Auto&EcoTest 2014 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
A&ET Jak zwykle w czerwcu odbył się Auto&EcoTest organizowany z myślą o mediach motoryzacyjnych z całej Polski. Tym razem do dyspozycji mieliśmy 29 samochodów osobowych. Z możliwości porównania ich skorzystało aż 58 dziennikarzy.

Do tego pojawiły się dwa już zabytkowe ale dobrze znane auta – Alfa Romeo Giulia Coupe z 1975 roku i o kilka lat starsze Volvo P1800. Nie jeździliśmy nimi, ale zawsze fajnie przyjrzeć się wozom, które zajęły zaszczytne miejsce w ewolucji motoryzacji. Wracając do testowanych i porównywanych samochodów, podzieliliśmy je na klasy: miejskie segmentu A i B, kompaktowe segmentu C + pochodne, ekologiczne czyli elektryczne i hybrydowe, segment D + luksusowe Audi A8, gościnnie występujące crossovery.


A&ET Galeria zdjęć






 

Plusy i minusy wymienione w ankietach przez dziennikarzy

Alfa Romeo MiTo 1.4 TB QV S&S 170 KM
+ ciekawa sylwetka, mały, szybki, zwinny, dynamiczny silnik, precyzyjna zmiana biegów, dobrze się prowadzi, świetny dźwięk silnika, sportowa charakterystyka, niezły układ kierowniczy, wygodne fotele,
- komfort, błyszcząca gałka zmiany biegów, wielkość wnętrza i wykończenie, za wysoka pozycja siedzenia, tylko na dobre nawierzchnie, trochę za sztywne zawieszenie jak na codzienne użytkowanie, lekki tył ucieka przy hamowaniu,

Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM
+ precyzyjne i komfortowe zawieszenie, niskie zużycie paliwa, bardzo elastyczny silnik, świetne prowadzenie, skrzynia biegów idealnie spasowana, znakomity – tylko być właścicielem!, jakość wykonania, silne hamulce, wykończenie wnętrza,
- cena, niezbyt dużo miejsca dla pasażerów – zwłaszcza dla osób siedzących z tyłu, ograniczona widoczność do tyłu, brzydka grafika monitora, gumowate podwozie,

Audi A8 4.2 TDI 385 KM
+ dobry reprezentant marki, osiągi, przestrzeń, komfort, ale fura ...uffff, ceramiczne hamulce, fotele, jakość, materiały wykończeniowe, precyzyjne wykonanie, luksus w każdym calu,
- megacena, dla wąskiego grona bogatych bossów,

Citroën C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150 KM
+ wzorowy minivan, 7-miejscowy, duży przestronny, jak na kaczkę to całkiem fajna, odlotowy design kabiny, zegary!!!, relaksujący styl jazdy, urodziwy, duży bagażnik, dużo nowoczesnych rozwiązań, kosmiczna stylizacja,
- dyskusyjna ergonomia, “rusztowanie” słupków przed kierowcą, dość toporne prowadzenie,

Fiat 500 0.9 TwinAir 105 KM
+ śliczny, poręczny, fotele do przyjęcia choć skromne, wykończenie wnętrza, zaskakująco dobre przyspieszenie, pomysł, układ jezdny, dynamika, hamulce, układ kierowniczy, świetny dźwięk,
- mało miejsca, nieczytelne zegary, za mały silnik, mało kultury przy niskich obrotach, za twardy, źle znosi poprzeczne nierówności, problem z wrzucaniem 6-go biegu, dźwięk silnika, ciasny,

Ford Ka 1.2 Duratec 69 KM
+ urokliwe autko miejskie, zwrotne i ekonomiczne, przyjazne wewnątrz i na zewnątrz, pewne prowadzenie, dobre zawieszenie, dynamiczny silnik,
- ilość miejsca wewnątrz, rozmieszczenie elementów starowania, trochę za słabe przyspieszenie, rzuca na nierównościach,

Honda CRV 1.6 i-DTEC 120 KM
+ jeden z najlepiej jeżdżących samochodów tej klasy, dobra widoczność w lusterkach, komfort i przestronne wnętrze, oszczędny i cichy silnik, bardzo dobrze się prowadzi nawet na złych nawierzchniach, jakość wykończenia wnętrza,
- kiepski design kabiny, tanie plastiki, okienko z tyłu, za głęboko schowany ekran monitora, cena, za nisko otwierana klapa bagażnika,

Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
+ bardzo sympatyczny miejski samochód, wrażenie jazdy autem segmentu B, najbardziej dojrzały samochód tej klasy,
- za mało wyzywający design, trochę kiepsko ustawia się fotel kierowcy, dziwnie ustawiony pedał sprzęgła,

Kia Soul 1.6 VGT CRDi 128 KM
+ stylizacja nadwozia i wnętrza, dużo miejsca we wnętrzu, bardzo wygodne siedzenia, dobrze się prowadzi, skrzynia biegów, automat, porządny silnik, solidne zawieszenie,
- ponury design, za bardzo kanciasty, zbyt słaby silnik na trasę za to dobry do miasta, układ kierowniczy, wnętrze zbyt, na kierownicy aż 16 przełączników!!!,

Kia Sportage 2.0 CRDi 184 KM
+ wzorowy SUV, Koreańczycy górą, duże wnętrze, spokojne prowadzenie, dobre wykończenie wnętrza, dobre zawieszenie, dobra mechanika, dynamiczny silnik, napęd + automat, dobrze zestrojenie zawieszenia,
- mało miejsca z tyłu, rozmieszczenie elementów w kokpicie, duża masa pojazdu, słaba widoczność do tyłu, plastiki, za niski dach (okno panoramiczne),

Mazda3 2.0 SKYACTIV-G 165 KM
+ zgrabna sylwetka, japońska kopia Giulietty, szybka, wygodne fotele, dobrze jeździ, super audio, świetny silnik, dobre wyposażenie, skrzynia biegów, dobrze zestrojony,
- za dużo przełączników, kabina zaprojektowana dla niskiego kierowcy, head-up nie widać w słońcu, brak nawigacji, dość toporne wykonanie, wyświetlacz tylko cyfrowy,

Mercedes C-Klasa 200 184 KM
+ ciekawy design, przyjemne wrażenia z jazdy, dużo ciekawych zmian we wnętrzu, precyzyjny układ kierowniczy, silnik, skrzynia biegów,
- mało przekonujący design, zbyt twarde zawieszenie, jakość materiałów we wnętrzu,

Nissan Leaf (elektryczny) 109 KM
+ bezszmerowa jazda, niezła dynamika, świetne zachowanie na drodze, wykończenie, plug-in dzięki któremu można ładować z domowego gniazdka, wygląda jak samochód przyszłości,
- brak ostrzegaczy zewnętrznych przydatnych zwłaszcza na parkingu, nadal mały zasięg, wysoka cena, mało miejsca na nogi z tyłu,

Nissan Note 1.2 DIG-S 98 KM
+ praktyczne i sympatyczne auto, widoczność, genialne fotele, bardzo dobrze zestrojony, sympatyczne miejskie auto, poprawny ale bez fajerwerków,
- słaby design kabiny, trochę mało możliwości adaptacji wnętrza, marne plastiki, za twarde zawieszenie,

Opel Insignia 1.6 Turbo Ecotec 170 KM
+ design, nadal wzorowe auto tego segmentu, komfort, wygoda, duża sprawność małego silnika, dobra trakcja, bogate wyposażenie oraz dodatki, zawieszenie, prowadzenie,
- skrzynia biegów, słaba elastyczność, przyciski dotykowe klimatyzacji,

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 KM
+ dobre auto segmentu C, design kokpitu, duże wygodne wnętrze, nieźle jeździ, cichy, dobrze dostrojony pod względem zawieszenia i układu napędowego, dobre materiały, układ kierowniczy,
- wygląd bez emocji - po prostu peugeot, we wnętrzu coś się nie zgadza z ergonomią, słaba czytelność wskaźników, kiepska obsługa wyświetlacza, wyczuwalna turbodziura, zbyt pionowo ustawione tylne oparcie,

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi 150 KM
+ przestronne wnętrze, duży bagażnik, bardzo żwawy, jakość materiałów, widoczność, po prostu ładny i fajny, mała spłaszczona kierownica, mały skok dźwigni zmiany biegów, duża frajda z jazdy,
- wygląd zwłaszcza z tyłu, umieszczenie kierownicy, obsługa radia, głośny silnik, dlaczego obrotomierz idzie pod włos?,

Porsche Macan Turbo 3.0 400 KM
+ dobry rozmiar auta, przekonująco szybki, świetnie prowadzi się, sam wjeżdża w zakręty, kapitalnie szybka skrzynia biegów, design, wykończenie, przepiękne wnętrze,
- cena, ciężki przy hamowaniu, trochę mało emocji, mało miejsca z tyłu, zużycie paliwa, odczuwalna zmiana biegów w trybie auto, wysokie koszty serwisu,

Renault Megane 1.2 TCe 130 KM
+ bardzo nowoczesny silnik małolitrażowy, przestrzenna kabina, wygoda, ergonomia, dobre przyspieszenie, układ kierowniczy, niby Megane nie jest już nowe, ale trzyma się zupełnie dobrze,
- małe przyciski na konsoli środkowej, stylizacja, czarne błyszczące elementy,

Renault Zoe (elektryczny) 81 KM
+ ładna stylizacja, oryginalny, fun z jazdy, cisza, elektryczny, wystarczający do codziennej jazdy po mieście, wow!!!, znakomity design wnętrza, prędkość zadziwiająca jak na auto elektryczne, bardzo dobre prowadzenie, elastyczny silnik, wygodny, dynamiczny,
- cena, dyskusyjny zasięg, bardziej kobiecy niż unisex, ograniczony target, białe wnętrze kojarzące się ze szpitalem, twarde plastiki,

