AutoTest 2015 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
AutoTest 201542 dziennikarzy, 24 samochody, to typowe dane dla organizowanych przez nas jazd testowo-porównawczych. Tym razem był to AutoTest a więc różne wersje i odmiany samochodów osobowych, włącznie z coupe (pół)kabrioletami, a gościły nawet crossovery i SUV-y, które na szczęście coraz rzadziej utożsamiane są z wozami terenowymi. Najmniejszym samochodem był Ligier JS50, a najbardziej okazałym – zależnie od punktu widzenia – Porsche Panamera albo Volvo XC90. Pojawiły się nowe modele, ale i dobrze znane tyle, że w odświeżonych wersjach, a w przypadku Laguny Coupe - można powiedzieć - test pożegnalny, bo jest to ostatnia z oferowanych wersji, przed ukazaniem się następcy Laguny.

Dziennikarzom dziękujemy za aktywność, a firmom za udostępnienie samochodów.

 

Poniżej publikujemy plusy i minusy wymienione w ankietach dotyczących testowanych modeli. WS

 

AutoTest 2015
Audi A6 Limousine 3.0 TDI clean diesel 272 KM
+ elegancki ekskluzywny wygląd, niesamowity silnik, turbo przyspieszenie, przyjemność z jazdy, trakcja, perfekcyjna skrzynia biegów, jakość wykonania wnętrza, ekran MMI, bajka nie samochód, wygoda, elegancja, prestiż, design reflektorów,
- cena, płytki bagażnik, można szybko stracić prawko, licznik na szybie trochę rozprasza, obsługa multimediów, nijaki dźwięk silnika,

Citroën Cactus 1.6 BlueHDi 100 KM
+ oryginalny, interesujący i przyciągający design, nietuzinkowy pomysł, silnik HDI, nowoczesne komfortowe wnętrze, cena, deska rozdzielcza, dużo miejsca, duży bagażnik, dość dobre zawieszenie, dobry na polskie drogi,
- osiągi, miękkość zawieszenia, deska rozdzielcza, obsługa funkcji auta, dziwna pozycja za kierownicą, brak opuszczanych szyb z tyłu, niewygodny fotel kierowcy, ubogie wnętrze, brak obrotomierza, wentylacja, słabe materiały, skrzynia biegów, brak automatu, wygłuszenie,

Fiat 500 C 1.2 69 KM
+ otwierany dach, 4 miejsca, dobra jakość siedzeń, retro design, ładny, styl, wykończenie, zwinność, kokpit, daje poczucie swobody,
- ciasny, mały, bez tylnych drzwi, trochę niewygodny, cena, zmiana biegów, brak dynamiki,

Fiat 500 X 1.6 MJet 120 KM
+ jeden z najładniejszych crossoverów, dobre wrażenia z jazdy, dynamiczny silnik, koncepcja samochodu, obszerne wnętrze, image, skrzynia biegów, zawieszenie, twardo trzyma się drogi, nie buja,
- wykończenie deski rozdzielczej, twarde zawieszenie, fotel mało wygodny, materiały,

Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 250 KM
+ wilk w owczej skórze, dźwięk silnika, osiągi, zawieszenie, fotele, design, wrażenia z jazdy,
- zbyt bogate wnętrze, zbyt nerwowy, drogi, mało miejsca dla kierowcy, prowadzenie, układ kierowniczy bardzo czuły na koleiny,

Ford Focus ST Diesel 2.0 TDCi 185 KM
+ stylizacja, fenomenalny wygląd, wykończenie ST, trakcja, osiągi, zawieszenie, prowadzenie, wydech nie brzmi jak diesel, piękny pomruk silnika, bardzo dobra dynamika silnika, kubełkowe siedzenia, bombowa deska rozdzielcza, zmiana biegów,
- materiały wewnątrz, zbyt bogate wnętrze, drogi, podsterowny, plastiki drzwi i głównej konsoli, zbyt wąskie siedzenia kubełkowe,

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC 142 KM
+ kolor nadwozia, drapieżny wygląd, wykończenie, deska rozdzielcza, ergonomia wnętrza, dobre wykonanie wnętrza, dynamiczny silnik, płynne narastanie mocy, precyzyjna skrzynia biegów, dźwięk silnika, sprytna, zwinna, wygodne siedzenia,
- dość głośny silnik, ciężka do ustawienia pozycja za kierownicą, zużycie paliwa, stylizacja wnętrza, niedziałający tablet, ograniczona widoczność do tyłu, nieczytelne zegary, zbyt krótkie biegi (głośny od 4000 ob/min,

Hyundai i20 1.4 100 KM
+ cena, funkcjonalność, wygląd zewnętrzny, atrakcyjny wygląd tyłu (słaby przód), wykończenie, ilość miejsca,
- słabe plastiki, trochę nudnawy, prostota wnętrza, przydałoby się trochę więcej ekstrawagancji,

Kia Picanto 1.2 85 KM
+ wygląd, wykończenie, zawieszenie, kokpit, dynamiczny silnik, bardzo poprawny, pewne prowadzenie - również na zakrętach, na szczęście bez ekstrawagancji,
- hałas powyżej 80 km/h, auto typowo miejskie, trochę za mały bagażnik, ciężko ustawić siedzenie kierowcy, brakuje 6 biegu,

Kia Rio 1.4 DOHC CVVT 109 KM
+ po prostu korzystne auto, bardzo przyjacielski, przyzwoite materiały, dobre wykończenie, multimedia, 6 biegów, wygodne wnętrze,
- smutne klaustrofobiczne wnętrze, mógłby lepiej wyglądać,

Lexus GS 300h 223 KM
+ atrakcyjny wygląd, wyśmienite wyposażenie, jakość wykończenia, wysoka jakość materiałów, napęd hybrydowy, wyciszenie, świetna skóra, układ hybrydowy, fajny dźwięk przy hamowaniu, wygoda z tyłu, prestiż, innowacyjne technologie, elektronika na wypasie, mega komfort,
- kiczowate wykończenie, przeciętne przyspieszenie, słaba dynamika, toporny design wnętrza, zbyt wysokie zużycie paliwa, kierunkowskazy, wyje na wyższych obrotach, umiarkowany komfort resorowania,

Ligier JS50 diesel 480 cm3 4kW (5,44KM)
+ pomysł, wygląd zewnętrzny, bez prawa jazdy!, oszczędny silnik, auto dla gimnazjalisty, wygodny, świetna stylizacja, jedyny w swoim rodzaju, obudowany skuter,
- cena, jakość wykończenia, materiały, prowadzenie, zakaz wjazdu na drogi szybkiego ruchu – jak dojechać?, powolny, głośny, wymaga dopracowania pod względem precyzji działania układu napędowego, droga zabawka i tylko zabawka, hałas, praca skrzyni biegów, układ kierowniczy,

Mazda2 1.5 SKY-G i-ELOOP 115 KM
+ elegancka stylizacja, dobra jakość, silnik, ergonomia, ciekawe wnętrze, dobrze zestrojone zawieszenie, do sportu rajdowego dla początkujących, doskonała trakcja, precyzyjne przełączanie biegów, super obszycia, duży kąt skrętu,
- mała, ciasna, plastiki, widoczność, uboga deska, małe siedzenia, cena,

Nissan Qashqai 4x4 1.6 dCi 130 KM
+ dużo ciekawszy od poprzednika, stylowy gustowny wygląd, przyjemne wnętrze, świetnie zaprojektowana kierownica, intuicyjna obsługa wspomagaczy, duży solardach, przestronny, mały oszczędny silnik, dobre zawieszenie, trakcja, napęd na 4 kola,
- dość słaba jakość, system nagłośnienia, głośny wewnątrz, skrzynia biegów, wykonanie, układ jezdny, za słaby silnik, przeciętne osiągi, cena,

Opel Adam Rocks 1.0 Ecotec 90 KM
+ fajna koncepcja młodzieżowego samochodu, extra wygląd, niby kabriolet, atrakcyjne choć niezbyt duże wnętrze, dobry dla kobiet jeżdżących na zakupy, oryginalny kokpit, układ jezdny, tapicerka,
- zawieszenie, ergonomia, za miękko, brak mocy, późna reakcja hamulca, głośny szyberdach,

Opel Corsa 1.0 Ecotec 115 KM
+ sympatyczna fajna bryła, design, przestrzeń, układ jezdny, prowadzenie,
- wykonanie, plastiki, słabe wnętrze, trochę za hałaśliwy silnik, sprawia wrażenie mało stabilnego,

Peugeot 308 GT 1.6 e-THP 205 KM
+ nowoczesna koncepcja auta sportowego, dźwięk wydechu, extra przyspieszenie, ryczenie, wykończenie, sportowa kierownica, czerwone zegary, fotele, tapicerka, deska rozdzielcza, pazur, siedzenia, dobre trzymanie się drogi, bardzo wygodny fotel kierowcy, szybki i wściekły, trakcja,
- sprzęgło, mało miejsca z tyłu, zbyt mała kierownica, mało charakterystyczny wygląd, mało czytelna tablica zegarów, za miękki, kierownica zasłania zegary, hamulec ręczny, skrzynia biegów,

Porsche Panamera GTS 4.8 440 KM
+ efekt wow!!!, silnik, wykończenie, przyjemność z jazdy, przepych, duży gabaryt, ideał, świetna trakcja, prowadzenie, niesamowity, extra dźwięk V8,
- bardzo wysoka cena, wygląd taki sobie, jakieś gigantyczne zużycie paliwa,

Renault Laguna Coupe 2.0 dCi 180 KM
+ super wygląd – zwłaszcza tyłu, w pełni 4-miejscowe wnętrze, dużo miejsca z tyłu, skórzane wykończenie, obszycie deski rozdzielczej, świetna półka na telefon i ładowanie, system 4 kół skrętnych, mocny i dźwięczny silnik,
- kokpit samolotowy, plastiki, tempomat przy prawej ręce, silnik diesla, miękki, komputer nie nadąża za kierowcą, mało dynamiczny,

Renault Twingo TCe (0.9) 90 KM
+ wreszcie jakaś nowa koncepcja superkompaktowego auta, wygląd, wnętrze z pomysłem, kolorystyka, świetna stylizacja, w miarę wygodny, dobre przyspieszenie przy niskich prędkościach,
- zbyt innowacyjny, jak na auto miejskie to za mało miejsca na zakupy, bagażnik z tyłu nad silnikiem dobry na zimę do podgrzewania fast-foodów, zbyt trudny dostęp pod maskę przednią,

Seat Toledo Style 1.6 TDI CR 105 KM
+ bardzo ładny wygląd, dużo miejsca, fajna deska, rewelacyjne reflektory, ergonomia, wygoda dla pasażerów, oszczędny silnik – osiągi takie sobie, ale jak to zwykle – coś za coś,
- design mógłby być bardziej śródziemnomorski – bardziej ekscytujący, brak wycieraczki na tylnej szybie,

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM
+ ergonomia, wyposażenie, ilość miejsca, trakcja, fajny charakter, wygląd, jakość wykonania, prowadzenie, dobry silnik, spory bagażnik jak na tak kompaktowe auto,
- brak tradycyjnej nawigacji, w zasadzie brak jakichś konkretnych wad, wygląd wnętrza mógłby być bardziej porywający,

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 230 KM
+ to jest to, wysoka kultura jazdy, wygląd, koncepcja, wykończenie, silnik, osiągi, ilość miejsca, zawieszenie, dźwięk, wspaniałe przyspieszenie, świetnie się prowadzi, bardzo dobrze wykonany samochód o świetnych parametrach trakcyjnych jak przystało na GTI, pozycja za kierownicą, 5-drzwiowy,
- trochę za wysoka cena, zużycie paliwa (ale moc nie bierze się tylko z powietrza), elektroniczny hamulec ręczny, zbyt krótki skok zawieszenia,

Volvo XC90 2.0 D5 225 KM
+ rewelacja ze Szwecji, typowo szwedzki design, ogrom miejsca, audio, fenomenalne wnętrze, materiały we wnętrzu, wygodny, modny, nowe logo, łatwość prowadzenia, bardzo ładna praca silnika i zawieszenia, najnowsze rozwiązania technologiczne, kamera z góry,
- tylko dla bogaczy, trudna obsługa dla mniej wtajemniczonych, głośny silnik, bardzo widać palce na ekranie,

   

AT Galeria zdjęć 








Zmieniony ( 12.07.2015. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »