FB
 


ZBUDUJMY HISTORIĘ
Wychodząc z założenia,
że nie ma rzeczy, której nie
dałoby się uzupełnić, rozszerzyć,
czasami nawet poprawić,
otwieramy profil poświęcony
historii motoryzacji.
W miarę potrzeby
i napływu informacji,
będziemy zamieszczali w nim
krótkie informacje
dotyczące tego tematu.
Sądzimy, że w ten sposób
z czasem uzyskamy efekt
ożywienia historii,
a AutoRok 1900-2000,
który w pewnym momencie
trzeba było zamknąć
i wydrukować, stanie się
jej pakietem startowym.
Liczymy też na nadsyłanie
przez czytelników ciekawych
faktów i krótkich materiałów,
które wzbogacą nasze
wspólne archiwum wiedzy.

   coty

jak zamówić AR0?
Niezależnie od tego ile masz
książek samochodowych,
AutoRok 1900-2000 stanie się
pozycją wyjątkową, do której
będziesz najczęściej wracał.
Rok po roku prezentuje
debiutujące samochody,
z wydarzeniami motoryzacyjnymi
i modą w tle.
Do nabycia mailowo:
redakcja (@) autorok.pl
lub telefonicznie 22 6751295.
Pod tym adresem już
zbieramy zamówienia.
500 stron, cena 100 zł.
Wysyłka gratis.
Seria limitowana.
 


 
szymanski

Klub DesignForum

  AutoRok Design

AutoRok DESIGN

 

Już wkrótce w Empikach dostępne będzie kolejne specjalne wydanie AutoRok - poświęcone szeroko pojętej stylizacji samochodów. Na 516 stronach znajdziecie wiele tendencji w designie różnych kontynentów, a także w rozwoju designu poszczególnych marek samochodowych. Nie brakuje wywiadów ze stylistami, relacji z ośrodków designu, a także pięknych ilustracji.

Zachęcamy również do zamówienia szczególnego wydania Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok 1900-2000. Na 516 stronach – rok po roku – przedstawiliśmy motoryzację głównie XX wieku - ponad 3000 pięknych ilustracji, losy założycieli firm samochodowych oraz ich wybitne dzieła z modą i wydarzeniami w tle.

Obydwa wydania zamówić można również mailowo  Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
 

 

 


AutoRok

 

 

  



AutoRok 2017/2018

Jak zwykle od 17 lat, t
uż przed Świętami Bożego Narodzenia, pojawił się AutoRok stanowiący podsumowanie minionego sezonu oraz zapowiedź samochodów, które ukażą się w sezonie 2018. Sporo miejsca poświęciliśmy także motoryzacji 'elektrycznej', która wkrótce ma wyprzeć wszelkie napędy wykorzystujące silniki spalinowe. 382 strony z pewnością warte są wydatku 38 zł. 
 
 
 
 
 

   

Start arrow Szukaj
Audi A8 - Okręt flagowy PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   

A8W 20 rocznicę opracowania przestrzennej ramy aluminiowej, która potwierdzała moc reklamowego sloganu „Przewaga dzięki Technice”, Audi zaprezentowało nową generację modelu A8 bazującego właśnie na rozwiązaniu zwanym Audi Space Frame. Co prawda masa flagowej limuzyny z napędem na 4 koła wynosząca 1830 kg może wydawać się wysoka, ale gdyby zbudowano ją konwencjonalną metodą ważyłaby kilkaset kilo więcej. W pełni aluminiowa karoseria ASF waży zaledwie 231 kg. Zmasowane i bezkompromisowe wykorzystanie lekkich materiałów okazuje się jedyną przeciwwagą dla coraz bogatszego wyposażenia, z którego przecież nie chcemy rezygnować.

Doskonale współgra to w Audi A8, które na pokładzie ma, albo może mieć wszystko czego dusza zapragnie. Choć wygląd tego modelu zmienił się w sposób ewolucyjny, kryje on szczytowe rozwiązania techniczne. Należą do nich między innymi przednie światła, na życzenie dostarczane w technologii Matrix LED. Każde ze świateł drogowych składa się z 25 pojedynczych diod świetlnych. Ich moc oraz strumień światła określane są przez napływające dane z nawigacji dotyczące przebiegu zakrętów czy jakości i klasyfikacji dróg.

Podstawowy model ma rozstaw osi 2,99 m, natomiast wersja Lang została przedłużona o 13 cm. W obu odmianach miejsca jest pod dostatkiem, a siedząc z tyłu w wersji przedłużonej możemy założyć nogę na nogę i ... oglądać filmy. Sprzyjają temu opcjonalne, osobne, elektrycznie regulowane fotele z funkcją masażu i wentylacji. Nie zabrakło nawet elektrycznie regulowanego podnóżka, lodówki, ani też 4-strefowej klimy. Wentylację i masaż można mieć też w przednich fotelach. Pozostaje dodać, że wszystkie elementy wnętrza wykonano z ogromnym zamiłowaniem do szczegółów, wiele z nich to ręczna robota. Podstawę obsługi licznych urządzeń i możliwości stanowi panel sterujący MMI. W pojazdach wyposażonych w nawigację MMI Navigation plus, panel ten wyposażono w dotykową powierzchnię „touchpad“. Przy pomocy pola MMI touch kierowca może, poprzez wprowadzanie odpowiednich znaków, sterować funkcjami nawigacji i multimediów. To daje możliwość korzystania z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect, takich jak np. informacje o ruchu drogowym, mapy Google Earth, zdjęcia Google Street View oraz wiadomości online. A8 posiada też ekstremalnie rozbudowaną sieć systemów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo jazdy.

W zależności od rynku mogą być stosowane różne silniki. W Niemczech będą to silniki benzynowe 3.0 TFSI - o mocy 310 KM oraz V8 biturbo 4.0 TFSI - 435 KM, a także turbodiesle clean diesel - 3.0 TDI - 258 KM i 4.2 TDI - 385 KM. Jeśli chodzi o tę ostatnią jednostkę, pozostaje dodać że moment obrotowy wynosi 850 Nm. W topowym modelu Audi A8 L W12 quattro, stosowany jest 500-konny silnik o pojemności 6,3 litra, na życzenie dostarczany z systemem COD przy niższych obciążeniach odłączający wtrysk i zapłon w sześciu cylindrach. Z kolei w modelu S8 stosowany jest 520-konny silnik 4.0 TFSI COD. W połączeniu z napędem quattro, zapewnia on przyspieszenie w 4,2 sekundy do 100 km/h. Jak przystało na dzisiejsze auto topowe nie mogło zabraknąć wersji hybrydowej. Model A8 hybrid z silnikiem 2.0 TFSI oraz z motorem elektrycznym dają łączną moc 245 KM i średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km – co przy takim aucie wydaje się wręcz niewiarygodne.
WS

A8 Galeria zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

MASCAR filmiki

     

 
 

Dodaj do ulubionych