Seat Toledo Style 1.4 TSI 122 KM
+ niemiecka precyzja w stylu hiszpańskim, silnik, właściwości trakcyjne, przyspieszenie i skrzynia DSG, zawieszenie,
- za mało emocji, dziwny design, niska jakość materiałów wykończeniowych, słaba widoczność,

Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 122 KM
+ spore wnętrze i do tego jeszcze bagażnik, piękny zielony lakier, przemyślany design, znakomity silnik, skrzynia biegów, trakcja, przyspieszenie, funkcjonalność, bardzo dobrze się prowadzi, czysta klasyka bez fajerwerków, szklany dach robi wrażenie,
- wykończenie, słabo wybiera nierówności, tanie błyszcząco-oślepiające plastiki na desce,

Skoda Superb 2.0 TDI CR DPF 170 KM
+ duże wygodne rodzinne auto, mega przestronne wnętrze, gigantycznie dużo miejsca na tylnych siedzeniach, wygoda wręcz komfort, silnik, nowe DSG, płynie, ekonomika, ładna uporządkowana deska rozdzielcza, wygodne fotele,
- mało fascynujący wygląd- choć lepszy niż w poprzedniku, spora masa tłumi dynamikę silnika,

Toyota Prius PEE 1.8 HSD 100 KM
+ dużo miejsca i wygodnie, normalny samochód rodzinny plus zalety hybrydy, dzielony schowek, ekonomia, przyjemna płynna jazda w mieście, przyjemna w jeździe, silnika prawie nie słychać, estetycznie obudowana tablica, czytelne wskaźniki,
- zbyt wysoko umieszczona przekładnia i podłokietnik, przy większym obrocie kierownicą uderza się łokciem, hałaśliwa hybryda, słaba widoczność do tyłu, jakość wykończenia wnętrza, duża masa, skomplikowana obsługa, trochę za mały bagażnik,

Toyota Prius Plus PEE 1.8 HSD 100 KM
+ powiększony bagażnik, taka sama jak plug-in, oszczędny, wygodny, niższy podłokietnik, chyba pierwsza hybryda dla 7 osób, niezłe zachowanie na drodze, nieoczekiwanie fajny, szklany dach, komfortowa jazda po mieście,
- słaba skrzynia biegów CVT, udziwniona stylizacja, głośny silnik, przeciętne materiały, ciasny trzeci rząd siedzeń, obsługa tego typu aut wymaga sporego przygotowania teoretycznego,

Volkswagen Golf R 2.0 TSI 300 KM
+ ostre auto, świetne przyspieszenie, jakość wykończenia, ergonomia, prowadzenie, praktyczny jak Golf, prosty jak Golf, przewidywalny jak Golf,
- cena, zużycie paliwa, wolne przełożenia skrzyni DSG, mało miejsca na tylnej kanapie, brakuje czegoś agresywnego w designie, również wnętrze za spokojne – zwłaszcza na tę dużą moc,

Volkswagen Polo Highline 1.2 TSI 110 KM
+ nowoczesne małe urządzenie, klasyczna linia, niezły temperament, przestrzeń wnętrza, świetny samochód miejski dla osób dynamicznych,
- brak istotnych wad, mało porywający design zarówno nadwozia jak i wnętrza,

Volvo V60 2.4 D Hybrid 283 KM
+ moc więcej niż wystarczająca, a mimo to oszczędny, jakość, systemy bezpieczeństwa, komfort, superauto, wygodne, przestronne, cudownie jedzie, po prostu latający dywan, rewelacyjna dynamika, wzorowe zachowanie na drodze, nowoczesne technologie,
- cena, jeśli chodzi o design to czas na nowszy model, mało miejsca z tyłu jak na tak duże auto,

--------------------------------
Youngtimery:
Dwa auta marzeń, które da się kupić za przyzwoite pieniądze. Cena zasadniczo uzależniona od stanu pojazdu. Volvo P1800 z 1966 roku do dziś uwodzi swoją sylwetką i to samo nadal czyni Alfa Romeo Giulia Coupe z 1975 roku. Zbiegiem okoliczności oba auta miały klasyczny układ napędowy.

Rowery:
Kreidler elektryczny – świetne rozwiązanie dla wycieczkowiczów i dla osób starszych. Daje zupełnie nowe spojrzenie na jazdę rowerem i nowe wrażenia. Szkoda że dużo kosztuje i że jest aż tak ciężki.
Tak samo drogie okazują się superlekkie rowery Peugeota - CR02 Collection (karbonowy 3K, szosowy) oraz RSR03 Collection (karbonowy, szosowy), ale jeździ się nimi rewelacyjnie. No i mają jeszcze jedną zaletę: jeśli przyjdzie nam wnosić rower kilka pięter, to damy radę.

Zmieniony ( 21.07.2014. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »