Auto&EcoTest 2013 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
    
'Auto&EcoTest zgromadził 30 wyjątkowo atrakcyjnych samochodów, więc 55 dziennikarzy motoryzacyjnych miało co robić. Wśród testowanych aut były sedany, hatchbacki, coupe i cabrio - a patrząc na układy napędowe – turbodiesle, benzyniaki, silniki zasilane gazem, układy hybrydowe i napędy czysto elektryczne. Inaczej patrząc, mieliśmy pojazdy wyzywające i takie, które nie rzucają się w oczy. Dla przykładu tę drugą grupę reprezentował świeżo upieczony „Samochód Roku” - Volkswagen Golf. Z kolei najbardziej nietypowym autkiem było Renault Twizy.


Oto najczęściej wymieniane przez dziennikarzy zalety i wady testowanych pojazdów:

BYD
+ duży zasięg, pojemne wnętrze, odwaga albo szaleństwo dystrybutora,
- ogromna masa wyczuwalna podczas jazdy, porusza się jak czołg, niebezpiecznie mały prześwit przy tak dużym rozstawie osi, jakość wykończenia, wysoka cena jak na wyrób chiński, słabe właściwości jezdne, czy przy takiej masie akumulatorów można mówić o ekologii?

Audi SQ5
+ fantastyczny silnik, super skrzynia biegów, dobrze zestrojone zawieszenie, wygląd kojarzący się z bezpieczeństwem, przestronne wnętrze,
- za duża masa własna, zużycie paliwa, zbyt mały bagażnik, miękkie zawieszenie, wysoki środek ciężkości, cena,

Audi RS5 Cabriolet
+ dźwięk i dynamika silnika, osiągi potęgowane przez wiatr, silne hamulce, doskonała trakcja, 4 miejsca,
- cena, niewygodnie łatwe wsiadanie i wysiadanie, brak windshota na krawędzi szyby czołowej,

Alfa Romeo MiTo
+ dobry silnik i skrzynia biegów, dobre osiąg, ciekawa deska rozdzielcza, atrakcyjny wygląd,
- wyświetlacz niewidoczny w słońcu, ciasne wnętrze, mały bagażnik,

Fiat Bravo
+ dobry ponadczasowy design, sprawny i oszczędny silnik,
- przeciętne parametry, może przydałby się facelift odświeżający wygląd, umiarkowana dynamika, głośnawy silnik,

Fiat 500C
+ już kultowe auto, doskonały wygląd, łatwa obsługa, dobre zawieszenie, możliwość jazdy z otwartym dachem a zarazem stałe słupki dachowe gwarantujące bezpieczeństwo, dynamiczny,
- nieczytelne zegary, silnik słaby na niskich obrotach, za mało miejsca, lusterko wewnętrzne zasłania widoczność na zakrętach,

Citroen DS3 Cabriolet
+ możliwość otwarcia dachu, dynamiczny silnik, dobra skrzynia biegów, nowatorski design, pewne prowadzenie,
- złożony dach ogranicza widoczność do tyłu, zbyt odblaskowe plastiki we wnętrzu, mały bagażnik z utrudnionym dostępem, cena,

Hyundai i30
+ bardzo dobry silnik, wykończenie, bardzo dobry wygląd, design wyświetlaczy, zawieszenie,
- za dużo powywijanych ozdobników i przetłoczeń nadwozia, układ kierowniczy wymagający przyzwyczajenia, słaba widoczność do tyłu,

Honda Civic
+ niezłe osiągi, dobre zawieszenie, świetna dwupoziomowa deska rozdzielcza, ergonomiczne i spore wnętrze, wysoka ocena marki,
- opatrzony design, słaba przyczepność opon,

Ford Fiesta
+ czuły układ kierowniczy, wyśmienity i oszczędny silnik, po facelifcie bardzo dobry design,
- dźwięk silnika, design zegarów, przekombinowany kokpit, kiepskie tworzywa,

Ford B-Max
+ super silnik, funkcjonalne drzwi, łatwe wsiadanie do tyłu, dobry na krótkie wypady,
- ciężkie drzwi przednie, przekombinowany kokpit, udziwniona deska rozdzielcza, podwozie,

Kia Rio
+ przyzwoity wygląd i dobre parametry, duży postęp w porównaniu z poprzednikiem, oszczędny i elastyczny silnik,
- design nie powala, wnętrze kolorowe ale przydałyby mu się jakieś atrakcyjne elementy, mało miejsca z tyłu,

Kia Optima Hybrid
+ komfort i luksus w prowadzeniu, świetny design zewnętrzny, super „twarz”, czytelne wskaźniki, obszerne i wygodne wnętrze,
- za słabe zawieszenie na nasze drogi i w efekcie wydaje się mało stabilny,

Mercedes-Benz E-T
+ dynamiczny silnik, wysoka jakość, pompowane boczki foteli, komfort kierowcy, inteligentne fotele, bagażnik,
- przeelektronizowany, przestarzałe reflektory, cena, zbyt niski profil opon, kontrowersyjny design

Mazda6
+ wysoka jakość wykończenia, efektowny wygląd, dobry silnik i parametry
- za dużo elektroniki, kokpit mógłby być bardziej atrakcyjny, niewidoczny start stop,

Nissan Leaf
+ kolejny krok w rozwoju techniki, nowatorskie rozwiązania, bezszelestna jazda, futurystyczny kokpit,
- gdzie się podziewał od zdobycia tytułu Samochód Roku ?, mały zasięg, trzeszczenie plastików, pojemność bagażnika

Opel Adam,
+ zabawna stylizacja, ma styl, niezłe zawieszenie, żwawy, ładne wnętrze, ciekawe wykończenie, niebo gwieździste,
- mało konstruktywna nazwa modelu, zbyt „świecące” wykończenie, za twardy, słaba obsługa radia i klimatyzacji,

Opel Ampera
+ przyszłościowy napęd, dynamiczny, High-Tech, ekologiczny i komfortowy,
- wysoka cena, mały bagażnik, słaba widoczność, skomplikowany serwis,

Opel Astra
+ uniwersalny, świetne auto flotowe, znakomita praca na LPG, dynamiczny,
- praca skrzyni biegów, zawieszenie, głośna praca opon,

Peugeot 208 GTi
+ dynamiczny silnik, dobra skrzynia biegów, dobre zawieszenie, przyjemność z jazdy, świetny styl, hot hatch, rajdowy image,
- nieczytelne wskaźniki, koło kierownicy zasłania zegary, trudne wejście do tyłu,

Peugeot 508
+ komfort jazdy, świetne wykonanie, dobre osiągi, dużo miejsca, bezstresowa jazda po nierównościach, radzi sobie we wszystkich warunkach,
- praca skrzyni biegów, pomniejszony bagażnik, przekombinowany wygląd przodu,

Porsche Cayman S
+ atrakcyjny design, przyspieszenie, mocne hamowanie, dynamika przy wyższej prędkości jazdy, piękny dźwięk silnika,
- wysoka cena, mały prześwit, nieco leniwa automatyczna skrzynia biegów,

Renault Clio Grand Tour
+ uniwersalne auto jak na segment B, pozycja za kierownicą, design nadwozia i wnętrza, indywidualny styl,
- słabe osiągi, dość głośny silnik, zbyt błyszczący kokpit, za dużo chromu,

Renault Megane
+ osiągi i prowadzenie, bardzo poprawne właściwości, sportowy pazur,
- słaba trakcja, za duże pochylenie zegarów,

Renault Twizy
+ niepowtarzalny charakter, wreszcie coś nowego, brawo za odwagę, dobre przyspieszenie, zasięg,
- brak możliwości eksploatacji w okresie jesienno-zimowo-wczesnowiosennym, umiarkowany komfort jazdy, wykończenie wnętrza, za wysoka cena,

Skoda Octavia
+ prawie doskonała, bagażnik olbrzym, dobry silnik, sprawdzona jakość,
- ale za mało efektowna, głośne opony, słabe materiały wykończeniowe, wnętrze pobawione emocji, przeciętne zawieszenie,

Skoda Rapid
+ dynamiczna i przestrzenna, dopracowany zespół napędowy, dobry układ jezdny, bagażnik,
- mało emocjonujący design, tanie tworzywa, głośne opony,

VW CC R-Line
+ linia nadwozia, komfort jazdy, wykonanie, silnik dynamiczny, dobre parametry, dobrze się prowadzi,
- wolna praca skrzyni biegów, cena, spóźniona reakcja na ruchy kierownicą,

VW Golf
+ solidny, dynamiczny, ponadczasowy design, wszystko na swoim miejscu,
- nie wywołuje emocji, cienka kierownica, zużycie paliwa, cena,

Volvo V40
+ utrzymanie wizerunku, dobre osiągi i prowadzenie, design, ciekawe wnętrze,
- mało miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, elektroniczny prędkościomierz, nerwowo reagujący układ kierowniczy,



  Zapraszamy do galerii zdjęć
Zmieniony ( 01.07.2013. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »