Start
VW Golf GTE - Mistrz ekonomii PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
GolfGTEVolkswagen Golf stał się nie tylko sam w sobie innowacyjnym samochodem segmentu C, ale również inicjował nowe klasy takie jak GTI w 1976 roku oraz GTD w 1982 roku. Teraz wersja GTE otwiera kolejny rozdział w historii tego modelu. Dzięki niej Golf został pierwszym samochodem na świecie, oferowanym ze wszystkimi liczącymi się obecnie rodzajami napędu.

Model GTE łączy cechy i zalety wozu hybrydowego plug-in z zero-emisyjnym, którym możemy wypuszczać się w dowolnie długie trasy. Napędzany jest silnikiem benzynowym 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz elektrycznym 102 KM. Sekwencyjne ich wykorzystanie wymagało opracowania nowej zautomatyzowanej przekładni DSG i dołożenia jeszcze jednego sprzęgła. Łączna moc układu 204 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm sprawiają, że osiągi Golfa GTE są wyśmienite. Przyspiesza on w 7,6 s do 100 km/h i osiąga prędkość 217 km/h. Niskie średnie zużycie paliwa (NEFZ) wynoszące 1,5 l/100 km odpowiada emisji CO2 na poziomie 35 g/km. Łączny zasięg auta wynosi blisko 1000 km !, natomiast w trybie elektrycznym możemy przejechać do 50 km osiągając maksymalną prędkość 130 km/h. Ta funkcja wymagała zastosowania elektromechanicznego wspomagania hamulców i elektrycznego kompresora klimatyzacji. Silnik elektryczny zasilany jest energią z wysokonapięciowej baterii litowo-jonowej chłodzonej cieczą (8,8 kWh, 120 kg). Ładować można ją z gniazdka domowego (3,5 h do 100%) lub ze specjalnego garażowego Wallbox (2,5 h).

Wyposażenie seryjne modelu GTE wzbogacono między innymi o reflektory diodowe i system radiowy Composition Media z 6,5-calowym wyświetlaczem. Na desce rozdzielczej pojawił się monitor zasięgu, wskaźnik przepływu energii oraz e-Manager ułatwiający programowanie ładowań i zarządzanie energią.


GolfGTE Galeria zdjęć








 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »