Start
Audi A8 - Okręt flagowy PDF Drukuj Email
Oceny: / 1
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   

A8W 20 rocznicę opracowania przestrzennej ramy aluminiowej, która potwierdzała moc reklamowego sloganu „Przewaga dzięki Technice”, Audi zaprezentowało nową generację modelu A8 bazującego właśnie na rozwiązaniu zwanym Audi Space Frame. Co prawda masa flagowej limuzyny z napędem na 4 koła wynosząca 1830 kg może wydawać się wysoka, ale gdyby zbudowano ją konwencjonalną metodą ważyłaby kilkaset kilo więcej. W pełni aluminiowa karoseria ASF waży zaledwie 231 kg. Zmasowane i bezkompromisowe wykorzystanie lekkich materiałów okazuje się jedyną przeciwwagą dla coraz bogatszego wyposażenia, z którego przecież nie chcemy rezygnować.

Doskonale współgra to w Audi A8, które na pokładzie ma, albo może mieć wszystko czego dusza zapragnie. Choć wygląd tego modelu zmienił się w sposób ewolucyjny, kryje on szczytowe rozwiązania techniczne. Należą do nich między innymi przednie światła, na życzenie dostarczane w technologii Matrix LED. Każde ze świateł drogowych składa się z 25 pojedynczych diod świetlnych. Ich moc oraz strumień światła określane są przez napływające dane z nawigacji dotyczące przebiegu zakrętów czy jakości i klasyfikacji dróg.

Podstawowy model ma rozstaw osi 2,99 m, natomiast wersja Lang została przedłużona o 13 cm. W obu odmianach miejsca jest pod dostatkiem, a siedząc z tyłu w wersji przedłużonej możemy założyć nogę na nogę i ... oglądać filmy. Sprzyjają temu opcjonalne, osobne, elektrycznie regulowane fotele z funkcją masażu i wentylacji. Nie zabrakło nawet elektrycznie regulowanego podnóżka, lodówki, ani też 4-strefowej klimy. Wentylację i masaż można mieć też w przednich fotelach. Pozostaje dodać, że wszystkie elementy wnętrza wykonano z ogromnym zamiłowaniem do szczegółów, wiele z nich to ręczna robota. Podstawę obsługi licznych urządzeń i możliwości stanowi panel sterujący MMI. W pojazdach wyposażonych w nawigację MMI Navigation plus, panel ten wyposażono w dotykową powierzchnię „touchpad“. Przy pomocy pola MMI touch kierowca może, poprzez wprowadzanie odpowiednich znaków, sterować funkcjami nawigacji i multimediów. To daje możliwość korzystania z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect, takich jak np. informacje o ruchu drogowym, mapy Google Earth, zdjęcia Google Street View oraz wiadomości online. A8 posiada też ekstremalnie rozbudowaną sieć systemów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo jazdy.

W zależności od rynku mogą być stosowane różne silniki. W Niemczech będą to silniki benzynowe 3.0 TFSI - o mocy 310 KM oraz V8 biturbo 4.0 TFSI - 435 KM, a także turbodiesle clean diesel - 3.0 TDI - 258 KM i 4.2 TDI - 385 KM. Jeśli chodzi o tę ostatnią jednostkę, pozostaje dodać że moment obrotowy wynosi 850 Nm. W topowym modelu Audi A8 L W12 quattro, stosowany jest 500-konny silnik o pojemności 6,3 litra, na życzenie dostarczany z systemem COD przy niższych obciążeniach odłączający wtrysk i zapłon w sześciu cylindrach. Z kolei w modelu S8 stosowany jest 520-konny silnik 4.0 TFSI COD. W połączeniu z napędem quattro, zapewnia on przyspieszenie w 4,2 sekundy do 100 km/h. Jak przystało na dzisiejsze auto topowe nie mogło zabraknąć wersji hybrydowej. Model A8 hybrid z silnikiem 2.0 TFSI oraz z motorem elektrycznym dają łączną moc 245 KM i średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km – co przy takim aucie wydaje się wręcz niewiarygodne.
WS

A8 Galeria zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »