Offroad&TruckTest 2014 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
OffroadNa koniec sezonu jak zwykle doszliśmy do OffroadTestu, który połączyliśmy z TruckTestem. O ile tych pierwszych zebrało się zaledwie 5 sztuk, różnego typu offroaderów było pięć razy więcej. Oczywiście w obu kategoriach mieliśmy do czynienia z pojazdami różnej wielkości i o różnym przeznaczeniu, a także w różnych ligach cenowych.

Gościnnie wystąpiła też limuzyna Hyundai Genesis, która dopiero dotarła do Polski. Zapewne trochę szkoda, że i tym razem offroadery testowaliśmy na szosie względnie na szutrze, ale prawda też jest taka, że prywatnymi samochodami bardzo rzadko zjeżdżamy w teren. Najmniejszym samochodem uterenowionym był Fiat Panda 4x4, zaś najbardziej luksusowym, a zarazem najdroższym i najmocniejszym Range Rover Sport 4.4 SDV8.

Plusy i minusy na jakie uwagę zwrócili dziennikarze testujący samochody.




BMW X3 xDrive20d 190 KM
+ wielka klasa i duży komfort jazdy, szybko, cicho i przytulnie. Miła tapicerka, ruch wycieraczek zależny od intensywności deszczu, dobre prowadzenie, wykończenie, hamulce, układ xDrive, jakość, ergonomia, zużycie paliwa,
- trochę za słaby i za głośny silnik, mało miejsca z tyłu, cena, podatny na koleiny i bujanie na dziurach, za mały zakres regulacji fotela dla wysokich kierowców,

Citroën C4 Aircross 1.8 e-HDi 150 KM
+ dobry i mocny turbodiesel zapewniający atrakcyjną dynamikę, startuje z niskich obrotów, obszerne wnętrze, komfort jazdy, ładny design,
- plastikowe napędy, tylko na delikatny teren, niezbyt duży prześwit,

Dacia Duster 4x4 1.5 dCi 110 KM
+ świetny samochód za niską cenę, poprawa w stosunku do poprzednich wersji, 4x4, radość z jazdy off-road, atrakcyjna cena modelu, dobry facelifting, daje radę w terenie, sprawia wrażenie auta lekkiego i zwinnego,
- ekran multimedialny pod złym kątem, wykończenie, głośny silnik, głośny powyżej 120 km/h, niewygodna pozycja za kierownicą, za krótka skrzynia,

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II 105 KM
+ jak na swoją klasę bardzo pozytywny, dobry silnik, przestronne wnętrze,
- trochę za duże średnie zużycie paliwa, słabe trzymanie boczne foteli, dziwne kolory wnętrza, za dużo słupków dachowych z przodu,

Fiat Panda 4x4 1.3 MultiJet II 16v Start&Stop DPF 75 KM
+ sympatyczny wygląd, fajna deska rozdzielcza, superkompakt, najlepszy offroader wśród tak małych samochodów, przyzwoicie jeździ po asfalcie, odważny w terenie,
- trochę za słaby silnik, tylko 5 biegów, za wysoka cena,

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 KM
+ fajna miejska furgonetka, dobrze zatuszowany charakter auta dostawczego, samochód do wszystkiego, masa miejsca na bagaż, ładna deska rozdzielcza, bardzo lekko przesuwane drzwi boczne,
- dość topornie wykonane wnętrze, przydałoby się lepsze wyciszenie wnętrza,

Ford Transit 2.2 TDCi 155 KM
+ doskonała ergonomia, dobra relacja pomiędzy załadowanym a niezaładowanym, nie trzęsie jak jest pusty, bardzo dobre wykonanie, system audio, najwygodniejszy dostawczak, znakomity komfort pracy,
- ręczna klimatyzacja,

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM
+ przestronne wnętrze, silnik 1,6 turbodiesel, prowadzenie, bogate wyposażenie, materiały wykończeniowe, stosunkowo duży bagażnik, hamulce,
- cena, brak 4x4 (w tej wersji) i automatu w opcji, za słaby silnik do masy pojazdu,

Hyundai Genesis 3.8 GDi 315 KM
+ wysoka jakość wykończenia wnętrza, komfort, bogate wyposażenie, superkomfortowa limuzyna, biała tapicerka, białe pasy, wykończenie, prowadzenie, wygląd, znakomite zawieszenie, osiągi, wygodne fotele, niezwykłe wyciszenie,
- przenosi wibrację na kierownicy, zła widoczność do tyłu, zbyt wysoka cena, z tyłu mało miejsca na głowę, mała przednia szyba, lusterko dużo zasłania,

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 197 KM
+ dobre wykonanie i wyposażenie, wnętrze, funkcjonalność, prowadzenie, silnik + AT, przestrzeń wewnątrz, wysoka jakość, fajna kolorystyka elementów wykończenia, odpowiednia moc silnika, 7 miejsc
- powolna skrzynia biegów, trochę za głośny silnik, cena,

Iveco Daily FIA 2.3 145 KM
+ wnętrze, resorowany fotel dostosowywany do masy kierowcy, bardzo profesjonalny samochód dostawczy,
- głośny silnik, toporne wykończenie, prowadzenie wymaga przyzwyczajenia,

Jeep Wrangler 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200 KM
+ niezmiernie tradycyjna forma, przykład solidności, tradycja, legenda, szpanerski, jazda w terenie, dobra amortyzacja w terenie, klasyka w pięknej wersji nadwozia,
- słaba dynamiką jazdy, dyskusyjne zachowanie na asfalcie, klaustrofobiczne wnętrze, automatyczna skrzynia biegów bardzo słaba, za duży luz kierownicy, hałas w kokpicie,

Kia Sportage 2.0 CRDi 184 KM
+ ładny w środku i z zewnątrz, wysoki komfort jazdy, spore wnętrze, wygodne fotele, super dynamika, dobre prowadzenie w każdych warunkach,
- słaba reakcja skrzyni biegów, zbyt wysoko położona podłoga, małe szyby, słaba widoczność do tyłu,

Land Rover Range Rover Sport 4.4 SDV8 340 KM
+ komfortowy, prestiżowy, potężny, dobry układ kierowniczy, moc, olbrzymi silnik, jakość wykończenia, przestronne wnętrze, król offroaderów, ekskluzywny charakter,
- duża masa własna, wysoka cena, zbyt miękki pedał hamulca (problem z dostępną siłą hamowania), mało wyszukany design, słabe hamulce, twarde siedzenia,

Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D 175 KM
+ fajny środek, dobry design, perfekcyjna jakość wykonania, doskonale zestopniowany napęd, trakcja, bardzo wygodna, łatwa w prowadzeniu, doskonale radzi sobie na nierównościach, system multimedialny, lekkość prowadzenia, komfort, ergonomia, hamulce,
- cena (choć jakość jest jej warta), wygląda trochę ciężko, za duża odległość podłokietnika od kierownicy, brak świateł dziennych,

Mercedes V 250 BlueTEC 190 KM
+ komfort, technika, możliwość dostosowania wnętrza do potrzeb, idealny na wakacyjne wyjazdy, walory trakcyjne, bardzo wygodne wnętrze, luksus jak w limuzynie, wykończenie, moc niecodziennych rozwiązań, czyta znaki drogowe – stuka na pasach,
- wysoki koszt zakupu, głośne zawieszenie, za mała dźwignia biegów, zbyt krótkie siedzisko, zbyt krótka regulacja wzdłużna fotela,

Mitsubishi ASX 1.6 117 KM + sportowy, młodzieżowy styl, sylwetka, fajne kompaktowe auto w lekki teren, dobre wyciszenie,
- mało miejsca z tyłu, mało elastyczny silnik, trochę za smutne wnętrze,

Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC MIVEC 150 KM
+ obszerne wnętrze, dobre zawieszenie w teren, elastyczny silnik, trakcja, wygodny, obszerny bagażnik, funkcjonalne wnętrze, miękki w terenie, właściwe auto w średni teren,
- niedzisiejsza stylizacja, wysokie zużycie paliwa, niewygodne sterowanie komputerem pokładowym, jakość materiałów wykończeniowych wnętrza, prowadzenie, układ kierowniczy, smutne wnętrze,

Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 KM
+ spokojne i ergonomiczne duże 7-miejscowe wnętrze, mocny silnik jak na tę masę, powiększony Qashqai,
- stracił dawny terenowy charakter, mało miejsca w trzecim rzędzie,

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI Ecotec 163 KM
+ sylwetka, design, cała masa zalet podstawowej Insigni.
- brak istotnych wad,

Opel Mokka 1.4 Turbo ECOTEC 140 KM
+ agresywny wygląd, żwawy silnik, przestronny jak większe wozy, przyspieszenie i moment na szóstkę!, piękna sylwetka,
- słabe hamulce, niezbyt ciekawy wystrój wnętrza, mocno skrócony, trzęsie z tyłu, ma niewygodną tylną kanapę,

Peugeot 3008 Style 1.6 HDi 115 KM + słabsza jakość wykończenia niż w poprzedniku, bardzo dobry silnik, design w środku, wygoda, funkcjonalność, dzielona tylna klapa,
- małe szyby, wygląd samochodu pancernego (aczkolwiek nieco poprawiony),

Renault Koleos 2.0 dCi 173 KM + wygodny, miejski SUV, prowadzenie, widoczność, funkcjonalne wnętrze, dobrze wykończone, po prostu elegancja,
- nieco przestarzały design, brak mu czegoś porywającego, słaba ergonomia, za wysokie siedzenie, opóźnione działanie skrzyni biegów,

Renault Master 2.3 dCi 165 KM
+ wydaje się atrakcyjny, bardzo dobre warunki pracy kierowcy, wyposażenie,
- brak istotnych wad,

Renault Traffic
+ ładny, atrakcyjny, dobrze dopracowany poprzez ewolucję,
- wad nie poznaliśmy,

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 120 KM
+ lepsze osiągi niż poprzednik, nowocześniejsze wnętrze, intuicyjny, dobre przyspieszenie, po prostu samochód „na działkę” i nie tylko,
- trudno ustawić siedzenie kierowcy w wygodnej pozycji, brak mu osobowości SX-a, zniechęcająca reklama telewizyjna,

VW Amarok 2.0 BiTDI 180 KM
+ wygoda osobówki w pickupie, obszerny, cichy jak na tę klasę i gabaryty, mocny silnik, zawieszenie bardzo dobrze sprawdza się w terenie, wyposażenie, wnętrze, przestrzeń ładunkowa, design,
- słaba przyczepność przedniej osi, męczące zawieszenie, brak reduktora,

VW Tiguan 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177 KM
+ rewelacyjny silnik i skrzynia, jakość wykonania, ergonomia, dynamika, DSG, prowadzenie, funkcjonalność, TDI+DSG – ideał w trudnych warunkach jazdy,
- przeciętne ale poprawne wnętrze, bagażnik mógłby być ciut większy,

Offroad Galeria zdjęć
Zmieniony ( 28.09.2014. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »