Start
Volkswagen Golf GTI - Ostra jazda PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
maseratiVolkswagen Polska tradycyjnie postarał się zaprezentować nowego Golfa GTI w okolicznościach, w których czuje się on jak ryba w wodzie. Szkoleniowy tor testowy Sobiesława Zasady w Bednarach koło Poznania nie tylko zachęcał do szybkiej jazdy, ale tego dnia wręcz zmuszał do niej, bowiem organizatorzy urządzili zawody. By dziennikarzom zapadły one na długo w pamięć, oprócz seryjnego GTI, jedna z prób rozgrywana była wyścigową wersją Golfa, do tego doszły gokarty, trolej a nawet wyścigówka monoposto napędzana silnikiem VW.
Wniosek wynikający z ostro przejeżdżanych prób nasuwał się jeden: Golf GTI jest bardziej sportowy niż zapowiada to jego wygląd. I w zasadzie nie powinno to dziwić, wszak wizualna skromność była charakterystyczną cechą pierwszej generacji GTI, i tak pozostało do dziś.
Oczywiście nasze wymogi wzrosły zasadniczo i obecny Golf GTI musi sprostać wielu zadaniom. Na szczęście pozostał prawdziwie sportowym hatchbackiem. W czasie jazdy uwagę zwraca perfekcyjne, neutralne zachowanie się auta, progresywnie działający układ kierowniczy i silne hamulce. To wszystko dodaje pewności kierowcom nawet o przeciętnych umiejętnościach.

Przednie koła Golfa GTI napędzane są 220-konnym silnikiem TSI 2.0. Wprowadzono też pakiet Performance podnoszący moc do 230 KM i moment obrotowy do 350 Nm. Pakiet ten występuje w powiązaniu między innymi z mechaniczną wczoraj blokadą mechanizmu różnicowego i większymi tarczami hamulcowymi. Mimo takiego poziomu mocy zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem zredukowano aż o 18% - do 6.0 l/100 km. Obie wersje posiadają system Start-Stop i łączone są z 6-biegową przekładnią manualną lub DSG w opcji. 220-konne GTI ważące ok. 1350 kg rozpędza się do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. Z pakietem Performance sprint trwa o 0,1 s krócej, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Sportowy charakter Golfa GTI podkreślają czerwone zaciski hamulców, dwie chromowane końcówki rur wydechowych i sportowe zawieszenie z kołami 225/45-17. Nie mogło też zabraknąć czerwonej linii z przodu. Podobna występowała w pierwszym Golfie GTI. Z kolei we wnętrzu nie mogło zabraknąć tak typowych akcentów jak sportowych głęboko wyprofilowanych foteli pokrytych tapicerką w kratę, czarnej podsufitki, sportowej kierownicy i nakładek na pedały z nierdzewnej stali. W dzień nie dało się wypróbować doskonałego aktywnego oświetlenia najnowszej generacji. Skrótowo można powiedzieć, że cały czas jeździ się na tzw. światłach drogowych, tylko w momencie gdy z przeciwka jedzie auto, samoczynnie zmienia się ich ustawienie i częściowo przesłaniane są projektory, tak by nasze światła nikogo nie oślepiały.

W Bednarach nie skończyły się emocje związane ze sportowym Golfem. Następnego dnia na Torze Poznań odbyła się jedna z eliminacji Volkswagen Castrol Cup. Tam dopiero się działo.
WS


 maserati Zapraszamy do galerii zdjęć
Zmieniony ( 24.06.2013. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »