Ferrari 599XX - Lepszy mały niż żaden PDF Drukuj Email
Oceny: / 0
KiepskiBardzo dobry 
Wpisał: Wojciech Sierpowski   
FerrariFerrari od wielu już lat z myślą o kierowcach nie potrzebujących auta szosowego, opracowują wyczynowe wersje samochodów seryjnych, które kupić może w zasadzie każdy kto posiada odpowiednie konto bankowe. W 2005 roku z myślą o kierowcach prywatnych przygotowano 800-konny model FXX bezpośrednio bazujący na modelu Enzo.
Prototyp trafił do ówczesnego szefa teamu Ferrari F1 - Jeana Todta, a 29 pozostałych aut sprzedano po 1,5 mln Eu. Ostatni z nich stanął w garażu Michaela Schumachera. Następcą FXX w 2009 roku został model 599XX, który również wyposażono we wszystko co niezbędne do zawodów i w zespoły odpowiednio dostosowane do nowych zadań. 2-miejscowe coupe napędzane jest 730-konnym silnikiem V12-6.0. Nic dziwnego, że przy takiej mocy przyspiesza do setki w 3,3 s i osiąga 345 km/h. Na szczególną uwagę zasługuje system Activflow zwiększający docisk aerodynamiczny (+630 kg przy 300 km/h), a także odporne na przegrzewanie ceramiczne tarcze hamulcowe.

Zła wiadomość to taka, że Ferrari 599XX kosztuje 1,1 mln Euro, a dobra to taka, że można mieć go za grosze - w postaci modelu RC w skali 1:10 marki Tamiya. Ku zaskoczeniu nie łatwo dostać takie cacko. Jeszcze gorzej jest z oryginałem, bo ponoć 30 zaplanowanych egzemplarzy ma już swoich właścicieli. Niewiele zmienia również niedawne wprowadzenie zmodyfikowanej wersji 599XX Evoluzione, wyposażonej w przednie lotki i wielki tylny spoiler. Najprawdopodobniej z Maranello i tak odjechalibyśmy z kwitkiem, bo pierwszeństwo zakupu mają rekomendowani kierowcy.

Ciekawostką związaną z modelem Tamiya jest opracowany specjalnie dla niego czerwony metaliczny lakier PS-60 Bright mica red, wzorowany na oryginale z lakierni Ferrari.


Ferrari Zapraszamy do galerii zdjęć













 
następny artykuł »