Start
Audi TT offroad - Wielozadaniowa TeTetka PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
TToffroad Na salon samochodowy w Pekinie Audi przygotowało showcar TT offroad concept wielkością porównywalny z modelem Q3. Jeśli trzymać się nomenklatury, to showcar oznacza rychłe pojawienie się takiego wozu na rynku. Być może zajdą jeszcze jakieś drobne zmiany, ale generalnie auto jest gotowe. Może otrzyma mniej „wystawowe” koła (obecnie 255/40-21), choć przecież chodzi o pojazd uterenowiony więc nie muszą one być znacząco mniejsze (o ile w ogóle), wszak obecne układy jezdne są tak precyzyjne, że konstruktorzy mogą sobie pozwolić na ciasne spasowanie kół i wycięć w błotnikach. Napędza je mocny i wydajny zespół zwany e-tron quattro z systemem bezprzewodowego doładowywania akumulatorów.

Z przodu pod maską znalazł się poprzecznie wstawiony 292-konny silnik 2.0 TFSI z podwojonym tryskiem benzyny (pośredni i bezpośredni). Współpracuje on w silnikiem elektrycznym o mocy 40 kW wbudowanym w 6-biegową przekładnię e-S tronic. Do tego przy osi kół tylnych umieszczono drugi silnik elektryczny o mocy 85 kW. Razem dają one moc 408 KM i moment obrotowy 650 Nm, a przy tym auto legitymuje się średnim zużyciem paliwa 1,9 l/100 km. Jeśli do tego dodamy sprint w 5,2 s do setki i prędkość maksymalną elektronicznie ograniczoną do 250 km/h, to wydaje się to nieprawdopodobne. Można nawet powiedzieć, że nadwozie nie zapowiada tak wysokich osiągów. Ponad 50 km możemy pokonać nie używając silnika spalinowego, a całkowity zasięg (po zatankowaniu i doładowaniu) wynosi ok 880 km.

Dla kogo może być taka uterenowiona Tetetka? Z pewnością dla fanów Audi TT którzy przede wszystkim potrzebują auta 4-drzwiowego, względnie dla tych którym do domu lub do pracy nie rozwinięto asfaltu.
WS


TToffroad Galeria zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »