FB
 
FB

ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AR0

 

AutoRok 1900-2000


W Empikach dostępne jest jeszcze szczególne wydanie Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.
 

  

 

 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Jak zwykle od 17 lat, t
uż przed Świętami Bożego Narodzenia, pojawił się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Sporo miejsca poświęciliśmy także motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. 
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi Sport quattro laserlight - Uwaga laser PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
audiNa pierwszy rzut oka trzecia odsłona konceptu Audi Sport quattro (wystawa CES w Las Vegas) różni się od poprzedniej tylko kolorem lakieru. Jednak pod identycznym nadwoziem kryją się spore zmiany.

Niektóre wręcz rewolucyjne. Otóż zamiast diodowych świateł głównych, które wchodzą już do samochodów seryjnych, zastosowano światła laserowe. Dotyczy to pary wewnętrznych reflektorów pełniących funkcję świateł drogowych. Wysokiej mocy diody laserowe są znacznie mniejsze niż LED. Ich średnica wynosi zaledwie kilka milimetrów. Dzięki zasięgowi blisko 500 metrów, laserowe światła oświetlają prawie dwukrotnie dłuższy odcinek drogi niż światła diodowe, a ich moc jest trzykrotnie większa. Nawiasem mówiąc w podobny system wyposażono wyścigowy bolid R18 e-tron quattro.

Wnętrze Audi Sport quattro laserlight niby niczym szczególnym nie wyróżnia się, a jednak pokazuje jakich rozwiązań możemy się spodziewać w przyszłości w seryjnych samochodach sportowych. Za pomocą przycisków na kierownicy i regulatora MMI znajdującego się na konsoli da się sterować pracą wielu układów. A funkcje te w formie trójwymiarowych obrazów o wysokiej rozdzielczości ilustruje duży wyświetlacz. Duży regulator obrotowy, reagujący na nacisk i służący jako pole dotykowe touchpad, można poruszać w czterech kierunkach. Po jego trzech stronach umieszczono cztery przyciski – menu główne, menu „funkcje”, „opcje” i „cofnij”. Nowa koncepcja obsługi odpowiada strukturze menu, które swoim intuicyjnym charakterem przypomina smartfona. Efektem myśli racjonalizatorskiej jest również obsługa głosowa.

Audi Sport quattro laserlight wyposażono w hybrydowy układ napędowy plug-in o łącznej mocy 700 KM, średnio zużywający 2,5 litra/100 km i emitujący 59 gram CO2/km. Przy wykorzystaniu wyłącznie napędu elektrycznego można pokonać 50 km. Auto ważące 1850 kg przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h.

audi Galeria zdjęć


Zmieniony ( 04.01.2014. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych