Start
Volkswagen e-up! - Na baterie PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
e-UpSporo czasu upłynęło od naszej pierwszej jazdy elektrycznym upem. O ile sam pojazd był gotowy, cały czas pracowano nad zwiększeniem sprawności układu napędowego. Mówiąc wprost – chodziło o uzyskanie jak największego zasięgu i to nie teoretycznego lecz praktycznego. Wiadomo bowiem, że w większości wozów elektrycznych z zapowiadanych możliwości pozostają nam do dyspozycji dwie trzecie albo i połowa zasięgu.
Podczas gdy wtedy chwalono się dystansem 110 km przy włączonych światłach, wycieraczkach i klimatyzacji, obecnie konstruktorzy podają 150 km. Jeśli w tych samych warunkach co wcześniej, to wynik jest dobry i rzeczywiście wydaje się możliwy wszak up! jest lekki, dość opływowy i odznacza się relatywnie małymi oporami toczenia. Jednocześnie jest w pełni dojrzałym, wygodnym, 4-miejscowym autkiem miejskim codziennego użytku. Wydaje się idealny dla osób dojeżdżających do pracy z regionów podmiejskich lub jako drugi samochód w rodzinie.

VW e-up! jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy maksymalnej 82 KM, który długotrwale może oddawać 55 KM. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dostępny już od pierwszych obrotów wirnika. Ważące 1185 kg auto przyspiesza do setki w 14 s i osiąga 135 km/h. Po wejściu na rezerwę (prądu) wystarczy 30 minutowe ładowanie, by uzyskać 80% pojemności baterii (całkowita to 18,7 kWh). Jako opcja dostępny jest system ładowania CCS (Combined Charging System), ustandaryzowany przez Volkswagena i innych producentów, dopuszczający ładowanie prądem stałym i zmiennym. Kierowcy mogą zatem ładować baterię na większości stacji, niezależnie od źródła prądu i oferowanej prędkości ładowania.
WS


e-Up Zapraszamy do galerii zdjęć





 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »