Start
VW Jetta - Między Golfem a Passatem PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
Jetta Wydawać by się mogło, że 3-bryłowy samochód z wielkim kufrem powinien znajdować więcej nabywców niż ścięty hatchback. I jeśli rozejrzymy się na rynkach krajów azjatyckich czy nawet w USA, tak właśnie to wygląda. Tymczasem na naszym kontynencie niepodzielnie króluje hatchback. Wyraźnie pokazują to statystyki sprzedaży Golfa i Jetty.

Nisza związana z sedanami segmentu C jest jednak na tyle duża, że Volkswagenowi opłaca się importować Jetty aż z Meksyku. Jetta w hierarchii wozów tej marki tradycyjnie plasuje się między Golfem a Passatem. Nie jest w stanie zmienić tego nawet fakt, iż technicznie bazuje ona nie na VII lecz na VI generacji Golfa, który z kolei silnie powiązany był technicznie z Golfem V generacji. To nie przeszkadza by nazwać Jettę samochodem bardzo nowoczesnym. Starsza jest tylko metoda produkcji i płyta podłogowa, czego w praktyce zupełnie nie odczujemy, a jej modyfikacja pozwoliła uzyskać parametry zbliżone do platformy MQB.

Już przy pierwszym spojrzeniu widać, że Jetta to elegancki sedan o ponadczasowej linii nadwozia, łączący w sobie cechy samochodu rodzinnego oraz limuzyny, dysponującej bagażnikiem o pojemności 510 litrów. Dzięki odpowiednim zabiegom stylizacyjnym Jetta sprawia wrażenie szerszej niż jest w rzeczywistości i prezentuje się bardziej elegancko. Podczas jazdy uwagę zwraca wysoki komfort jazdy oraz dobre wyciszenie. Innowacyjne systemy wspomagające pracę kierowcy czynią jazdę bardziej bezpieczną. Oprócz systemu rozpoznającego zmęczenie kierowcy (seryjnego w wyposażeniu Highline), na życzenie dostępne są również czujniki parkowania i – po raz pierwszy w tym modelu – Blind Spot Sensor z asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego.

W czasie jazdy na wprost lub podczas opuszczania parkingu system ostrzega kierowcę przed pojazdami, znajdującymi się w martwym polu widzenia. Jetta oferowana jest z trzema silnikami benzynowymi (1.2 TSI – 105 KM, 1.4 TSI – 125 KM lub 150 KM) i dwoma wysokoprężnymi 2.0 TDI o mocy 110 KM lub 150 KM. Ceny tego modelu zaczynają się od 69,3 tys zł, a tym samym Jetta jest minimalnie droższa od Golfa. WS

Jetta Galeria zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »