Start
Volkswagen T-ROC - Nowa fala PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
t-rocNigdy dotąd Volkswagen nie pokazał tylu koncepcyjnych offroaderów co w ostatnich latach. Przyczyna jest łatwo namierzalna, wystarczy przeanalizować statystykę sprzedaży aut poszczególnych segmentów. Rosnącego zainteresowania lekkimi, coraz bardziej kompaktowymi offroaderami nie da się przeoczyć.


Zaprezentowany w Genewie T-ROC swoją wielkością wpisuje się między Tiguana a koncepcyjnego Taiguna. Jego rozmiary są następujące: 418x183x150, a rozstaw osi to 259,5 cm. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Golf & company – czyli na płycie podłogowej MQB. Otwierany dach sprawia, że T-ROC łączy właściwości terenowe z urokiem kabrioletu. Dokładniej określając do czynienia mamy z nadwoziem typu Targa, bowiem po wyjęciu paneli dachowych, nad głowami pasażerów siedzących z tyłu pozostaje pałąk przeciwkapotażowy, który w połączeniu z obramowaniem przedniej szyby stanowi solidne zabezpieczenie w razie przewrócenia się auta. Na panele przewidziano miejsce w bagażniku. Sporo zmian wprowadzono w kokpicie: zastosowano całkowicie cyfrowe wskaźniki i cyfrowe sterowanie klimatyzacją, a jako wyświetlacz systemu infotainment służy przenośny tablet. Jedną z ciekawostek jest wyświetlanie na ekranie - w zależności od trybu jazdy i sytuacji - różnych informacji o szerokim spektrum kolorów. Na przykład w trybie Offroad zakres prędkościomierza zmienia się z 260 na 80 km/h.

T-ROC zwiastuje również ewolucję stylu SUV-ów Volkswagena. Design z pewnością jest bardziej porywający niż obecnych modeli. Uwagę zwraca kształt i wykończenie głównego wlotu powietrza oraz okrągłe światła, którym przypisano różne funkcje, w tym ruchomych diodowych szperaczy. Zarówno z przodu jak i z tyłu umieszczone są kamery umożliwiające dokładną ocenę terenu i jego przeszkód – nawet znajdujących się tuż pod kołami.

Do napędu służy2-litrowy turbodiesel o mocy 184 KM i momencie obrotowym 380 Nm. Jednostka ta współpracuje z 7-biegową przekładnią DSG przenosząc napęd na 4 koła (4Motion/Haldex5). Kierowca ma do dyspozycji są trzy tryby jazdy: Street, Offroad i Snow. Zużycie paliwa zespołu pochodzącego z Golfa GTD określono na 4,9 l/100 km. T-ROC przyspiesza do setki w 6,9 s i osiąga prędkość 210 km/h.
WS


t-roc Galeria zdjęć







 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »