Kombi&mpvTest 2014 PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
ktCzas bardzo szybko zatoczył koło i już odbyły się pierwsze w tym sezonie jazdy testowo-porównawcze dla dziennikarzy z całej Polski.

Pogoda jak zwykle okazała się łaskawa, ale co ważniejsze 44 dziennikarzy miało do dyspozycji 20 samochodów typu kombi i MPV, a ciekawostkę stanowił elektryczny rower marki Kreidler.

Lista samochodów dostępnych podczas Kombi&mpvTest:
Audi Q5 2.0 TDI 177 KM
Citroën DS5 1.6 THP 200 KM
Dacia Logan MCV 1.5 dCi FAP 90 KM
Fiat 500L 1.3 Multijet 16V II 85 KM
Fiat 500L Living 1.6 MultiJet II 105 KM
Ford Tourneo Connect Grand 1.6 Duratorq TDCi 115 KM
Ford Tourneo Connect Standard 1.6 Duratorq TDCi 115 KM
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM
Kia Carens 1.7 VGT CRDI 136 KM
Mercedes Citan Mixto 111 CDI 110 KM
Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM
Opel Meriva 1.6 CDTI Ecotec 110 KM
Peugeot 5008 2.0 HDi 150 KM
Renault Grand Scenic Energy 1.6 dCi 130 KM
Seat Alhambra 2.0 TDI CR 177 KM
Seat Leon ST 2.0 TDI CR 150 KM
Skoda Octavia Kombi 1.4 TSI 140 KM
Toyota Auris Touring Sports Hybrid 136 KM
Toyota RAV4 2.2 D-CAT 150 KM
Volkswagen Golf Variant 4Motion 2.0 TDI CR DPF BMT 150 KM
Volkswagen Sharan Highline 4Motion 2.0 TDI-CR BMT 140 KM
Kreidler E-Bike


KT Galeria zdjęć








Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród dziennikarzy podczas Kombi&mpvTest 2014

Audi

+ doskonałe auto rodzinne, wysoka jakość wykończenia, kultura pracy silnika, napęd na 4 koła, skrzynia biegów, wyciszony, bardzo dobrze się prowadzi, luksusowy, znakomita praca zawieszenia, skuteczne hamulce, design, elegancki, komfort, dynamika, isofix na przednim fotelu,
- cena, zbyt twardo zawieszony, mało dynamiczny silnik, skomplikowana obsługa, układ kierowniczy, nieprzyjemne kołysanie, nie najlepsze osiągi, wciąż taki sam wizerunek

Citroen
+ samochód na miarę dwudziestego pierwszego wieku, znakomity design, dobre osiągi, wykończenie, projekt, komfort jazdy, wygodne fotele, agresja zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, silnik, bardzo dobre prowadzenie, nowoczesna stylizacja, wygląd wewnętrzny,
- niepewne zawieszenie i zachowanie przy dużych prędkościach, dość dużo citroenowatych innowacji wymagających przyzwyczajenia, nieczytelny wyświetlacz nawigacji, ciemne wnętrze

Dacia
+ cena adekwatna do auta – czyli korzystny stosunek wartości do ceny, dużo miejsca, prosta obsługa, dobry oszczędny i dynamiczny silnik,
- zbyt ciemne wnętrze, słaby design, jakość wykończenia, ubogie wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa, trochę za oszczędne wykonanie - materiały użyte we wnętrzu

Fiat 500 L
+ przestronny, przyzwoity kokpit, dość dużo miejsca, design, ciekawa propozycja dla młodych, duża kabina, przestronny bagażnik, intuicyjna obsługa deski rozdzielczej, możliwość 3 poziomów w bagażniku, kobietom podoba się ten styl
- słabe zawieszenie, materiały, tylko na miasto, trochę za mała moc silnika i w efekcie mało dynamiczny, cena, za słabe podstawowe silniki, krótkie siedziska przednich foteli, zbyt miękki

Fiat 500L Living
+ Przestronne 7-miejscowe wnętrze, w tym modelu silnik pasuje, design, przyzwoity kokpit, świetne eleganckie wykończenie, przestrzeń z tyłu, obsługa deski rozdzielczej
- dziwna stylizacja, zbyt miękki, krótkie siedziska przednich foteli, cena, za słabe podstawowe silniki

Ford długi
+ fenomenalne auto rodzinno-urlopowe o 7-miejscowym wnętrzu, zadziwiające właściwości jezdne wynikające z dobrze dobranego układu jezdnego i niskiego położenia środka ciężkości, świetna możliwość konfiguracji foteli, łatwa obsługa, uniwersalny, ogromna przestrzeń bagażowa po złożeniu siedzeń, duży schodek nad głową, bogate wyposażenie,
- zbyt skomplikowany i designerski kokpit, niewidoczne liczniki w tunelu, za słaby silnik na autostradę

Ford krótki
+ wielozadaniowy samochód miejski, krótki, łatwiej się manewruje i parkuje w porównaniu z dłuższą wersją, eleganckie wnętrze, duży bagażnik, kamera cofania w lusterku,
- zbyt skomplikowany designerski kokpit, mimo wszystko dostawczak, zbyt miękkie zawieszenie

Honda
+ piękne kombi, bardzo duży bagażnik, dobrze się prowadzi, dobry układ kierowniczy, fajna kierownica, świetne fotele, przestronna stylizacja, niezła widoczność, silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, prowadzenie, komfort, pozycja za kierownicą,
- wyświetlacz nieczytelny w słońcu, mała kabina, skomplikowana obsługa interfejsu, koszmarny fotel pasażera, brak wygody, nieczytelny ekran w czasie jazdy, plastikowe wnętrze, przekombinowany

Kia Carens
+ bardzo dobre wykonanie, zagospodarowanie przestrzeni, europejski design, bardzo praktyczny, przyzwoite osiągi, prowadzenie, wnętrze, wygodne fotele, komfortowe podwozie, dobra widoczność, dynamiczny silnik, cena, cechy typowego rodzinnego auta z odpowiednią do tego dynamiką,
- zbyt miękkie zawieszenie, mały bagażnik, za wysoko podłoga z tyłu, słabe wyciszenie, za mocne wspomaganie kierownicy,

Mercedes
+ bardzo fajny samochód użytkowy, duża objętość ładunkowa, dynamika, skrzynia biegów, napęd, ergonomia, zawieszenie, wygodny fotel kierowcy, dobre prowadzenie
- słabe materiały jak na tę markę, słaba jakość wykończenia, brak isofixów, zbyt prymitywne wnętrze, przeciętne osiągi, dość duże zużycie paliwa, cena,

Nissan
+ dynamiczny silnik, precyzyjna skrzynia biegów, zawieszenie, prowadzenie, design zewnętrzny, komfort jazdy, ładniejszy niż poprzednik, precyzyjny, stabilny,
- słabe hamulce, przaśne wnętrze, zbyt nowoczesny, przekombinowany, zbyt niski przód, mały bagażnik, nudne wnętrze, głośny silnik, nieprzyjemne zawieszenie, jakość wykonania

Opel
+ przeciwsobny sposób otwierania drzwi, przestronne wnętrze, ciekawe zagospodarowanie bagażnika, układ kierowniczy, silnik, skrzynia biegów, dużo designu,
- trochę przeciętny, zbyt duża liczba przycisków na konsoli, bardzo niewygodne zapinanie pasa kierowcy, zbyt ciasno między fotelem a podłokietnikiem,

Peugeot
+ nowoczesna stylizacja, komfort jazdy, wnętrze, super silnik, dużo miejsca, przyjemne prowadzenie, ładny pod każdym względem, nowoczesny i innowacyjny, dynamiczny design, fajne wnętrze i nadwozie, przepiękna linia, jakość wykonania, widoczność,
- zbyt miękkie zawieszenie, słaby układ kierowniczy, przeciętne osiągi, nieco skomplikowana obsługa nawigacji, trudna obsługa systemu AV i ustawień samochodu, obsługa wszystkich przełączników i ich usytuowanie,

Renault
+ ładnie i dobrze wykończony, estetyczne wnętrze, tablica rozdzielcza oraz sylwetka, wnętrze bardzo przestronne, komfort, siedmiomiejscowy, wyposażenie, design kabiny pozostawia w tej klasie konkurencję w tyle, prowadzenie, nagłośnienie, cena, układ kierowniczy, skrzynia biegów, silnik,
- małe przyciski na konsoli, przeciętne prowadzenie, w niektórych miejscach materiały słabej jakości, zawieszenie, umieszczenie zegara, chybotliwe nadwozie, mało miejsca w 3 rzędzie,

Seat Alhambra
+ prawdziwie rodzinne 7-miejscowe auto, obszerne, dobrze wykończone, rewelacyjne foteliki dla dzieci wbudowane w zewnętrzne siedzenia drugiego rzędu, plus za dodatkowe zagłówki i przesuwane drzwi, dynamiczny silnik, dobre zawieszenie, dobra widoczność, pewny w prowadzeniu, funkcjonalny, dużo układów wspomagających użytkowanie, perfekcyjne wykonanie i wyposażenie,
- mało wyrywny design, mało miejsca w trzecim rzędzie, zbyt miękkie zawieszenie, cena, trochę za słaby układ kierowniczy,

Seat Leon
+ design, duża przyjemność z jazdy, dynamika, zawieszenie, układ kierowniczy, bagażnik, stabilny jak na tak szybki samochód, jakość wykonania, przyzwoite osiągi, dobre prowadzenie, linia nadwozia,
- słaby środek deski rozdzielczej, praca diesla zbyt głośna, drogie wyposażenie, zbyt spokojne wnętrze, za małe lusterka, słabe materiały tapicerki i kierownicy,

Skoda Octavia
+ elegancki wygląd, przestronne wnętrze, imponujące osiągi silnika 1.4, system komputera i multimediów z nawigacją, bagażnik, przestrzeń przed pasażerem z przodu, dobre zawieszenie, trakcja, dobra jakość materiałów i wykonania, ilość miejsca przód-tył, klasa premium za przyzwoite pieniądze, szkoda dokładać do Superba,
- brak płaskiej podłogi po rozłożeniu tylnych siedzeń, za mało młodzieżowa, za mało dynamiczna linia nadwozia i wnętrza,

Toyota Auris
+ średniej klasy hybryda może się fajnie prowadzić!, rewelacja, bardzo dobre auto, bardzo cichy silnik, dobry wskaźnik oszczędnej jazdy, postęp technologiczny, wielkość kabiny, dobre fotele, plus gdy jedzie na akumulatorze, bagażnik, piękna i charakterystyczna osłona chłodnicy,
- hybryda nie każdego jest w stanie przekonać, trochę za słaba dynamika, nie tak oszczędny jak można się spodziewać, słabo wyciszony silnik, design wnętrza, twarde plastiki, mały zasięg regulacji kierownicy,

Toyota RAV4
+ nowoczesna stylizacja, jakość wykonania, wysoko zawieszona, funkcjonalna, bardzo przyjemna w prowadzeniu, dobra trakcja, silnik z automatem, bagażnik, elegancki design wnętrza, nie szokujący ale elegancki design, dobra dynamika, napęd na 4 koła,
- przeciętny SUV, stylizacja tablicy rozdzielczej trochę przygarnięta z pozostałych marek, ospały i głośnawy silnik, dość wysokie zużycie paliwa, słaba jakość plastików, dziwny kokpit,

Volkswagen Golf
+ najlepiej zbudowany samochód tej klasy, silnik, napęd, układ kierowniczy, hamulce, stabilność jazdy, wykonanie, doskonały jak przystało na Volkswagena, dystyngowany, dopracowany stylizacyjnie, świetne prowadzenie, osiągi, funkcjonalność, świetne zestrojenie i wykonanie wnętrza, ergonomia,
- cena, uboga lista wyposażenia standardowego, wciąż niezmienny wygląd, minusów prawie brak,

Volkswagen Sharan
+ przestronny i wszechstronny, 7-miejsc, wykończenie, jakość wykonania, widoczność, 4motion, silnik, pewny w prowadzeniu, funkcjonalny, cichy, trzy fotele z tyłu, duży bagażnik, materiały,
- w tej wersji zbyt słaby silnik, niezbyt nowoczesny wygląd, cena, brak podparcia łokci w tylnych drzwiach,

Kreidler E-Bike
+ rewelacyjna jazda – zwłaszcza w terenie górzystym, daje poczucie mocy w nogach, spory zasięg, łatwa obsługa, bagażnik o nośności 25 kg
- wysoka cena, za ciężki do transportu na dachu samochodu, strach zostawić przed sklepem,
Zmieniony ( 03.06.2014. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »