Lancia Delta HF - Z początku nowej ery PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
lanciaAmbasadorem kolekcji „The Rally Legends”, koncentrującej się na zdalnie sterowanych samochodach w skali 1:10, oferowanej przez włoską firmę Italtrading jest były dwukrotny rajdowy mistrz świata Massimo Biasion (1988 i 1989).

Siłą rzeczy w takiej kolekcji nie mogło zabraknąć modeli za kierownicą których zasiadał. Jednym z nich jest Lancia Delta Integrale z rajdu Sanremo 1989 prezentująca się w barwach Martini.Nadwozie pasuje do podwozi o rozstawie osi 257 mm i szerokości 190 mm. Jeśli ktoś chce użyć innego podwozia musi się liczyć z koniecznością wykonania nowych otworów na słupki, ale z takim problemem większość modelarzy zapewne szybko sobie poradzi. Egzemplarz o którym mowa jest do nabycia w RC-sklep.pl z Wrocławia. Porównując go z oryginałem, powinien mieć nieco jaśniejsze niebieskie pasy na naklejkach no i przydałyby się lekko przezroczyste szyby. Poza tym wszystko jest ok.

Warto wiedzieć, że po wyeliminowaniu niebezpiecznie mocnych wozów Grupy B, Lancia najszybciej zareagowała na zmianę przepisów i jako pierwsza zdominowała rajdy. Konkurencja wydawała się zaskoczona zmianą regulaminu FIA, brakowało jej turbodoładowanego silnika, albo napędu na 4 koła, albo też odpowiedniego samochodu. W pierwszej fazie startów Lancia Delta niewiele różniła się od podstawowego modelu. Dopiero z czasem opracowano 16-zaworową głowicę i zmodyfikowano nadwozie (poszerzone błotniki, bardziej wypukła maska). Delta była tak cicha, że organizatorzy zaczęli wyposażać osoby porządkowe w gwizdki, by mogli publiczność informować o zbliżaniu się rozpędzonego samochodu rajdowego. Tak czy inaczej Delta Integrale rozpoczęła długą falę zwycięstw Lancii w RSMŚ.
WS


lancia Galeria zdjęć








Zmieniony ( 14.03.2014. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »