od 17 lat - pojawi się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Mało tego, sporo miejsca poświęcamy motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. Podobno świetny prezent pod choinkę lub na Nowy Rok.
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi Q3 S-Line - Szutrowa przygoda PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
q3 Coraz więcej osób kupuje lżejsze i mniejsze crossovery niż bywało to wcześniej. Jedną z godnych uwagi propozycji w tym segmencie jest Audi Q3. W takie właśnie auto wsiedliśmy, by zaliczyć kilka oesów Rajdu Polski i towarzyszyć teamowi fabrycznemu VW.

Zastanawialiśmy się nawet, w którym roku seryjnym 220-konnym Q3 dałoby się wygrać tę szutrową imprezę. Być może wywołuje to uśmiech na twarzy, ale pamiętamy samochody rajdowe z dwukrotnie mniejszą mocą silnika i napędem na jedną oś. Biorąc pod uwagę osiągi Audi Q3 i napęd Quattro wygrana byłaby 100-procentowa. Na szutrach i w koleinach Q3 odpychające się czterema kołami bez przerywania napędu podczas zmiany biegów, czuje się jak ryba w wodzie, a przy długich prostych można odnieść wrażenie, że zaczyna frunąć.

Na szczęście ma zawieszenie bardzo precyzyjnie prowadzące koła i z dziecinną łatwością połykające nierówności nawierzchni, więc jeździ się pewnie i dość komfortowo. Na te warunki można by życzyć sobie tylko ogumienie o wyższym profilu – czyli nieco mniejsze felgi. No, ale w przeważającej większości takie auta eksploatowane są na równych nawierzchniach. Stąd firma nie boi się proponować założenie 20-calowych kół (255/35-20). Zapewne atmosfera rajdu udzieliła nam się, ale niezależnie od niej czuliśmy się jak w aucie sportowym. Działo się tak nie tylko za sprawą osiągów (0-100 km/h w 6,4 s, V-max 233 km/h), ale również precyzyjnych przyrządów sterowniczych, dobrze wyprofilowanych foteli i łopatek umożliwiających zmianę biegów bez odrywania rąk od kierownicy. A tak się złożyło, że było w czym przebierać, bo testowy egzemplarz wyposażono w 7-biegową przekładnię S-tronic.

Choć Q3 jest najmniejszym crossoverem Audi, miejsca w nim nie brakuje. Jeśli myślimy o komfortowym podróżowaniu, to raczej w 4 a nie w 5 osób. Bagażnik też nie jest zbyt duży z powodu wysokiego usytuowania podłogi. Dostęp do niego zapewnia elektrycznie otwierana tylna klapa. Jedyną wadą auta wydało nam się wewnętrzne lusterko, które jest po prostu za małe.
Biorąc pod uwagę rozmiar samochodu, jego masę i osiągi, to średnie zużycie paliwa benzynowego silnika 2.0 TFSI na poziomie 8 l/100 km, po części na mazurskich szutrach i krętych drogach asfaltowych oraz na trasie Warszawa-Mikołajki, nie jest wygórowane. Niezbyt niska wydała nam się natomiast cena; model bazowy kosztuje 170 tys a egzemplarz testowany 258 tys zł. Aż strach pomyśleć ile trzeba zapłacić za najdroższą wersję RSQ3. A swoją drogą, biorąc pod uwagę moc 340 KM, nawet dzisiaj mogłaby zająć godne miejsce w szutrowym rajdzie.
WS


q3 Galeria zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych