WRC w skali 1:10 - Zrób to sam(o) PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
rc-wrcChoć kryzys sięga coraz głębiej w nasze kieszenie, miłośnicy zdalnie sterowanych samochodów nie poddają się. Mimo pozorów wcale nie tania, ale doskonała zabawa potrafiąca uczyć techniki oraz zasad sportowej jazdy samochodem, a nawet zadbać o solidną porcję adrenaliny, trwa i przynosi wielu osobom dużo frajdy. Kto lubi rywalizację sportową ma do wyboru kilka możliwości.

Dla przykładu w Warszawie organizowane są wyścigi, gdzie w Mistrzostwach Mazowsza udział biorą auta wyścigowe. Ich częścią była klasa Mascar Junior Cup (do lat 14) i Mascar Cup, które począwszy od tego sezonu przenieśliśmy na okres zimowy do różnych hal sportowych. Do tego na kilku torach offroadowych odbywają się mistrzostwa terenowe. Na tym jednak nie koniec.

Od 8 lat działa Rajdowa Liga Mazowsza, której uczestnicy ścigają się autami rajdowymi RC w skali 1:10 odzwierciedlającymi samochody WRC. Zabawa została zainicjowana przez dwóch modelarskich ścigantów - Artura Powałkę i Darka Marczaka i mimo wielu trudności oraz braku sponsorów trwa, bo fanów RC nie brakuje. Bawią się dzieci, młodzież i ci którzy duchem pozostali młodzi. Co roku organizowanych jest wiele spotkań w różnych miejscach, co wzorem WRC daje zróżnicowane oesy i wyklucza jazdę na pamięć. Zawody odbywają się niezależnie od pogody. Auta są dostosowywane do jazdy po śniegu, po szutrze, suchym asfalcie. Nie straszna im wilgoć, kurz ani spektakularne skoki. Po zmierzchu widoczność zapewniają dodatkowe baterie silnych diod. Dla przykładu, jedna z eliminacji rozegrana pod mostem Grota w Warszawie miała 9 odcinków specjalnych w tym OS równoległy. Czas przejazdu całego rajdu to ok. 25 minut. Liczba aut: 20. Jedynym dość nienaturalnym elementem jest pogoń zawodnika za swoim samochodem, ale póki co przy tak długich odcinkach specjalnych nikt nie wymyślił lepszego rozwiązania.

Zawodnicy startują w trzech klasach: WRC1 dla doświadczonych zawodników z zaawansowanym sprzętem o małych ograniczeniach (umiejętności, duża moc, niska masa), WRC2 to kompromis między kosztami sprzętu a osiągami i WRC3 jest klasą dla nowicjuszy ze sprzętem wyjętym z pudełka.

Najbardziej zaskakuje jednak sprzęt a konkretnie karoserie takie jak Citroen C4 WRC, Citroen DS3 WRC, Ford Fiesta WRC, Skoda Fabia WRC, Peugeot 207 WRC, których przecież nie ma w sprzedaży. Ale czyż nie na tym właśnie polega modelarstwo, by tworzyć to czego nie da się kupić?


Więcej informacji na temat WRC RC na stronie rajdyrc.eu.


rc-wrc Zapraszamy do galerii zdjęć






Zmieniony ( 17.07.2013. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »