Kombi&MPVtest 2013 PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: AgaeM   
KT Niedawno w Czosnowie odbyły się kolejne jazdy testowo-porównawcze w których - jak sama nazwa imprezy wskazuje – dziennikarze motoryzacyjni mieli do dyspozycji kilkanaście nowych modeli kombi i minivanów. O ile we wcześniejszych testach trudno było wyznaczyć wyraźną granicę między takimi wozami, tym razem podział był widoczny gołym okiem. Oczywiście nie należy z tego wyciągać zbyt głębokich wniosków, bowiem to tylko część aut jakie występują na naszym rynku.
W każdym razie, zarówno kombi jak i minivany przejawiają tendencję do wzbogacania wyposażenia seryjnego. Atrakcyjną alternatywę stwarzały SUV BMW X3 oraz wielkie i niesamowicie przestronne MPV - Volkswagen Multivan. Tendencją, którą z pewnością z zadowoleniem przyjmą zapaleni podróżnicy, są duże i ustawne bagażniki – o czym mieliśmy okazję przekonać się pakując udostępnione na ten test torby podróżne marki Delsey.


Poniżej przedstawiamy opinie dziennikarzy o [poszczególnych autach, które brały udział w imprezie.

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122 KM
+ prestiż, kultura jazdy, pewnie pokonuje zakręty, precyzyjne prowadzenie, niezwykle żywe auto, zawieszenie, precyzyjne biegi, dobre wyciszenie kabiny, asertywny wygląd, ładne wnętrze, świetny design nadwozia, jakość wykończenia,
- cena, skomplikowane zwalnianie hamulca postojowego, brak zrywności, ciasnawe wnętrze, słaby silnik, zbyt tradycyjny niezmienny kształt, spory apetyt na paliwo,

BMW X3 xDrive35d 313 KM
+ luksus, komfort i dynamika jazdy, elegancki, ergonomiczny, jakość jazdy, brzmienie silnika, przeniesienie napędu, jakość wykonania, zużycie paliwa, wszędzie dojedzie,
- cena, słaby design, sztuczny wygląd skóry, starodawne zegary,

Citroen Berlingo XTR 1.6 HDI 112 KM
+ funkcjonalność, przestronny, bardzo dobrze się prowadzi również na nierównej drodze, wygodny, pakowny, użyteczność, super do jazdy po równym, prawdziwie rodzinne auto, oszczędny, relatywnie niedrogi, prosty w obsłudze,
- słaba zmiana biegów, za mało atrakcyjna deska rozdzielcza, materiały wykończeniowe, czarny panel na środku - przygnębiający, część centralna bardzo toporna, nieprecyzyjny układ kierowniczy, budżetowy kompromis, zbyt delikatne zawieszenie,

Fiat Freemont 2.0 Multijet II 16v 140 KM
+ duże 7 osobowe auto, zachowanie na drodze, komfortowe zawieszenie, dobry hamulec, ładny wygląd nadwozia, praktyczne i duże wnętrze, wygodny,
- brak stylu i prestiżu, mały licznik kilometrów, słabe przyspieszenie, słabe plastiki w kabinie, głośny i za słaby silnik na tę masę, zbyt miękki, amerykański styl,

Ford B-Max 1.6 Duratorq TDCi 95 KM
+ poręczny, mały zgrabny Ford, nadsterowny w przyzwoity sposób, przebiegła konstrukcja drzwi, właściwości jezdne, zadziwiająco przestronne miejskie auto a do tego nieźle jeździ, otwieranie tylnych drzwi, przesuwane drzwi, funkcjonalny, atrakcyjny wygląd,
- mały bagażnik, szyba przednia zasłonięta mocowaniem lusterek, szerokie słupki, słaba widoczność, mały wyświetlacz w kabinie, zawiła obsługa systemu pokładowego, brak zrozumiałego adresata, przekombinowane wnętrze, cena,

Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI 135 KM
+ długa gwarancja, przyzwoita funkcjonalność, pakowny bagażnik, przyjemny w prowadzeniu, ładne wygodne wnętrze, elastyczny silnik, dobre połączenie silnika i skrzyni biegów, płynna zmiana biegów, niezłe parametry, świetne przyspieszenie,
- mała tylna szyba, nieintuicyjna obsługa, zbyt miękki na nierównych drogach, głośne opony, cena,

 Kia Carens 1.7 VGT CRDI 136 KM
+ jeden z najładniejszych w klasie, przestronne wnętrze 5 lub 7-miejscowe, czytelne zegary, ładna funkcjonalna kierownica, dobry moment obrotowy, dobre zachowanie na drodze, wygodny, świetne fotele,
- dopiero walczy o prestiż, twarde siedzenia pasażerów z tyłu, zbyt zachowawczy wygląd, za miękkie zawieszenie, przechyły boczne nadwozia na nierównościach,

Lancia Voyager 2.8 TD 163 KM
+ komfort z górnej półki (nie dotyczy 3 rzędu siedzeń), bardzo dużo potrzebnych w codziennym życiu udogodnień, duży, wszechstronny, wielofunkcyjny, bogato wyposażony, wygodny system chowania foteli w podłodze,
 - trzecia klasa dla tych niegrzecznych, zasłonięte oznakowanie PRND, mały zakres regulacji fotela kierowcy, amerykański wygląd, słabe zegary, brzydkie detale wnętrza imitujące luksus, za miękki,

Mazda6 Sportkombi 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175 KM
+ design, dobre przyspieszenie, łatwa obsługa komputera pokładowego, świetne możliwości dopasowania uzbrojenia kierownicy, obszerna, super wygląd, pięknie przyspiesza, wygodne fotele, dobrze się prowadzi, przepiękna linia nadwozia, brzmienie silnika, zawieszenie, świetna skrzynia biegów, jakość wykończenia,
- dziwny design przodu (patrząc z boku), duże spalanie, mało wygodny fotel kierowcy, cena, za słabe wyciszenie szumów wiatru przy wyższych prędkościach, nieintuicyjna obsługa radia, zbyt mały bagażnik, mało miejsca z tyłu,

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI 195 KM
+ duża przestrzeń, komfort jazdy, bardzo wygodna pozycja za kierownicą, wygodne siedzenia, panoramiczna przednia szyba, przeszklenia, genialna widoczność, wszechstronny, dynamiczny silnik, poprawny pod każdym względem choć troszkę nudny, atrakcyjny wygląd, nowoczesna stylizacja,
- brak rączki u góry przy drzwiach, trudny dostęp do trzeciego rzędu siedzeń, cena, zbyt zabudowany kokpit, mało precyzyjna skrzynia biegów,

Peugeot 5008 2.0 HDi FAP 150 KM
- komfort, wygodny i funkcjonalny, doskonały na autostradę, poręczny, intuicyjna obsługa, sprawny na drodze, bardzo ciekawe rozwiązanie z licznikiem kilometrów i ekranu GPS, wygodne rozkładanie 5 i 6 fotela, przestronny, dobrze trzyma się drogi, super dach, design kabiny, świetny silnik, ładnie się zbiera, nowatorski kokpit, wielki bagażnik, ładny wygląd,
- środkowy tunel zbyt wysoki, mało miejsca dla osób w trzecim rzędzie i małe siedzenia, zastrzeżenia do szybszej jazdy na nierówności, głośna praca amortyzatorów, ciężka obsługa nawigacji, niepraktyczne stoliki w oparciach foteli, zbyt miękki,

Skoda Roomster 1.2 TSI 85 KM
+ ładna linia, wartość użytkowa, duża funkcjonalność, słynie z niezawodności, mały silnik ale dobre osiągi, niskie spalanie, precyzyjny układ kierowniczy,
- mało miejsca w środku, za mała moc, twarde fotele, buja bo mały rozstaw osi, mało precyzyjny układ kierowniczy w centralnym położeniu, słabe materiały w kabinie, brak podłokietnika,

VW Multivan Edition 2.0 BiTDI 180 KM
+ przemyślane rozwiązanie wnętrza, wysoka jakość wykończenia, konfiguracje siedzeń, sporo ważnych w podróży rozwiązań choć niektóre prosto wzięte z Transportera, najwięcej miejsca w klasie, wygodne fotele, przesuwane drzwi po obu stronach, potężne wnętrze, funkcjonalność, wygodna pozycja za kierownicą, elastyczny silnik,
- słabe przyspieszenie, silnik głośny na wysokich obrotach, cena, szum powietrza, spora masa, stolik ogranicza możliwości regulacji foteli (ruch obrotowy),

VW Sharan 2.0 TDI-CR BMT 140 KM
+ elegancki wygląd, funkcjonalny i wszechstronny, obszerne wygodne wnętrze, wygodne fotele, 7 miejsc, wygodny dostęp do tylnych siedzeń, fajne wyposażenie, prowadzi się jak duże kombi, dobre osiągi,
- cena, spory apetyt na paliwo, silnik za słaby dla tak dużego auta, spora masa,



KT Zapraszamy do galerii zdjęć






 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »