Start
Volkswagen Touareg - Terenowy bestseller PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
TouaregTen model Volkswagena w przebojowy i niezwykle skuteczny sposób wprowadził niemiecką markę w trudny ale zarazem gwałtownie rozwijający się segment offroaderów. W ciągu 10 lat Touareg znalazł 720 tysięcy nabywców stając się jednym z najpopularniejszych na świecie SUV-ów klasy wyższej.

W sezonie 2014 przyszedł czas na wprowadzenie zmodyfikowanego modelu. Przy czym producent wcale nie zabiegał o zmianę wizerunku pojazdu. Najbardziej widoczna stała się restylizacja twarzy, co widać po większych seryjnych reflektorach biksenonowych o kształcie trapezu, tworzących jedną linię z nowym grillem. Dokonano też kosmetycznego retuszu tyłu nadwozia. Modyfikacje zespołów i wzbogacenie wyposażenia zmierzały w kierunku podniesienia poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a także obniżenia kosztów eksploatacji. Świadczy o tym choćby hamulec multikolizyjny, pozwalający uniknąć kolejnych zderzeń (seryjny dla wszystkich V6 TDI) oraz funkcja „żeglowania” w czasie której silnik zostaje odłączony od 8-biegowej przekładni automatycznej, aby podczas zjazdów ze wzniesienia i jazdy be

z konieczności przyspieszania wykorzystać energię kinetyczną i w ten sposób obniżyć zużycie paliwa. W opcji wprowadzono zawieszenie pneumatyczne, umożliwiające zwiększenie prześwitu do 30 cm i zmniejszenie go powyżej gdy przekraczamy prędkość 140 km/h. Zmiany akcentują też nowe kolory lakierów i nowe obręcze kół (do 21 cali) oraz nowe pakiety R-line. We wnętrzu pojawiły się nowe kolory skóry i białe podświetlenie elementów obsługowych. Informatycy zapowiedzieli dodanie usług online takich jak Google Earth mapping service, Google Street View oraz informacji drogowych online. Jeśli chodzi o bagażnik, tylna kanapa może być przesuwana o 16 cm, i do tego regulowany jest kąt pochylenia oparcia. Po złożeniu siedzeń pojemność bagażnika zwiększa się do 1642 litrów. Do napędu (4Motion) stosowane są jednostki V6 i V8 – benzynowe i wysokoprężne. Silnikowcy postarali się, by jednostka V6 TDI z nowym katalizatorem SCR-DPF w wersji europejskiej spełniała wymagania normy EU6.

Kto chce jeździć czysto i oszczędnie z benzyniakiem, ma do wyboru wersję hybrydową, w której silnik V6 TSI współpracuje z silnikiem elektrycznym (333+52 KM), legitymując się zużyciem paliwa 8,2 l/100 km. Warto też wiedzieć, że 258-konnego Touarega V6 TDI można zamówić z pakietem Terrain Tech, który zamiast mechanizmu różnicowego Torsen posiada przekładnię rozdzielczą i redukcyjną jeszcze lepiej przystosowaną do jazdy terenowej oraz blokadę środkowego mechanizmu różnicowego i dyferencjału tylnej osi.


Touareg Galeria zdjęć
Zmieniony ( 18.05.2014. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »