Start
Volkswagen Golf R - Nadjeżdża ''erka'' PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
GolfRSą zapewne osoby których 220 koni Golfa GTI nie satysfakcjonuje. By nie musiały zdawać się na niesprawdzony tuning, Volkswagen tradycyjnie już proponuje ognistą wersję R (3 lub 5-drzwiową), gwarantującą nie tylko adrenalinę ale również trwałość godną auta tej marki a zarazem najlepszego samochodu segmentu C. Oczywiście ta wersja oceniana jest inaczej niż podstawowe odmiany Golfa. Tu raczej nikt nie zagląda do schowka ani nawet do bagażnika; liczy się zdolność przyspieszania, siła odśrodkowa na zakrętach oraz prędkość maksymalna. Co odważniejsi, stawiają się na Pętli Północnej toru Nürburgring, by porównać swój czas okrążenia do czasu jaki uzyskali najlepsi kierowcy świata. I tu od razu podpowiemy, że nie warto tego robić, bo w większości przypadków następuje rozczarowanie. Z pewnością nie ma co zwalać na samochód, wszak dysponuje on mocą 300 KM, najnowszą wersją układu napędowego 4Motion (5 generacja Haldex) i bardzo dobrze dopracowanym układem jezdnym z wydajnymi hamulcami. Ba, po raz pierwszy w „erce” zdecydowano się na całkowicie wyłączalny system ESC Sport oraz na rozszerzenie systemu DCC (adaptacyjna charakterystyka zawieszenia) o program Race.

To wszystko powoduje, że auto stało się bardzo szybki. Po części cechę tę odzwierciedla przyspieszeniem do 100 km/h na poziomie 5 s do setki. Dokładniej określając z przekładnią mechaniczną czas ten wynosi 5,1 sekundy, a ze skrzynią DSG 4,9 s. Mimo wzrostu mocy i osiągów średnie zużycie paliwa zmniejszono do 7,1 l/100 km. Gdy będziemy korzystali z systemów Start-Stop i rekuperacji, przy przekładni DSG 6 spadnie ono nawet do 6,9 l/100 km. Krótko mówiąc Golf R jest najoszczędniejszym samochodem wśród aut o mocy rzędu 300 KM.
WS


GolfR Galeria zdjęć
Zmieniony ( 05.09.2013. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »