Raport z jazdy: Dacia Duster 1.5 dCi PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
daciaDacia Duster stała się jednym z głównych filarów wspierających sukces tej marki. Najnowszy, nieco zmodyfikowany model wskazuje, że godnie będzie on kontynuował to zadanie. Niby nie jest autem stricte terenowym, ale świetnie sobie radzi w rejonach w których skończyły się asfaltowe dywany. Spory prześwit, szeroko rozstawione koła, opony typu M+S (215/65-16) i oczywiście napęd na 4 koła ułatwiają docieranie do celu w trudnych warunkach pogodowych i drogowych.

Jak zwykle w tego typu samochodzie, wyżej niż zwykle położona podłoga uszczupla ilość miejsca we wnętrzu i winduje podłogę bagażnika. W Dusterze jakoś tego nie odczuwamy, bo miejsca nie brakuje, a do tego pomieszczono pełnowymiarowe koło zapasowe, które dodatkowo zwiększa naszą pewność podczas podróży w nieznane. Pod względem prowadzenia na drodze, Logan nie wykazuje żadnych negatywnych cech charakterystycznych dla SUV-ów. Zachowuje się jak zwykłe auto osobowe i to dostatecznie dynamiczne. Co prawda moc 110 KM nie jest wygórowana jak na masę ok. 1400 kg, ale po co komu wybujałe osiągi w Dacii. Tutaj pierwsze skrzypce powinien grać koszt nabycia pojazdu i koszty eksploatacji. Naszym sprzymierzeńcem jest zużycie paliwa 1,5-litrowego turbodiesla wynoszące ok. 7 litrów/100 km.

Jedno czego mi zabrakło w testowanym egzemplarzu, to wzdłużna regulacja kolumny kierownicy, bo na dłuższej trasie nie mogłem znaleźć mojej pozycji za kierownicą. Nie mam natomiast zastrzeżeń co do wyglądu Dustera. Krótko mówiąc, odpowiedni design do tego typu samochodu.
Wojciech Sierpowski

dacia  Galeria zdjęć








 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »