Start
Volkswagen Polo - Polo nad Zegrzem PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
PoloTym razem nie chodziło o grę lecz o zmodyfikowany model Volkswagena Polo. Co prawda zdobyte tytuły takie jak Car of the Year i World Car of the Year i do tego 14 mln sprzedanych egzemplarzy wskazują, że producent mógłby biernie przyglądać się rozwojowi sytuacji, ale to nie w jego stylu. 

Wręcz odwrotnie, najnowsza wersja Polo, w którą wsiedliśmy podczas polskiej premiery świadczy, że konstruktorzy cały czas pracowali, by po 5 latach produkcji zaoferować jeszcze bardziej atrakcyjny samochód. Pierwsze spostrzeżenie jakie mieliśmy to świetne wyciszenie pracy silnika zarówno z zewnątrz jak i z miejsca kierowcy bądź pasażera. Okazuje się, że silnik odwrócono o 180 stopni, kolektorem wydechowym do tyłu i zwiększono ilość materiałów wygłuszających, uzyskując imponujący jak na tę klasę pojazdu efekt.

Polo wyposażono w nowe silniki: benzynowe MPI R3-1.0 o mocy 60 i 75 KM oraz TSI R4-1.2 o mocy 90 i 110 KM. Oczywiście w gamie nie mogło zabraknąć turbodiesli TDI – R4-1.4 o mocy 75 i 90 KM. Najmocniejszy z nich może współpracować z przekładnią DSG. Nie trzeba chyba dodawać, że są to jednostki superekonomiczne. Najbardziej oszczędna TDI BlueMotion zużywa jedynie 3,1 l/100 km. Wprowadzono nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, a do tego opcjonalnie proponowane jest zawieszenie Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom umożliwia kierowcy wybór charakterystyki bardziej komfortowej lub sportowej.

Zmianom technicznym towarzyszy minimalny facelifting no i przede wszystkim zdecydowane wzbogacenie wyposażenia – w tym zastosowanie systemów bezpieczeństwa znanych dotychczas z Golfa i Passata. Takim najbardziej spektakularnym rozwiązaniem przechwyconym z wozów wręcz luksusowych są całkowicie diodowe reflektory. Jak nie trudno się domyślić, bogatego wyposażenia nie dostajemy za pochodzenie, lecz za dopłatę do i tak niezbyt taniego auta. Ale tak już jest, że dobry produkt musi kosztować.
WS


Polo  Galeria zdjęć









 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »