Start
Audi R8 LMX - Nadjeżdża laser PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
r8 lmxLedwo przyzwyczailiśmy się do świateł diodowych, a już mamy kolejny skok techniczny w ewolucji oświetlenia samochodu. Stanowią go laserowe światła drogowe. Pojawiły się w prototypie Audi R18 etron quattro przygotowanym na 24-godzinny wyścig w Le Mans, po czym ten sam producent zaanonsował wprowadzenie ich w limitowanej do 99 egzemplarzy wersji seryjnego modelu R8 LMX.

Moduł laserowy znajdujący się w każdym reflektorze generuje snop światła o zasięgu dwa razy większym niż generowany przez reflektory diodowe. W każdym module zastosowano cztery silne diody laserowe. Przy średnicy zaledwie 300 mikrometrów generują one niebieskie światło laserowe o długości fali 450 nanometrów. Fosforowy konwerter przemienia je w białe światło drogowe o temperaturze barwy 5500 kelwinów, idealne dla ludzkiego oka, pozwalające kierowcy lepiej rozpoznawać kontrasty i mniej meczące wzrok. Światła laserowe aktywujące się powyżej prędkości 60 km/h, są uzupełnieniem diodowych świateł drogowych i korzystnie poszerzają oraz wydłużają pole widzenia kierowcy, wydatnie podnosząc w ten sposób bezpieczeństwo jazdy. Inteligentny zespół sensorowych kamer rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i odpowiednio dostosowuje długość i intensywność wiązki światła.

Pozostaje przypomnieć, że R8 to jeden z najbardziej dynamicznych modeli w palecie koncernu z Ingolstadt. Jego bazę stanowi aluminiowa karoseria ASF, zaś wysokoobrotowy, 570-konny silnik V10-5.2 umieszczony przed tylną osią zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h, a średnie zużycie paliwa to 12,9 l/100 km. Kompaktowa, 7-stopniowa skrzynia biegów S tronic przenosi moc na 4 koła


r8 lmx Galeria zdjęć








 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »