Start
Audi RS5 Cabriolet - Lato w pełni PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
rs5 cabrioWychodząc z założenia że kabriolet jest autem spacerowym, w tym rodzinnym cabrio spokojnie wystarczyłby silnik o mocy 200 KM. Jednak zacięta rywalizacja głównie między niemieckimi koncernami doprowadziła do powstania ekstremalnie szybkich odkrytych pojazdów 4-miejscowych. Jednym z nich jest Audi RS5 napędzane aż 450-konnym, wysokoobrotowym wolnossącym silnikiem 4.2 FSI V8.
Taka moc zapewnia wyjątkowe przeżycia związane z przyspieszaniem godnym superauta. 4,9 sekundy do setki robi wrażenie, tym bardziej gdy sprintujemy pod gołym niebem słysząc efekty wydobywające się z układu wydechowego. Kto chce wykorzystać do maksimum możliwości podczas ruszania ma do dyspozycji system Launch Control optymalizujący proces startowy. Napęd poprzez przekładnię S Tronic i system quattro płynie na 4 koła. RS5 osiąga prędkość 250 km/h, a na życzenie klienta może ona zostać podwyższona do 280 km/h. Wydawać by się mogło, że tak ostre auto musi spalać benzynę kubłami, tymczasem średnio pobiera ono 10,9 l/100 km. Jeśli chodzi o wygląd, odznacza się dość spokojną sylwetką z lekką “falą” po bokach, dobrymi proporcjami które uzyskano między innymi dzięki wysunięciu przednich kół maksymalnie do przodu. Swoje robią 20-calowe felgi z wielkimi otworami przez które widać równie wielkie tarcze hamulcowe. Opony mają optymistyczny jak na nasze drogi profil 30% (275/30-20).

Automatycznie składany dach wykonany jest z tkaniny i specjalnej warstwy piankowej. W czasie zaledwie 16 sekund znika on pod pokrywą pojemnika wkomponowanego w sylwetkę nadwozia i co istotne można się go pozbyć nie zatrzymując samochodu, ale prędkość jazdy nie może przekraczać 50 km/h. Uwagę zwraca wykończenie dachu od środka. Na pierwszy rzut oka podsufitka nie zdradza miękkiej jego konstrukcji. Fotele są bardzo wygodne i elektrycznie regulowane w wielu miejscach. Brakuje jedynie automatycznego pochylania oparcia. Deska rozdzielcza – za wyjątkiem opisu klawiszy na konsoli środkowej – jest czytelna. Jak zwykle w Audi nie zabrakło pokrętła którym z miejsca kierowcy i pasażera, nie odchylając się od fotela, możemy regulować głośność sprzętu audio.

WS

rs5 cabrio Zapraszamy doi galerii zdjęć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »